Vokseværk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2022

fehår

MKBP skriver:

Min datter har døjet meget med vokseværk, da hun var yngre. Vi har aldrig givet hende Panodil, men brugt en varmepose, som skulle varmes i mikroovnen. Vi har haft flere forskellige slags, men en billig fra Bilka, hvor man putter den varme pose ind i en blød og sød kaninbamse, har altid hjulpet  Den er iøvrigt også blevet brugt ved mavepine, eller hvis de har frosset.

Ja, hun sparker dynen af, når det gør ondt, og så får hun kolde ben og mere ondt. God ide med varmepude, det kan nemt afprøves.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2022

Kastanje

Jeg har fået at vide at et varmt bad hjælper. 
Hvis det er mange dage i træk(6-7 dage) med vokseværk giver vi nogle gange en vitaminpille eller en kalkpille i stedet for smertestillende. Placebo kan også virke til tider.

Men jeg vil også sige- det skader altså ikke at få en Panodil til natten selv hvis det er 3-4 dage i træk. 

Anmeld Citér

28. december 2022

fehår

Kastanje skriver:

Jeg har fået at vide at et varmt bad hjælper. 
Hvis det er mange dage i træk(6-7 dage) med vokseværk giver vi nogle gange en vitaminpille eller en kalkpille i stedet for smertestillende. Placebo kan også virke til tider.

Men jeg vil også sige- det skader altså ikke at få en Panodil til natten selv hvis det er 3-4 dage i træk. 

Varmt bad er en god idé. Hun elsker karbad.

Du har nok ret. Min mand er meget tilbageholdende med medicin, og det smitter nogle gange af på mig. Men det er jo bedre end ondt. Tak for hjælpen.

Anmeld Citér

28. december 2022

Kastanje

Varmt bad er en god idé. Hun elsker karbad.

Du har nok ret. Min mand er meget tilbageholdende med medicin, og det smitter nogle gange af på mig. Men det er jo bedre end ondt. Tak for hjælpen.

Der sker absolut intet. Tager selv panodiler 3-4 dage (3 om dagen) ved menstruation for at kunne være være i mig selv. En god nats søvn er så meget bedre for helbredet en at undvære en enkel Panodil og ligge og lide. Smerter er stress for kroppen. Så giv endelig Panodil. Om det så er en gang dagligt i 7 dage gør det vitterlig ikke noget. 

Man skal ikke overgøre smertestillende … men det er så absolut heller ikke godt for kroppen at være i smerter. Og det er bare det rent fysiske helbred. Du kan selv huske hvordan du havde det med vokseværk … jeg siger ikke det er et børnetraume - men det sidder som en negativ erindring (uden at det behøver være sådan, når man nu kan klare det med Panodil).

Anmeld Citér

28. december 2022

Anonym

Vores datter har det også rigtig slemt, er også hypermobil, og vi har fået hende udredt på hospitalet for at være sikker på at der ikke var andet. Vi har været ved rigtig mange læger og alle sammen har sagt at vi roligt kan give hende Panodil selvom det kommer i nogle perioder med smerter hver nat i op til et par uger. Her virker placebo slet ikke og det er ret tydeligt at smerterne forsvinder hver gang når virkningen på Panodil sætter ind. Så rådet vi fik var at prioritere at hun får sin søvn og ikke har ondt fremfor at være tilbageholdende med medicin. Jeg synes nemlig heller ikke det var så fedt at give hende det så mange dage i træk. 

Anmeld Citér

28. december 2022

Tinstin

Min søn har det også og har haft det, siden han var 2 år og et par måneder. Nu er han snart 4.
Det er så slemt, at vi har ham i udredning. Lægerne er ikke enige om, hvorvidt der findes vokseværk eller om det er en skrøne - det er så irriterende!

Ingen kan give os en forklaring, men min søns symptomer er som dem, I beskriver + han har meget løse led (dog ikke decideret hypermobil).

Her hjælper det, at vi sørger for, at han ikke overanstrenger sig om dagen (vi har altid klapvogn med), god fodtøj med støtte om hælen. Når de så sker hjælper en varmepude og ellers massage af læggene.
Vi har ikke givet panodil så tit for de andre tiltag virker med det samme.

Anmeld Citér

28. december 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hos min datter hjælper det at smøre med magnesium lotion.

Magnesium er god til at lindre muskelspændinger og kramper.

Anmeld Citér

28. december 2022

B&J

fehår skriver:

Vi er begge hypermobile, ja. Mine andre børn er ikke hypermobile og har ikke samme problem.

Det sker for ofte til, at panodil vil fungere hver gang. Men i de virkelig slemme tilfælde kan det godt fungere.

Ja for både mig og min søn har det også og wow det kan være så smertefuldt. Her hjælper panodil og udstrækning eller varm massage men ikke altid desværre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.