Underboen klager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2023

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Er ikke enige med de andre.. 

Sådan er det at bo i lejlighed, der følger naboer med. Naboer som har små børn, hunde osv.. og børn skal være børn (inden for et bestemt tidspunkt Max til kl.20) og skal have lov til at lege frit. Det er jo ligesom hvis I skal bore huller, eller bygge et eller andet i lejligheden, det larmer, og det er der ikke noget at gøre ved. Kan man ikke tåle larm eller andre mennesker skal man ikke bo i en lejlighed. 

Synes at du skal sige, at det er et barn som gerne vil lege, og det kan du ikke forhindre ham i. At klage er så småligt. Hun kunne banke på hos jer, og sige det på en pæn måde. 

Jeg bor selv i lejlighed med 2 små. Der er ikke mere leg efter kl.18 her, men i løbet af dagen leger de som to tosser

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2023

Kir

Jeg har selv boet i lejlighed med en overbo der havde et lille barn i hoppealderen. De var søde at købe en af de der skummåtter som var der barnet kunne hoppe på, og det tog noget af det. Men vil tilslutte mig det en anden skriver og sige, at din underbo bare må acceptere at sådan er det at bo i lejlighed. Så længe det er inden for de tidspunkter man må larme, og du faktisk har prøvet at dæmpe det (med tæpper), så synes jeg godt du kan slappe af. Det må høre under almindelig menneskelig adfærd. 

Jeg tror også det handler om at hun ikke er vant til de lyde, og nu hyper fokuserer hun på det fordi det irriterer hende. Kender det fra mig selv, så har man en tendens til at være overopmærksom på de mindste lyde. Så det er jo muligt at det rent faktisk har hjulpet med tæppet, men hun bare ikke kan abstrahere fra lydene. 

Anmeld Citér

3. januar 2023

RB90

Er enig med de 2 sidste kommentarer. Sådan er det at bo i lejlighed  børn er børn  
det ville da være frygteligt at skulle tysse på børnene hele tiden, så må det jo være underboen der flytter hvis hun har et større problem med det

Anmeld Citér

3. januar 2023

JRC

Profilbillede for JRC

Jeg bor selv i lejlighed. Er ikke enig i at bare fordi man borneo lejlighed at man skal accpetere larm. Verden fungere ikke sådan at alle der ikke kan tåle larm har råd til at bo i hus. Det er ok med larm en gang imellem såsom at børn larmer eller det bliver boret ( kender ingen der borer dagligt, så den holder ikke). Men har prøvet at have overboer hvor deres børn løber rundt og hopper dagligt i flere timer, og det kan altså være ret højlydt at jeg konstant gik rundt med dunken i hovedet og migræne. Jeg kan ikke se hvorfor børn skal have behov for at løbe eller hoppe hver dag i en lejlighed, så må de jo jd i gården og lege, hvis legen indebærer løb og hop. Hvorfor skal børn løbe i en lejlighed? 

Anmeld Citér

3. januar 2023

Anonym

JRC skriver:

Jeg bor selv i lejlighed. Er ikke enig i at bare fordi man borneo lejlighed at man skal accpetere larm. Verden fungere ikke sådan at alle der ikke kan tåle larm har råd til at bo i hus. Det er ok med larm en gang imellem såsom at børn larmer eller det bliver boret ( kender ingen der borer dagligt, så den holder ikke). Men har prøvet at have overboer hvor deres børn løber rundt og hopper dagligt i flere timer, og det kan altså være ret højlydt at jeg konstant gik rundt med dunken i hovedet og migræne. Jeg kan ikke se hvorfor børn skal have behov for at løbe eller hoppe hver dag i en lejlighed, så må de jo jd i gården og lege, hvis legen indebærer løb og hop. Hvorfor skal børn løbe i en lejlighed? 

Fordi de bor der. Jeg bryder mig ikke om at børn skal have mindre lov til at leve end voksne. Det er en del af deres udvikling. Det er begrænset hvor meget man kan gøre. Tæpper, sutsko osv samt sørge for det ikke er hele dagen. Men at tysse på dem konstant i deres eget hjem kan man ikke uden at dræbe livsglæden. Super træls for dig med migræne jeg kan sagtens forstå det må være frustrerende. 

Anmeld Citér

3. januar 2023

Cerenia

Anonym skriver:

Fordi de bor der. Jeg bryder mig ikke om at børn skal have mindre lov til at leve end voksne. Det er en del af deres udvikling. Det er begrænset hvor meget man kan gøre. Tæpper, sutsko osv samt sørge for det ikke er hele dagen. Men at tysse på dem konstant i deres eget hjem kan man ikke uden at dræbe livsglæden. Super træls for dig med migræne jeg kan sagtens forstå det må være frustrerende. 

