Beskriv jeres kæledyr. Hyggetråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. december 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bare lige en lille hyggetråd, omkring kæledyr og deres roller i jeres familier❤️

Her har vi 4 hittemisser, som er helt vildt forskellige personligheder, og søde og sjove på hver deres måder.

Først har vi Bette mis, som kom ind i familien for lidt over 2 år siden. Han løb ud foran min bil, og var lige ved at blive kørt over, da han var ca 5 uger gammel. Han var fyldt med øremider og smurt ind i lort. Han vejede nærmest ingenting. Internaterne var fulde så vi beholdte ham. Nu er han ik så Bette mere, en ægte kælefis, der mest af alt bare gerne vi putte under vores ældste datters dyne og lege med vores yngste. Han er en stor rød og hvid hankat.

Så har vi mageløse maggot halsløs, der har fået sit navn nede på brande dyreinternat. De havde fået ham ind, med en brækket hale fyldt med magidter, da han var lige knap 12-13 uger gammel. Pga hans mangle hale har han problemer med balancen og ka til tider falde ned fra ting. Han er en lille bulldozer på knap 5 kg, der kræver konstant opmærksomhed og kærlighed. Han er en gråstribet hankat.

Så har vi Hugo, som sad i bur med maggot på brande dyreinternat. På de par dage de sad sammen var de blevet bedste venner. 

Hugo var blevet fundet sammen med hans mor og søskende, og havde været ude i familiepleje, indtil de var store nok til at blive adopteret som 12 uger gamle. Hugo er en rigtig resaveret lille kat, med en profil som katten på fastelavnstønnen. Han manglede nogen bakterie i tarmene og sku derfor i behandling for tynd mave. Han er sådan en kat der kan gemme sig alle steder og komme op over alt.

Han elsker mad og ka bestikkes til alt. Han tror han hader at blive løftet op, men så snart han er oppe, blir han en lille klump kælefis. Han vælger hvem han vil snakke med og det er en ære, at blive udvalgt til nusning.

Luna fandt jeg hjemløs ude på mit arbejde, hvor hun gik rundt og kaldte, og spiste mad fra skraldespanden. Ingen manglede hende og efter 1 uges fremvisning beholdte vi hende, fordi Internaterne var fulde. Hun HADER at blive løftet, men elsker at blive kælet med og tramper løs, når hun har udvalgt sig sit kæleofre.

De 4 katte elsker hinanden og leger og nisser hinanden. Så dejligt.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Hyggelig tråd 

Vi har 5 kaniner og en hund.

Vi har Fnuller en blå broget dværgvædder på 6 år. Han kan kun lide hans ejer, min mindste datter. Hun kan gøre alt med ham. Han elsker at gå i sele.

Så har vi Buller sort drærgvædder på 6 år. Han er den mindste af drengene og en rigtig udbryder konge. Han elsker at grave.

Så er der Teddy, han er søn af Fnuller. Han er to år, og min kælegris. Han elsker at komme ind og blive nusset. Lige som hans far er han kun til en. Han gidere ikke de andre.

Så har vi sidste skud på stammen, Hugo han er en brunzobel på 5 med. Han er en rigtig hygge fis. Han er meget rolig, og blev hurtigt tam.

Til sidst har vi havens dronning Coco, hun er 2 år simeserfarvet drærgvædder. Hun elsker at spise blomster og styre hele haven. Hvis man er ud og lave noget i haven, så er det sikkert at hun er lige ved siden af og lige skal se havde man har gang i.

Tilsidst har vi Alpha, han er en 10 årige cavalie King Charles Spaniel. Han er verdens dejligste hund. Han elsker at hygge, gå tur og godbidder. Han er en sjov herre, som med tiden har tilladt sig nogle sjove vaner. Når vi kommer hjem fra tur, så skal han have en godbid, han går selv ind og sætter sig og kikker på godbidderne. Han har krav på at ligge på skødet af min mand, når han sidder i sofaen, så hvis han sidder med computeren, kan han bare se at få fjernet den. 

Anmeld Citér

4. december 2022

StineW79

Meyer skriver:

Hyggelig tråd 

Vi har 5 kaniner og en hund.

