Snart 6 år - BP for første gang - Gode råd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. december 2022

Anonym trådstarter

Hejsa allesammen!

Min pige skal udredes for om hun evt. har gluten eller mælke allergi, da hun lider af dagligt diarre. Derfor starter vi med en Bp. Hun har ikke prøvet det før og hun er en mega sej pige, men jeg ved det bliver svært da hun helt sikkert går i panik og intet vil. Sådan har det været ved vaccine og når hun f.eks. Har skullet podes. Vi er derfor også sendt på sygehuset da de er bedre end egen læge. Vi snakker meget om det med hende, både ift. hvad der skal ske men også hvorfor det skal gøres og at det i sidste ende er for at hjælpe hende. Vi har også en gave klar til bagefter som hun selv har valgt, men hvad kan vi gøre for bedst at hjælpe hende når vi sidder i stolen? 
Måske trylleplastrer? Jeg er virkelig på bar bund og jeg ved bare Hvordan hun vil reagere og især fordi nålen skal sidde i et stykke tid. Håber i har nogle gode råd eller gode erfaringer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2022

Anonym

EMLA creme eller plaster inden er et hit her.  Og husk at forældre skal være rolige og bagatellisere det totalt. Ikke snakke det op eller ned. Men lade som om det er det mest naturlige i verden. Er du nervøs kan dit barn mærke det. Og så et par gode snacks der stiger i graderne til før under og efter

Anmeld Citér

17. december 2022

HilliHallo

Vil skrue ned for alt snakken om det. Informer hende. Lad det ligge og tal så lidt om det igen på dagen. Vær rolig og naturlig. I vil formentlig møde en sygeplejerske og bioanalytiker som er vant til børn og som kan hjælpe din datter fint igennem processen  

Anmeld Citér

17. december 2022

Anonym

Vores datter på fem har prøvet det to gange og var ret nervøs. Første gang fik vi sådan et plaster til hende men det gjorde det bare værre da de sidder virkelig godt fast og gjorde ret ondt at få af så, hun blev ked af det inden de stak allerede. Anden gang smurte vi Emla creme på og jeg tror helt sikkert at det gjorde en forskel for det gik helt fint  

Ellers så husk at hun får godt at drikke i døgnet op til så hendes blodårer er lette at finde og hvis i bruger creme eller plaster så gør det både på højre og venstre, hvis nu de kan se at den ene er lettere at få prøven fra end den anden. 

Anmeld Citér

18. december 2022

Anonym

Mit barn på 4,5 får jævnligt taget blodprøver. Og min erfaring er at nævn det først først dagen inden, ikke nogle lange forklaringer…. Siger bare “ i morgen skal du have et lille prik i armen”. Mit barn ved at det gør lidt ondt og det vil ikke have Emla plaster på, for det sidder godt fast og det minder bare om hvad der snart skal ske. 
spørg de om det gør ondt, så siger, ja det kan gost nive lidt, men jeg gør alt trøster og passe på dig. Det er overstået inden vi har talt til ti og så finder vi på rart du kunne tænke dig bagefter. Is eller andet. 
Når mit barn bliver nervøs optil selvom jeg af erfaring først nævner det dagen før, så beroliger jeg men afleder også, for mit barn får det værre hvis jeg taler for meget om det

Anmeld Citér

18. december 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

For det første så sørg for barnet får godt med væske op til

Vi har nævnt det for vores datter på dagen, og er glad for, at vi ikke har gjort det tidligere. Hun gik fuldstændig i baglås herhjemme. Det ville være synd, hvis hun skulle gå og være bange for det i flere dage. 
Vi pakkede iPad’en og noget snoller, hun måtte få bagefter (fik dog også en is af bioanalytikerne, da hun var færdig). Hun så iPad imens. Hun var super sej og det var meget hurtig overstået.

Anmeld Citér

30. december 2022

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Hejsa allesammen!

Min pige skal udredes for om hun evt. har gluten eller mælke allergi, da hun lider af dagligt diarre. Derfor starter vi med en Bp. Hun har ikke prøvet det før og hun er en mega sej pige, men jeg ved det bliver svært da hun helt sikkert går i panik og intet vil. Sådan har det været ved vaccine og når hun f.eks. Har skullet podes. Vi er derfor også sendt på sygehuset da de er bedre end egen læge. Vi snakker meget om det med hende, både ift. hvad der skal ske men også hvorfor det skal gøres og at det i sidste ende er for at hjælpe hende. Vi har også en gave klar til bagefter som hun selv har valgt, men hvad kan vi gøre for bedst at hjælpe hende når vi sidder i stolen? 
Måske trylleplastrer? Jeg er virkelig på bar bund og jeg ved bare Hvordan hun vil reagere og især fordi nålen skal sidde i et stykke tid. Håber i har nogle gode råd eller gode erfaringer

Hej

Da vi var af sted med vores datter på 6-7 år, der fik vi anbefalet en app af sygehuset. Den indeholder både et spil, en kort video og et diplom til børnene. 

Men det afhænger meget af, hvilket barn man har. 

Jeg endte med at sidde med hende, da hun til sidst blev bange og utryk. 

Vi havde tryllrplaster på, hvilket vi vad mehrg glade for.

Det hele skal nok gå. 

Jeg har vedhæftet et billede af appen. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.