Omplacering af kat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
7 svar
5 synes godt om
8. december 2022

Janey

Profilbillede for Janey

En af vores søns legekammerater skal af med hans kat, da han desværre er blevet allergisk over for katte. Vi har overvejet at overtage katten, men vi er i tvivl, om vi bor for tæt på til, at det kan lade sig gøre. 

Jeg er vokset op med katte, men har ikke prøvet at have en omplaceret kat, så sæger noget erfaring. Jeg ved, at katte kan strejfe et godt stykke omkring og kammeraten bor kun 2 km fra os. Er der nogen der ved, hvor langt en kat bør flyttes for at kunne omplaceres ordentligt? 

Derudover skal vi have styr på, hvor alvorlig kammeratens allergi er. Han skulle jo gerne kunne komme i vores hjem uden at få det dårligt, hvis vi overtager deres kat.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2022

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Janey skriver:

En af vores søns legekammerater skal af med hans kat, da han desværre er blevet allergisk over for katte. Vi har overvejet at overtage katten, men vi er i tvivl, om vi bor for tæt på til, at det kan lade sig gøre. 

Jeg er vokset op med katte, men har ikke prøvet at have en omplaceret kat, så sæger noget erfaring. Jeg ved, at katte kan strejfe et godt stykke omkring og kammeraten bor kun 2 km fra os. Er der nogen der ved, hvor langt en kat bør flyttes for at kunne omplaceres ordentligt? 

Derudover skal vi have styr på, hvor alvorlig kammeratens allergi er. Han skulle jo gerne kunne komme i vores hjem uden at få det dårligt, hvis vi overtager deres kat.

Vi er flyttet 450 med kat uden problemer. Holdt den inde knap 2 uger det nye sted inden den blev lukket ud. Den var neutraliseret, ved ikke om det betyder noget.

Anmeld Citér

8. december 2022

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
2skønnebørn skriver:

Vi er flyttet 450 med kat uden problemer. Holdt den inde knap 2 uger det nye sted inden den blev lukket ud. Den var neutraliseret, ved ikke om det betyder noget.

400 m! 

Anmeld Citér

8. december 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg var barn, fik vores ene kat en enkelt killing men vores gamle (dens mormor) kunne slet ik med killingen, så da den var ca 6 mdr gammel, kom den ud på en gård ca 10 km væk. Efter et par mdr stod den pludselig i vores kælder og miauede.  

Det viste sig, at den car stukket af fra gården allerede efter nogen få uger.

Vi endte så med at beholde katten. 

Men ja vores ku i hvert fald godt finde tilbage. Vh Stine 

Anmeld Citér

8. december 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

Jeg har haft overtaget en kat der kun boede 1,5 km væk. Ville have holdt ham inde de første 3 uger men han var for hurtig en dag ved hoveddøren og stak af. Da havde vi kun haft ham 5 dage. Han kom tilbage dagen efter og har aldrig været tilbage i hans gamle hjem, trods at han efter en uge eller to efter det stunt der egentlig bare fik lov at rende ind og ud som det passede ham

Der er i øvrig stor forskel på at bo med kat og være på besøg ved kat. Det sidste kan man som regel klare med en allergipille. Når man bor med kat sidder det i alt og man er påvirket 24/7

Anmeld Citér

9. december 2022

Janey

Profilbillede for Janey

Det lyder som om vi godt kan tilbyde at overtage katten

Anmeld Citér

9. december 2022

LEEV

Hvor der er mad, der er katten. 

Anmeld Citér

9. december 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm

Der er sikkert forskel på katte som med alt andet, vores kat kommer på ferie hos mine forældre 3,5 km væk når vi skal på ferie. Den bliver typisk afleveret om aftenen, bliver inde om natten, og allerede næste morgen kommer hun ud - hun løber ingen steder, bor bare hos dem til vi kommer hjem igen.

Men det siges at man bør holde dem inde i ca 2 uger, så ved de de nu bor der. De første gange I lukker ud, så skal det være på tom mave så den holder sig i nærheden. Og evt strøe lidt af dens brugte kattegrus rundt i haven - så kan den lugte dens egen lugt (tis) i området, og derved nemmere finde hjem efter en vandretur.

Så hvis bare I er gode ejere, giver den noget lækkert at spise og snakker/leger med den, tænker jeg ikke den vil stikke af.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.