Hej.
Jeg har en veninde, som har været min bedste veninde siden folkeskolen. Vi har ikke så mange andre venner, bare hinanden, og sådan har det egentlig været siden dengang.
I folkeskolen var vi ligesom på niveau. Der kunne hun godt være med og var egentlig normal.
Men efter vi forlod folkeskolen, så er det gået forskelligt for os. Hun er ikke kommet videre med uddannelse eller noget.
Jeg selv har har uddannelse, hus, job, familie osv.
Vi har holdt sammen igennem det hele, jeg har troet på hende, hver gang hun er startet på et nyt job, har fået en ny dille, ny uddannelse osv - men hun falder fra det hele og så går hendes verden itu, indtil hun får en ny idé.
Hun er min bedste veninde og jeg ville aldrig afskrive hende. Hun har næsten også kun mig, da hun ikke har søskende eller andre venner. Vi har det også rigtig sjovt sammen, har mange fælles interesser, snakker virkelig godt om alt muligt, hygger osv og det er jo derfor, vi stadig er venner.
Men nøøj, hvor er det hårdt.
Hvordan klarer I andre jer, med venner/kærester, der er psykisk syge? Hvordan kan I hænge i, når de for 100. gang får en god idé/vil begå selvmord/forlade kæresten etc? Når de er fuldstændig irrationelle, men I både skal støtte dem, men bare kan se, hvor dumt det er?
Hun er ikke udredt, for hun kan ikke selv se det.
Anmeld
Citér