Hej alle herinde
På forhånd undskyld for en laaang besked!
Ja, det bliver så endnu et indlæg fra mig... (beklager al dem spam!). Er bare så gennemfrustreret over en helt fucked cyklus... så har bare brug for at dele frustrationerne og evt. høre lidt om jeres erfaringer, samt hvad I tror, der foregår i min underlige krop!
Min cyklus er normalt enormt stabil - det ved jeg, for jeg har logget mine menstruationer i en app i næsten to år.
Mine menstruationer starter typisk med 2-3 dage med en smule 'gammelt' blod/kraftig pletblødning, før der så kommer frisk blod (og denne dag regner jeg som menstruationens første). Her bløder jeg typisk meget kraftigt (er næsten invalideret heraf) i ½-1 døgn, hvorefter jeg bløder meget svagt et par dage mere.
Jeg havde fik menstruation den 20. november, og forventede den næste omkring den 18. december. Havde i den mellemliggende periode rigtig(!) meget sex, men uden manden kom i mig... og fra starten af december sindssygt ømme og store brystvorter samt, hvad der føltes som menstruationssmerter. Omkring den 14. december røg vi ud i en voldsom ægteskabelig krise med tale om skilsmisse osv, og derfor var jeg ikke overrasket over, at jeg ikke fik menstruation, men kun få meget svage lyserøde pletblødninger den 18-22 december, før det så stoppede igen. Den 24/12 kom så menstruationen alligevel - meget voldsomt natten til den 25. og også med store klumper). Blødte svagt frem til den 28/12, og jeg tænker derfor, dette har været min menstruation, da det ligner min almindelige menstruation. Jeg testede desuden bragende negativ på graviditetstest fra den 18.--24.
Dog er jeg efter nytår fortsat med at have brun-blodig udflåd, med enten brune 'tråde' eller småbitte 'prikker' i udflådet. Samtidig har jeg i hele begyndelsen af januar haft ret ondt i underlivet, men jo slet ikke ømme/store bryster mere. Tog en ÆL mandag d. 2/1, som havde en tydelig streg, men var negativ. Stregerne er siden kun blevet mere utydelige. Mandag den 2/1 havde vi sex (denne gang med udløsning), og dagen efter begyndte en lyserød blødning (hvilket for mig er usædvanligt), som varede i to dage. Ikke meget blod, men nok til, jeg måtte tage et trusseindlæg på og tænkte "hold nu op". Blev så træt af min krop og alle dens pletblødninger, at jeg jeg drak rødvin om aftenen!
Her i dag har jeg temmelig ondt i underlivet, sådan menstruationsagtigt - men synes, det har været sådan nærmest konstant siden jeg burde havde haft menstruation i december. Dog har jeg slet ikke blødt de sidste par dage... 7-9-13...
Det skal lige siges, at jeg tester bragende negativ på alle graviditetstest (Har lavet en enkelt streg, som viste sig at være en skyggestreg). Forventer først næste menstruation et sted mellem den 18/1 og 23/1 (er usikker, da den blev skubbet pga. stress i sidste cyklus...)
Er meget forvirret over, hvad i al verden der foregår med min krop med alle de forskellige blødninger og pletblødninger samt muren i underlivet... men er jo i hvert fald ikke gravid (i hvert fald ikke fra december).
Kan det være min krop, der spiller mig et puds, fordi min cyklus blev skubbet sidst og jeg er presset? Troede bare at stress betød manglende blødninger og ikke konstante forskellige former for pletblødninger! Har I nogle erfaringer, I vil dele ud af? På forhånd tak!