Men derfor kan man godt tage hensyn til andre mennesker bare fordi man bor i lejlighed ☺️

Lyde og larmende naboer er virkelig noget som kan sænke ens livskvalitet. 

Min underbo havde en ung dreng og han løb hele lejligheden rundt i flere timer hver eneste dag.. jeg boede ovenpå men jeg kunne høre det så tydeligt og mærke det i gulvet! Det kan jeg godt holde ud ind i mellem, men når det er vitterligt hver eneste dag, så giver det virkelig meget stress. 

her tænker jeg en mulighed kunne være at lægge gulvtæppe, at få barnet ud og lege lidt eller noget andet. Jeg vil også gerne leve og være til i min lejlighed uden at få hovedpine. 

Jeg kan håndtere hverdags lyde og den slags, men en skrigende, løbende unge flere timer hver eneste dag, det synes jeg ikke er ok. Her tænker jeg godt man kan reducere det lidt  

Anmeld Citér

3. januar 2023

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Cerenia skriver:

Men derfor kan man godt tage hensyn til andre mennesker bare fordi man bor i lejlighed ☺️

Lyde og larmende naboer er virkelig noget som kan sænke ens livskvalitet. 

Min underbo havde en ung dreng og han løb hele lejligheden rundt i flere timer hver eneste dag.. jeg boede ovenpå men jeg kunne høre det så tydeligt og mærke det i gulvet! Det kan jeg godt holde ud ind i mellem, men når det er vitterligt hver eneste dag, så giver det virkelig meget stress. 

her tænker jeg en mulighed kunne være at lægge gulvtæppe, at få barnet ud og lege lidt eller noget andet. Jeg vil også gerne leve og være til i min lejlighed uden at få hovedpine. 

Jeg kan håndtere hverdags lyde og den slags, men en skrigende, løbende unge flere timer hver eneste dag, det synes jeg ikke er ok. Her tænker jeg godt man kan reducere det lidt  

Men det er jo et barns? 
skal barnet så have en sur forældre efter sig hele dagen blot fordi det har lyst til leg? 

hvad er så din mening om en skrigende baby i mange timer hver eneste dag ? Det er der jo heller ikke noget at gøre ved? 

Anmeld Citér

3. januar 2023

JRC

Profilbillede for JRC
Anonym skriver:

Man bor i en bygning samme med andre mennesker, alle skal kunne bo der. Hvis jeg havde lyst til at lytte til spice girls dagen lang på højtaler ville jeg heller ikke gøre det af hensyn til mine naboer. En lejlighed kommer med en kontrakt med regler ift larm m.m. Det betyder ikke ens børn er undtaget. Så må børne familie med trang til at løbe i lejlighed hver dag finde er hus istedet for. Børn kan sagtens lege i deres hjem fra morgen til aften uden at dette indebærer løb og hop

Anmeld Citér

3. januar 2023

JRC

Profilbillede for JRC
Alonebreak skriver:

Men det er jo et barns? 
skal barnet så have en sur forældre efter sig hele dagen blot fordi det har lyst til leg? 

hvad er så din mening om en skrigende baby i mange timer hver eneste dag ? Det er der jo heller ikke noget at gøre ved? 

Man må hjælpe sit barn med andre lege end at løbe ? I kan seriøst ikke mene at børn skal løbe rundt i en lejlighed hver dag? 

Et skrigende spædbarn er måske lidt noget andet da man ikke kan gøre så meget ved det, man kan håbe det aftager eller at forældrene finder en løsning. Men leg kan leges på mange forskellige måder uden til gene for andre. 

Anmeld Citér

3. januar 2023

Anonym trådstarter

JRC skriver:

Nu er jeg selv pædagog, og i den alder, kan man altså ikke forvente en 3 årige ikke løber eller hopper indendørs, og når han kommer hjem kl.16, og har været ude hele dagen, så har han brug for at være inde, det er 3 timer på hverdage, hvor han er hjemme og indendørs ...vi tager alt det hensyn vi kan, men min underbo tænker ikke på hendes larm, der er høj radio/tv det meste af dagen/aften, hun har en undulat der skræpper, klager jeg ...nej for jeg tænker; vi alle skal være her, og nogle ting høre med, når der bor ældre mennesker, ligesom med børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.