julefrokost..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.717 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

Anonym trådstarter

Nu er jeg sygemeldt fra mit arbejde frem til barsel (d. 1 dec), var egentlig deltids sygemeldt men min chef ville hellere finde en fuldtid og så lade mig gå hjemme, så nu er det på fuldtid. Jeg har det egentlig ganske fint, været sygemeldt med forhøjet blodtryk og stress, men det er heldigvis normalt igen.

Jeg er ved at blive sindsyg af at gå hjemme, især når jeg er alene, og savner såå meget mit arbejde og mine kollegaer. Har det ret svært ved at være sygemeldt for føler næsten mere jeg er fyret, skulle komme op og tømme mit skab, bliver ikke inviteret til de sammenkomster de holder osv. Men nu er det så jeg spekulere, vores virksomhed holder hvert år en kæææmpe julefrokost, og den bliver i år holdt om 2 uger. Men burde man blive inviteret når man er sygemeldt? eftersom det egentlig er chefens ønske, jeg ville hellere ha været deltidssygemeldt...

Jeg tør ikke rigtig regne med det, for er bange for at blive skuffet, men deadline for tilmelding nærmer sig, og har stadig ikke hørt fra mit arbejde... Jeg er heller ikke blevet kontaktet af min chef ang. min julegave, vi skal selv vælge mellem 5 forskellige ting... Synes det er ret hårdt lige pludselig slet ikke at være en del af det man har været så glad for i 3 år... :-(

Er det normalt at man er helt væk fra sit arbejde når man er sygemeldt eller på barsel??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Nu er jeg sygemeldt fra mit arbejde frem til barsel (d. 1 dec), var egentlig deltids sygemeldt men min chef ville hellere finde en fuldtid og så lade mig gå hjemme, så nu er det på fuldtid. Jeg har det egentlig ganske fint, været sygemeldt med forhøjet blodtryk og stress, men det er heldigvis normalt igen.

Jeg er ved at blive sindsyg af at gå hjemme, især når jeg er alene, og savner såå meget mit arbejde og mine kollegaer. Har det ret svært ved at være sygemeldt for føler næsten mere jeg er fyret, skulle komme op og tømme mit skab, bliver ikke inviteret til de sammenkomster de holder osv. Men nu er det så jeg spekulere, vores virksomhed holder hvert år en kæææmpe julefrokost, og den bliver i år holdt om 2 uger. Men burde man blive inviteret når man er sygemeldt? eftersom det egentlig er chefens ønske, jeg ville hellere ha været deltidssygemeldt...

Jeg tør ikke rigtig regne med det, for er bange for at blive skuffet, men deadline for tilmelding nærmer sig, og har stadig ikke hørt fra mit arbejde... Jeg er heller ikke blevet kontaktet af min chef ang. min julegave, vi skal selv vælge mellem 5 forskellige ting... Synes det er ret hårdt lige pludselig slet ikke at være en del af det man har været så glad for i 3 år... :-(

Er det normalt at man er helt væk fra sit arbejde når man er sygemeldt eller på barsel??

ja jeg tror det er helt normalt.

jeg har heller ikke hørt spor fra mine chefer siden jeg blev sygemeldt for snart et år siden. altså jeg blev sygemeldt i starten af min graviditet og nu er jeg på barsel med min søn.

jeg hørte fra en kollega at der var julefrokost, men om vi får julegaver ved jeg slet ikke....og jeg har intet hørt fra andre end den ene kollega. men hvis du har mulighed for det så tag da en smut derhen forbi og snak lidt med dem.

Anmeld

31. oktober 2009

Vingummien

Ej det lyder godt nok underligt

I mit gamle arbejde var jeg sygemeldt i lang tid og jeg steg i løn når dex andre gjorde, fik min julegave og var til julefrokost og til koncert med dem. Ja blev nærmest tvunget til julefrokost selvom jeg var syg. Det år jeg stoppede og de vidste at til februar efter nytår kom jeg ikke igen ja der fik jeg julegave alligevel.

hvis det var mig ville jeg sgu også føle jeg var fyret. Underlige måde at behandle dig på.

