Brug for at læsse af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.603 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. december 2022

Anonym trådstarter

Det er i dag gået op for mig, at der ikke findes billeder af min 5 uger gamle søn og mig sammen, som ikke er selfies, fra hans første måned og det gjorde mig helt ulykkelig  Min kæreste har det virkelig skidt over det og føler at han har svigtet mig, fordi jeg har taget billeder af dem sammen. Men de billeder findes også kun, fordi han bad mig om at tage dem, så jeg bebrejder egentlig mest af alt mig selv.. 

Vi har i dag sørget for at få taget nogle, men det ændrer ikke på at vi ikke kan genskabe den første måned og at det følelsesmæssigt gør ondt på mig.. Det gør ondt, at ingen andre har tænkt på at tage bare et enkelt billede af mig og ham, og at jeg ikke selv fik spurgt efter det.
Jeg ved jeg nok skal blive okay, men lige nu ved jeg ikke hvordan. Jeg græder nærmest hver gang jeg tænker på det. 

Oven i det, så har jeg stadig ikke fundet glæden ved amning, jeg gør det udelukkende for at min søn får mad. Igår begyndte jeg at pumpe ud, da det hele tiden har været meningen at han skulle have min mælk i flaske noget af tiden, men nu overvejer jeg om det udelukkende skal være flaske og ikke bryst. Og det puster til alle mine tanker og min dårlige samvittighed overfor min søn. For hvorfor kan jeg ikke finde det hyggeligt eller rart, at have han ved brystet og den nærhed som kommer af det? Hvorfor har jeg ikke automatisk lyst til at have ham tættest muligt på mig? Og alligevel er det svært at tage beslutningen helt hundrede procent. 

Jeg havde bare brug for at læsse af.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

det lyder som om du virkelig har følelserne - og hormonerne - helt udenpå tøjet

jeg kan trøste dig med, at jeg stort set ikke har nogen spm helst billeder af mig og mine børn, som ikke er selfies. Jeg ved ikke hvem der skulle tage de billeder. Det er ikke noget andre går og gør. Det er primært mig der tager billeder af mine børn. De er 8 og 11år  

ift amning.. trææææk vejret.. pust ud.. pump ud. Giv på flaske. Mærk om det giver dig luft og ro. Hvis ja, så kør med flasken. Dit barn skal nok vokse op og blive et helt og lykkeligt menneske  du er god nok! Du gør det fuldstændig som du skal. 

Anmeld Citér

21. december 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

Enig med ovenstående ��

Derudover: Er du generelt grådlabil/udsvingende i følelser. Er det kun ifht amning du har svært ved at finde glæde eller er det i alle aspekter af hverdagen? Har din appetit ændret sig drastisk? Har du svært ved at finde ro/falde i søvn/sove når der er tid til det?

Selvfølgelig er det en stor omvæltning at blive mor og man kan godt have dage hvor alting vælter og man græder over små ting. Men det skal ikke være flere gange om ugen, efter de første 14 dage. Dine hormoner er justeret ind nu til ammeperioden, så fortsat at døle sig "hormonella" kan være tegn på en reaktion/depression ❤❤

Anmeld Citér

22. december 2022

Anonym

Jeg har også taget tonsvis af billeder af min mand og datter. Men han har aldrig taget et eneste af hende og mig. Så har også kun selfies med hende og mig. Det er lidt ærgerligt. Men altså, det vigtigste er, at jeg ved jeg har været sammen med hende non stop siden hun blev født. 

Anmeld Citér

22. december 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, jeg har det noget bedre i dag end igår, selvom jeg stadig synes det er træls  Men der er netop intet at gøre ved det og det gør mig jo ikke til en dårlig mor (hvilket jeg heller ikke troede igår) 

i forhold til amning og flaske, så fik han første flaske i dag i forbindelse med en amning og jeg føler mig lige nu afklaret med at han måske på eg tidspunkt vil afvise brystet og at jeg måske lige pludselig kommer til at savne den særlige nærhed der er ved at give bryst. Og selve det at give flaske var ikke det som jeg følte ville gøre mig til en dårlig mor, men mere grunden til at det måske ville blive det eneste han fik. 

Anmeld Citér

22. december 2022

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Enig med ovenstående ��

Derudover: Er du generelt grådlabil/udsvingende i følelser. Er det kun ifht amning du har svært ved at finde glæde eller er det i alle aspekter af hverdagen? Har din appetit ændret sig drastisk? Har du svært ved at finde ro/falde i søvn/sove når der er tid til det?

Selvfølgelig er det en stor omvæltning at blive mor og man kan godt have dage hvor alting vælter og man græder over små ting. Men det skal ikke være flere gange om ugen, efter de første 14 dage. Dine hormoner er justeret ind nu til ammeperioden, så fortsat at døle sig "hormonella" kan være tegn på en reaktion/depression ❤❤

Der bliver holdt øje med tegn på efterfødselsreaktioner hos mig, da jeg i forvejen har angst og tidligere har haft flere depressioner, så jeg er psykisk sårbar. Jeg skal også ringe min psykolog op i det nye år, men min behandling blev sat på pause en måned før termin, da jeg var ret afbalanceret og så fødslen ikke kunne komme i vejen for en eventuel tid  

Men tak fordi du bragte det på banen

Anmeld Citér

22. december 2022

Soonmom

Jeg har dælme heller ikke mange billeder hvor jeg selv er på af mine børn, hvorfor ? Jeg elsker at se billeder af mine børn, hader at se billedet af mig selv

Tænker du sikkert har kamerarullen fyldt med billeder af dit barn fra den periode alligevel og det er nok ham der mest ændre udseende. Du ligner nok dig selv fra måneden før alligvel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.