Nogen der har en go opskrift på gullash??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.539 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

Bom

Vi skal have mini-klubben (Morris Mascot klub) på besøg fredag, og så skal jeg lave gullash til aftensmad, men har ikke rigtig en go opskrift, så håbede at nogle af jer skønne piger kunne hjælpe mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

oo

jo jeg har en fantastisk opskrift på ungarsk gullasch jeg vil gerne finde den til dig til imorgen, hvis der ikke er andre herinde der svarer (ja, jeg er lidt sløv her til aften)

Anmeld

31. oktober 2009

Bom

Tjuhl skriver:

jo jeg har en fantastisk opskrift på ungarsk gullasch jeg vil gerne finde den til dig til imorgen, hvis der ikke er andre herinde der svarer (ja, jeg er lidt sløv her til aften)

Tak..

Det er helt okay med imorgen, det haster hellere ikke, skal jo først bruge den fredag..  Kender godt det med og være lidt doven..

Anmeld

1. november 2009

oo

hejhej, her kommer opskriften:

(4-6 pers.)

500-600 g skært oksekød eller klump

3-4 spsk hvedemel

salt, peber

2 løg

3 gulerødder

1 gul peberfrugt

1 rød peberfrugt

50 g smør

1 stor spsk paprika

1 fed finthakket hvidløg

5 dl vand

2 spsk tomatpure

Skør kødet i strimler eller tern, og vend dem i hvedemel blandet med salt og peber. Hak løgene, og skær gulerødderne i tern. Skær peberfrugterne i strimler. Brun smørret i en stegegryde. Svits først grøntsagerne heri og tag dem op. Brun herefter kødet. Kom grøntsager tilbage i gryden og tilsæt paprika. svits det kort med. tilsæt de øvrige ingredienser.

Lad retten simre under låg i ca 1 1/2 time, til kødet er godt mørt. Rør gerne i gryden nogle gange undervejs

jeg vil lige sige, at jeg selv bruger svinekød i tern og istedet for hvedemel, bruger jeg maizena jævner, som jeg bare kommer i til sidst alt efter hvor tyk jeg syntes det hele skal være

God fornøjelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.