Anmeld

31. oktober 2009

Anonym trådstarter

suanne85 skriver:

Ej det lyder godt nok underligt

I mit gamle arbejde var jeg sygemeldt i lang tid og jeg steg i løn når dex andre gjorde, fik min julegave og var til julefrokost og til koncert med dem. Ja blev nærmest tvunget til julefrokost selvom jeg var syg. Det år jeg stoppede og de vidste at til februar efter nytår kom jeg ikke igen ja der fik jeg julegave alligevel.

hvis det var mig ville jeg sgu også føle jeg var fyret. Underlige måde at behandle dig på.

Nemlig, synes også det er meget mystisk, er rigtig glad for mit arbejde og har glædet mig rigtig meget til vores julefrokost. Får slet ikke lyst til at komme tilbage når jeg er færdig med barsel...

Bliver bare rigtig ked af at blive udelukket fra det hele. Især når jeg har lagt sååå mange timer på det arbejde, har en leder stilling og faktisk kun været der efter jeg er flyttet til byen, så kender ikke mange andre end mine kollegaer....

Anmeld

31. oktober 2009

Vingummien

Anonym skriver:

Nemlig, synes også det er meget mystisk, er rigtig glad for mit arbejde og har glædet mig rigtig meget til vores julefrokost. Får slet ikke lyst til at komme tilbage når jeg er færdig med barsel...

Bliver bare rigtig ked af at blive udelukket fra det hele. Især når jeg har lagt sååå mange timer på det arbejde, har en leder stilling og faktisk kun været der efter jeg er flyttet til byen, så kender ikke mange andre end mine kollegaer....

Det kan jeg da godt forstå du ikke har, ville jeg godt nok hellere ikke have.

Hvordan er din chef ellers at snakke med sådan i hverdagen? For hvis han plejer at være fin at snakke med syntes jeg da du skal atge en snak  med ham om at du selvom du er sygemeldt stadig gerne vil deltage i det der forgår fælles for alle på arbejdspladsen, må jo høre med i at skal havee det godt på arbejdspladsen

Anmeld

31. oktober 2009

anna-jonas

ja, desværre tror jeg det er helt normalt...........når man er ude af øje, så er man ude af sind.

Har selv den oplevelse...............men tænker at det ikke er ond vilje.

Anmeld

31. oktober 2009

Barbamama

Jeg fik svær bækkenløsning da jeg var gravid og min chef bad mig også sygemelde mig så de kunne få en fast vikar. Han sagde samtidig til mig at jeg var meget velkommen til at komme på besøg og at jeg ikke skulle føle at jeg skulle holde mig væk. Desuden skulle jeg ikke have dårlig samvittighed over ikke at være på arbejde hvis jeg havde det godt en dag. Så skulle jeg bare nyde det. Jeg var da med til et møde jeg gerne ville være med til selvom jeg var sygemeldt og jeg blev inviteret med til et arrangement der blev holdt udenfor arbejdspladsen så jeg følte mig meget velkommen alligevel. Synes det lyder meget ubehageligt det du beskriver der. Hvis jeg var dig ville jeg bede om en samtale med din chef så du kan fortælle ham hvordan du har det

Anmeld

31. oktober 2009

Anja

Jeg tror desværre, at det er ret normalt. Ude af øje, ude af sind, sådan er det vist i forhold til jobbet de fleste steder.

Jeg var sygemeldt noget af min graviditet og gik så på barsel. Den eneste jeg hørte fra jobbet var at de sendte en buket blomster fra cheferne kort tid efter fødslen og resten af personalet sendte en gave (sengetøj til baby). Jeg blev glad for begge dele, men det var så også det eneste jeg hørte fra dem.

Anmeld

31. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

selvom jeg har været meget "oppe at slås" med min arb. giver har de sgu været gode på det punkt... godt nok er jeg ikke blevet inviteret til diverse sammenkomster og julefrokost.... men hver gang vi har vundet noget har jeg fået min præmie :=) overnatning med morgenmad for to, biograf billetter med guf og vand/øl osv...

Anmeld

31. oktober 2009

Ox.

Anonym skriver:

Jeg er på barsel og får heller ikke julegave eller bliver inviteret til noget, selvfølgelig er det lidt træls, men så har jeg heldigvis min familie og venner at hygge med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.