Kastanje skriver:
Men når du øver noget med hende fx. hænger det så fast? Eller fornemmer du hun har svært ved at lære…
Hvad er din fornemmelse af de andres niveau i klassen..? Kan de læse de helt lette bøger eller…
Både og - hun har svært ved fokus, og har altid haft svært ved og været uinteresseret i at tegne, hvorfor det at skrive bogstaver er svært. Lyde hænger ved, men ikke formen. Så hvis jeg spørger, hvad starter bi med, kan hun sige det - men hvordan b ser ud, har hun sværere ved at huske.
Det samme med tal - hun er god til at tælle højt, kan tælle mængder, kan forstå 5 appelsiner er mere end 6 osv, men selve det at skrive 1,2,3 selv og genkende formen har hun svært ved. Dog sidder 1-10 rimelig fast nu, da vi har spillet ufattelig meget Uno … men igen selv at skrive det, er svært.
Hun kan genfortælle historier, sidde stille vente tur og er vellidt socialt.
Ved faktisk ikke hvor de andre er, grundet den lidt rodet opstart er jeg ikke så tæt på dem… og jeg spørger ikke på legedate “ kan din datter egentlig…”
Anmeld
Citér