Skyggestreg på RFSU-test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.552 visninger
9 svar
3 synes godt om
4. januar 2023

Anonymemig

Profilbillede for Anonymemig

Lang historie kort:

Har haft samleje i løbet af december, men uden han kom i mig. Senest den 14/12. Var helt enormt presset fra omkring den 14/12 også, så regnede med udebleven mens… Jeg forventede mens den 20/12, hvor der som ventet kun kom lette pletblødninger over 2-3 dage, inden det stoppede. Gik til læge, som sagde, at når der har været en blødning, så kan jeg ikke være gravid. Fik så mens den 24/12, hvor jeg blødte meget (også med klumper) og blødte igennem om natten, og faktisk var dårlig. Tænkte, det så  var det. 

For to dage siden, havde jeg så samleje igen, denne gang kom han i mig. Pletbløder en del med frisk blod i dag, og det lader til at være for tidligt til implantationsblødning og for sent til mens. (Regner faktisk med det er cirka omkring min ÆL). Tog så nu her både ÆL-test og graviditetstest for at finde ud af, hvad der foregår… ÆL er bragende negativ, mens graviditetstesten (rfsu) ser svagt positiv ud. Eller er det en skyggestreg? Tog 2 test, og de ser begge sådan ud! Blev helt forvirret, for burde jo ikke kunne teste i denne cyklus endnu, så tog en tidlig test fra Babyplan, som ganske rigtigt er bragende negativ. 

Hvad tænker I? Har nogen af jer erfaringer med skyggestreger på rfsu-test?

Kan jeg være gravid? Det kan vel ikke være helt tilbage fra sidste cyklus (selv HVIS, den er positiv) når den er så svag?

Håber på jeres hjælp! 

Kh den Forvirrede

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2023

Nybruger2021

Anonymemig skriver:

Lang historie kort:

Har haft samleje i løbet af december, men uden han kom i mig. Senest den 14/12. Var helt enormt presset fra omkring den 14/12 også, så regnede med udebleven mens… Jeg forventede mens den 20/12, hvor der som ventet kun kom lette pletblødninger over 2-3 dage, inden det stoppede. Gik til læge, som sagde, at når der har været en blødning, så kan jeg ikke være gravid. Fik så mens den 24/12, hvor jeg blødte meget (også med klumper) og blødte igennem om natten, og faktisk var dårlig. Tænkte, det så  var det. 

For to dage siden, havde jeg så samleje igen, denne gang kom han i mig. Pletbløder en del med frisk blod i dag, og det lader til at være for tidligt til implantationsblødning og for sent til mens. (Regner faktisk med det er cirka omkring min ÆL). Tog så nu her både ÆL-test og graviditetstest for at finde ud af, hvad der foregår… ÆL er bragende negativ, mens graviditetstesten (rfsu) ser svagt positiv ud. Eller er det en skyggestreg? Tog 2 test, og de ser begge sådan ud! Blev helt forvirret, for burde jo ikke kunne teste i denne cyklus endnu, så tog en tidlig test fra Babyplan, som ganske rigtigt er bragende negativ. 

Hvad tænker I? Har nogen af jer erfaringer med skyggestreger på rfsu-test?

Kan jeg være gravid? Det kan vel ikke være helt tilbage fra sidste cyklus (selv HVIS, den er positiv) når den er så svag?

Håber på jeres hjælp! 

Kh den Forvirrede

Dit billede er lidt utydeligt for mig, men jeg synes jeg kan Ane en streg.. har du andre billeder af den?

Anmeld Citér

4. januar 2023

Anonymemig

Nybruger2021 skriver:

Dit billede er lidt utydeligt for mig, men jeg synes jeg kan Ane en streg.. har du andre billeder af den?

har desværre kun disse to. Men er bange for skyggestreg og det passer jo heller ikke rigtigt ift. nogen af tidspunkterne…

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

4. januar 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså, jeg synes godt den kunne være positiv. Synes det ligner det er farve i. 

Anmeld Citér

4. januar 2023

Darling

Jeg synes desværre det ligner stregen når farvel løber igennem testen. Testen ser for mig rosa ud hvilket indikerer at farven ikke er løbet helt igennem. Prøv igen om 2 dage eller vent lidt mere og køb en digital så er der ingen tvivl

Anmeld Citér

4. januar 2023

Nybruger2021

Min så ligeså ud som din da jeg var omkring 3+4, synes godt jeg ka se stregen på din

Anmeld Citér

4. januar 2023

Anonymemig

Darling skriver:

Jeg synes desværre det ligner stregen når farvel løber igennem testen. Testen ser for mig rosa ud hvilket indikerer at farven ikke er løbet helt igennem. Prøv igen om 2 dage eller vent lidt mere og køb en digital så er der ingen tvivl

Jeg tror desværre, du har ret… tror ikke rigtig på det. Prøver på morgenurin i morgen tidlig, og i overmorgen, men forventer samme streg - dvs. ingen udvikling. 

Anmeld Citér

4. januar 2023

Anonymemig

Nybruger2021 skriver:

Min så ligeså ud som din da jeg var omkring 3+4, synes godt jeg ka se stregen på din

Tak for svar! Håber, du har ret.  Når jeg frygter skyggestreg, skyldes det, jeg i dag ville være enten 6+2 (men har jo haft menstruation efter&hellip eller 2+2… og under alle omstændigheder altså ville forvente en markant tydeligere streg, eller ikke kunne måle noget som helst endnu. Frustrationer! 

Anmeld Citér

4. januar 2023

Nybruger2021

Anonymemig skriver:

Tak for svar! Håber, du har ret.  Når jeg frygter skyggestreg, skyldes det, jeg i dag ville være enten 6+2 (men har jo haft menstruation efter&hellip eller 2+2… og under alle omstændigheder altså ville forvente en markant tydeligere streg, eller ikke kunne måle noget som helst endnu. Frustrationer! 

Jeg forstår dig 100 procent, den ventetid er ulidelig

Jeg krydser alt for den er der

Anmeld Citér

5. januar 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg fik de der meget svage streger med farve på RFSU uden at være gravid. Jeg googlede så, og fandt en del der havde oplevet det samme. Jeg har bedre erfaring med Valmed. Man skal dog aflæse dem indenfor tid, da de kan blive falsk positive efter tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.