Vi har Fnuller en blå broget dværgvædder på 6 år. Han kan kun lide hans ejer, min mindste datter. Hun kan gøre alt med ham. Han elsker at gå i sele.

Så har vi Buller sort drærgvædder på 6 år. Han er den mindste af drengene og en rigtig udbryder konge. Han elsker at grave.

Så er der Teddy, han er søn af Fnuller. Han er to år, og min kælegris. Han elsker at komme ind og blive nusset. Lige som hans far er han kun til en. Han gidere ikke de andre.

Så har vi sidste skud på stammen, Hugo han er en brunzobel på 5 med. Han er en rigtig hygge fis. Han er meget rolig, og blev hurtigt tam.

Til sidst har vi havens dronning Coco, hun er 2 år simeserfarvet drærgvædder. Hun elsker at spise blomster og styre hele haven. Hvis man er ud og lave noget i haven, så er det sikkert at hun er lige ved siden af og lige skal se havde man har gang i.

Tilsidst har vi Alpha, han er en 10 årige cavalie King Charles Spaniel. Han er verdens dejligste hund. Han elsker at hygge, gå tur og godbidder. Han er en sjov herre, som med tiden har tilladt sig nogle sjove vaner. Når vi kommer hjem fra tur, så skal han have en godbid, han går selv ind og sætter sig og kikker på godbidderne. Han har krav på at ligge på skødet af min mand, når han sidder i sofaen, så hvis han sidder med computeren, kan han bare se at få fjernet den. 

Nurh hvor hyggeligt og dejligt at de alle ka enes.

Det er bare sjovt, at kæledyr er så meget forskellige lige som mennesker, og har fuldstændig styr på hvem de fortrækker. 

Her står misserne også klar til godbidder, så snart jeg træder ind af døren. Det er kun mig de gør det med�� Vh Stine 

Anmeld Citér

5. december 2022

StineW79

Slet ik andre der har søde, sjove eller skøre kæledyr, de vil vise frem? vh Stine 

Anmeld Citér

5. december 2022

Linlin2022

Vi har lige mistet vires sidste ørkenrotte, Finn Herman. En sand overlever der blev næsten 5 år (vi havde fået at vide de blev 2-3 år) 

Tilbage har vi nu

2 mauriske landskildpadder der bor ude i haven og er i hi nu og nok er det til april/maj afhængig af vejret.

3 degu-piger

og endelig to hunde, der er halvbrødre med samme Jack Russell mor. Viggo er derudover 1/4 gravhund og 1/4 tysk jagtterrier. Han er 5 år og passer på os, larmer en del, men er også verdens bedste sofahund og meget lærenem - bortset fra han ikke hører en skid efter

Otto er lillebror på snart 3 år. Han er 1/1 JRT. Vi kalder ham bjergkatten, fordi han er mega atletisk, leger som en kat og lægger sig på ryglænet af sofaen ligesom en kat. Han er ikke særlig klog - men han er super nuttet og følger sin mor overalt - også på toilettet. Han er virkeligt god til at gribe godbidder, men gider ikke altid spise sin mad. Han er en lille skid på 5 kg - hans ene bror fra samme kuld vejer 10 kg!

Anmeld Citér

5. december 2022

Tystys14

To styk marsvin som et adopterede fra internat. 

En lille broget dreng som har en hvirvel i panden og æder alt og helst hele tiden han er heldigvis også meget aktiv, så kun en smule buttet. 

En lille slank pige med hvirvler over alt i pelsen, så hun ser helt deform ud men meget elsket. Hun er meget sky og stadigvæk utryg ved det hele, men er endelig begyndt at spise lidt fra hånden. (Hun er meget ny i familien og har desværre ikke et billede endnu).

Derudover har vi en lille chinese created tæve (hund) på 10 år. Hun er min "baby" forstået på den måde, at ligemeget hvor jeg er, så er hun der også ha ha. Skal man på wc, ja så sidder hun trofast foran døren og venter på en.

Så tre dejlige dyr som er en del af vores familie. Kunne ikke undvære et eneste af dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.