Anonym skriver:
Jeg er HR ansat, og vil gerne give mit besyv med. Jeg er klar over jeg ikke kender er til hele situationen, men svarer ud fra det du beskriver her.
Kan sagtens forstå din frustration, det lyder dog som om vedkommende ikke helt er skyld i situationen - han kan jo godt have haft gode intentioner idet øjeblik der blev sagt at der ikke kom ekstra vagter, men det er jo netop hans ansvar at få tingene til at hænge sammen, og med en lang række opsigelser kan det jo blive svært.
Så jeg tænker du har 2 muligheder:
1 - hold fokus på at det er en midlertidig dårlig situation der ikke nødvendigvis skyldes din leder, men mere en sum af en masse dårlige forhold. Men vær klar over at det jo KAN tage måneder at få vendt skuden, og bid tænderne sammen i den tid det tager.
2 - vælg at passe på dig selv og find et nyt sted. Dette vil jo så forværre situationen for dem der bliver, da de så skal have endnu en række vagter dækket ind.
Det er helt ok at være egoistisk, du skal trods alt vare et helt arbejdsliv. Dit arbejdsliv bør (mest) handle om DIG, men faktisk er folk typisk ALT for loyale overfor arbejdsgiver og finde sig i alt for meget, måske af angst for det nye ukendte. Men min holdning vil altid være, at kan man ikke lide lugten i bageriet, så skal man tage et andet sted hen, hvor man kan finde arbejdsglæden igen - for den er nærmest det vigtigsteman har, når vi nu tilbringer SÅ mange timer af vores liv på arbejde. At blive hængende og samtidig være negativ, det kommer ingen til gode - mindst af alt dig selv. Så enten / eller.
MEN hvis du overordnet har tiltro til at han er en god leder (når han ikke lige står med de dårligste kort på hånden) så ville jeg måske bide tænderne sammen, finde min indre positivitet - gode ledere hænger skam ikke på træerne - og der findes uhyggeligt mange nærmest psykopatiske ledere rundt omkring. Så en god leder er værd at kæmpe for.
Tusind tak for dit besyv!
Jeg fik en stor undskyldning i morges, og han fik sig forklaret lidt bedre, end den anden dag.
Jeg/vi valgte dog at gennemføre mødet i formiddags, sammen med min AMR. Her har vi fået hele forløbet snakket grundigt igennem, og igen kom han med en uforbeholden undskyldning. Og jeg fik lov til at forklare ham, hvordan hans reaktion, og handlemåde har påvirket mig, og at min tilliden til ham, har fået et gevaldigt knæk.
Jeg har sagt til ham, at jeg fremover ikke kommer til frivilligt at tilbyde min hjælp, ved at tage extra vagter, og at han er nød til at vise mig og mine kollegaer, at vi kan stole på hans ord.
Alt dette har desværre stået på, siden november 2020, hvor stedets originale chef stoppede og forrige chef startede. Hun fik lavet så meget ravage, at vores nye chef, har haft en del efterslæb, at samle op på.
Jeg tror på, at vores nye chef, har gode intentioner, men at han nok ikke har været helt forberedt på opgaven.
Jeg har valgt at acceptere hans undskyldning, men er nok også komme frem til, at jeg lige så stille begynder, at søge nye udfordringer.