de der bibelske navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.544 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

hvorfor vælger i dem? er i religiøse eller er det bare fordi de er moderne? tænker mest på noah, elias osv, så ikke har været almindelige altid som jakob og jonas osv.

synes selv det er lidt underligt når man ikke er religiøs så derfor vil jeg gerne høre jeres mening om det. også dem der ikke døber deres børn noget religiøst.

er anonym fordi jeg ikke gider personlige angreb. jeg er bare nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

TbCp

Anonym skriver:

hvorfor vælger i dem? er i religiøse eller er det bare fordi de er moderne? tænker mest på noah, elias osv, så ikke har været almindelige altid som jakob og jonas osv.

synes selv det er lidt underligt når man ikke er religiøs så derfor vil jeg gerne høre jeres mening om det. også dem der ikke døber deres børn noget religiøst.

er anonym fordi jeg ikke gider personlige angreb. jeg er bare nysgerrig

Måske tager folk dem ikke fordi det er religiøse navne men bare fordi de godt kan lide navnene.

Jeg kan godt lide navne som Elias, David, Sara m.v. men det har intet at gøre med at det er navne fra bibelen.

Anmeld

31. oktober 2009

Lone Jakobsen

jamen her er det fordi jeg synes navnene er utroligt smukke. de er (var) ikke navne man hørte så meget....nogle navne har stor betydning fordi de stammer fra et land hvor man har tilhørsforhold til.

Anmeld

31. oktober 2009

oo

vi er i den modsatte ende, og er ultrabevidste om ikke at vælge religiøse navne overhovedet. sådan har vi det naturligvis pga vores overbevisning, og så fordi vi tror der hænger en historie sammen med et navn, og det er vigtigt hvilken historie det er

Anmeld

31. oktober 2009

Henri84

Vi har en Elias... Vi har udelukkende valgt navnet fordi vi synes det er flot! Han kunne bare ikke hedde andet nu... Noah er jeg også helt vild med, e det hedder min kusines søn...

Anmeld

31. oktober 2009

Vingummien

Tror ikke altid folk tænker over om det er religiøst. Syntes f.eks Noah er et pænt navn og ville jeg vælge det hvis jeg fiik en dreng mere vil jeg slet ikke tænke på at det er religiøst.

Er kun godt at folk vælger navne meget bredt ellers ender det jo med alle hed det samme

Anmeld

31. oktober 2009

Diana...

Altså da vi skulle vælge navn tænkte vi ikke om om det er bibelsk navn eller ikk vi vælger dem vi kan lide og så vi lige glade om det er bibelsk eller ikk.

Knus Diana 

Anmeld

31. oktober 2009

Cris

Jeg tror, at det er fordi der er faktisk mange smukke navne i bibelen og de var ikke brugt så meget. Der findes rigtig mange: Joshue, Jonas, Abigail, Sarah, Abel, Claudia, David, Elisa, Jonatan, etc etc. Alle er meget fine navne og jeg tror ikke, at det betyder at man er mere eller mindre religiøs, hvis man vælger så et navn til barnet.

Anmeld

31. oktober 2009

LinLin

Jeg valgte David fordi jeg synes det er det smukkeste navn - og fordi det passer til både et lille barn og en gammel mand, hvilket jeg ikke synes "nuttede" navne som fx Oliver gør!

Og så synes jeg det er godt med et internationalt navn!

Anmeld

31. oktober 2009

CarinaSB

vi valgte Noah fordi at vi syntes at det var et rigtig sødt navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.