Jeg har noget familie, som er virkelig kede af deres boligsituation, en lejebolig. Både fordi de skal renoveres over tid (renoveringerne har pt. stået på i 10 år), men også fordi de er kommet langt væk fra familie. Grundet de begge er pensionister er de virkelig bundet på hænder og fødder ift. en mulig flytning da banken ikke vil låne dem penge pga. alder og fordi alting jo er så dyrt her på Sjælland.
De har ingen gæld, de er generelt meget fornuftige med deres økonomi og får det fint til at køre rundt.
De luftede forsigtigt for min mand og jeg, at hvis vi f.eks. fandt en landejendom så ville de meget gerne leje sig ind hos os med officiel lejekontrakt und alles. Det har påvirket mig meget, for jeg ønsker dem tættere på og jeg ved godt at de ikke er glade for at bo, hvor de bor lige nu - og jeg vil gerne hjælpe dem.
Derfor snakker min mand og jeg om, om vi kan købe et "billigt" hus til dem og så lejer de sig ind hos os. Men hvilke udgifter skal man beregne i sådan noget for ikke selv at gå i minus? Vi vil ikke have nogle udgifter ved det, hvorfor vi håbede en husleje kunne dække lån, forbrug osv.
Så... jer, der selv er private udlejere, vil I fortælle lidt om økonomien i det?
Vi har en friværdi på 2,5 mio - huset er vurderet 700.000 mere ift. da vi flyttede ind i det og har nu kig på et hus til 2,1 mio.
Anmeld
Citér