Ferie iden barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
3 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. januar 2023

Soulaima

Er der en som er super skarp på ferie? Jeg har termin 22. April og kan gå fra 8 uger før - altså er første barseldag 25. Februar. Jeg påtænker at af holde 2 omsorgsdage og så ferie inden, men er der en der kan gennemskue hvor meget ferie jeg har?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2023

esioul

Soulaima skriver:

Er der en som er super skarp på ferie? Jeg har termin 22. April og kan gå fra 8 uger før - altså er første barseldag 25. Februar. Jeg påtænker at af holde 2 omsorgsdage og så ferie inden, men er der en der kan gennemskue hvor meget ferie jeg har?

Du har 17,57 time 

Anmeld Citér

4. januar 2023

Optimom

Profilbillede for Optimom

Det ser ud til at du optjener 170 timer om året. Hvilket svarer til 34 timer om ugen i 5 uger. Jeg antager derfor at du arbejder 34 timer om ugen og normalt har 5 ugers ferie på et år. 

Med den nye ferie lov starter optjeningen i september. Du har allerede brugt nogle af de dage og har 17,6 timer tilbage. Når januar er slut har du optjent yderligere 170/12=14 timer. I februar vil du derfor have 17,6+14 timer du kan afholde. Hvis du arbejder 34 timer om ugen svarer det til 6,8 timer om dagen. De (17,6+14)/6,8=4,6 dage. Du burde derfor kunne holde 4 feriedage før din barsel.

Alt efter hvor fleksibel din arbejdsgiver er kan du nok godt få lov at holde mere, da du jo vil optjene den del ferie mens du er på barsel. Men den kan du jo også gerne til bagefter

Anmeld Citér

4. januar 2023

Soonmom

130,90 hvis I må bruge forud.

Jeg ville dog få dem overført hvis du kan, det giver meget mere når baby er født

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.