Hvornår har du sidst følt dig som en utjekket mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.583 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2023

Anonym trådstarter

Som overskriften siger: Hvornår har du sidst følt dig som en utjekket mor?

Jeg har nemlig brug for at høre, jeg ikke er den eneste. Jeg føler mig konstant bagefter; får aldrig opdateret vuggestue-garderoben i tide, tjekket aula eller smurt fede madpakker.

i dag var dråben, da en pædagog henkastet nævnte, at min søns tånegle vist trængte til at blive klippet ned.

Det. Var. Så. Pinligt. Jeg var ved at tude. Hvordan kunne jeg glemme at tjekke hans tånegle????

Ej, men hvor kikset kan man være? Jeg føler mig som en lortemor og er så misundelig på alle dem, der får det til at se så let ud, altid har børn i uplettet hvidt tøj og figurudstukne frugter i madpakken. ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2023

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er en utjekket mor kan sagtens glemme, at der er et arrangement en gang imellem. Jojo, herhjemme har vi endda glemt der var forældremøde. DET var pinligt! 

Men jo, kan godt glemme at tjekke aula mm. Informationsmængden på Aula er så også enorm nogle gange eller når folk svarer i en tråd. Kan ikke følge med. 

Her får den store også en kedelig madpakke med, men hun vil ikke have andet  

Anmeld Citér

16. januar 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Total gengældelse på den der!!!! Det sjoveste er, at jeg flere gange har fået en kommentar om at være den tjekkede-overskuds-mama fra andre forældre. Hvilket jeg slet ikke ser mig selv om, hvertimod føler jeg mig altid bagud og en smule træt. Tror vi mødre er gode til at se alle andres glansbilleder og tænke dårligt om os selv….. 

Anmeld Citér

16. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har nemlig brug for at høre, jeg ikke er den eneste. Jeg føler mig konstant bagefter; får aldrig opdateret vuggestue-garderoben i tide, tjekket aula eller smurt fede madpakker.

i dag var dråben, da en pædagog henkastet nævnte, at min søns tånegle vist trængte til at blive klippet ned.

Det. Var. Så. Pinligt. Jeg var ved at tude. Hvordan kunne jeg glemme at tjekke hans tånegle????

Ej, men hvor kikset kan man være? Jeg føler mig som en lortemor og er så misundelig på alle dem, der får det til at se så let ud, altid har børn i uplettet hvidt tøj og figurudstukne frugter i madpakken. ����

Hver eneste dag..

jeg er stresset og det kan virkelig mærkes i forhold til overskud til at være en bedre mor...

jeg hører mig selv alt for hurtigt miste tålmodigheden i situationer hvor jeg godt bagefter ved at det går galt fordi vi er trætte..

jeg ved hvor stor en kamp det er med at få ordnet deres negle så det er desværre noget der ofte bliver nedprioriteret...

det samme med badekar og hyggelig leg.. det er en kamp når de skal op og tørres...

min holdning er at så længe pletterne ikke lugter eller irriterer børnene selv så er jeg ligeglad med at de er der...

så længe børnene spiser og er glade så er det lige meget hvordan det ser ud..

mine unger er i hvert fald ikke hooked på at tingene skal have sjove former.. faktisk nærmere det modsatte da de f.eks. ikke har lyst til at spise ting der har form som noget de synes er søde dyr :P

Anmeld Citér

16. januar 2023

Anonym

Min søn kiggede bebrejdende på mig i efteråret. Der havde været høstfest, hvor hver klasse havde sin egen stand. “MOR… du var den eneste forældre der ikke kom” . “ jamen hvad gjorde du så lille skat”… “jeg gik rundt med X og hans forældre”

Max dårlig forældre dag.. havde seriøst glemt alt om det.

Anmeld Citér

16. januar 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Sådan cirka lige nu. Glemte at min yngste skulle i bio med flere af vennerne. Så nu har vi en ubrugt biograf billet.

plejer ikke at glemme sådan nogen aftaler men det skete så lige i dag hvor der også var 700 andre ting jeg skulle have styr på. Så jeg føler mig ikke populær i dag. 

Anmeld Citér

16. januar 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Mon ikke vi alle har prøvet noget lignede  jeg toppede op til forældremøde kl 19 - det var så der det sluttede - starttidspunktet var kl 17  jeg FØLTE mig ellers Max tjekket, da jeg lige havde købt nyt smart tøj. Alt set faldt til jorden da jeg pludselige lignede verdens største idiot da jeg kom ind midt i sætningen

Anmeld Citér

16. januar 2023

Anonym

Jeg er en mega utjekket mor. Jeg har formået at glemme skole/hjem samtale (min morfar var lige død et par dage forinden) bad om ny samtale… som jeg også glemte  

har glemt hans skoletaske, hans gymnastiktaske. Og er kommet for sent op 3-4 gange så han er kommet for sent i skole (maks 1 time) 

kan sagtens komme med flere eksempler. Men ja. Man føler sig som en total utjekket og dårlig mor. Dog har jeg lært ikk at dunke mig selv oveni hovedet med det mere. Jeg har perioder hvor jeg har for meget i hovedet også glemmer jeg en masse 

Anmeld Citér

17. januar 2023

Tinstin

I dag!

Jeg har afleveret mine børn, som herhjemme først står og drysser ejendommens fælles salt ud over hele vores port, mens jeg henter cyklen frem.

Bagefter, henne i børnehaven, løber mine børn hen og gemmer sig, fordi de ikke vil afleveres og de reagerer slet ikke, når jeg siger, de skal komme. De er bare 100% ulydelige og jeg bliver SÅ flov!!!

Jeg er heldigvis i gang med at læse bogen Det Grænseløse Forældreskab - og den hjælper meget. Der er også et resumé som podcast på DR Lyd (i programmet Genstart).
Den handler om, at samfundet og os selv forventer alt for meget af os forældre, som denne tråd også tydeligt viser...

Men jeg føler mig i hvert fald utjekket næsten hver eneste dag - selvom jeg kæmper en desperat kamp for altid at være en af de tjekkede!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.