kan I læse dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
9 svar
3 synes godt om
28. november 2022

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg hjalp min veninde med at lave et simpelt stamtræ (fem generationers fulde navn og fødselsdatoer). Det fangede vores interesse og vi gik så længere tilbage hvor vi stødte på et lille problem: det navn vi tyder os frem til at moren hedder, det er ikke registreret selv, så nu spørger jeg her - hvad læser I i den sidste rubrik?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2022

Mor til Z & X

Profilbillede for Mor til Z & X
Ms.Momo skriver:

Jeg hjalp min veninde med at lave et simpelt stamtræ (fem generationers fulde navn og fødselsdatoer). Det fangede vores interesse og vi gik så længere tilbage hvor vi stødte på et lille problem: det navn vi tyder os frem til at moren hedder, det er ikke registreret selv, så nu spørger jeg her - hvad læser I i den sidste rubrik?

Jeg læser at hun hedder Marla Frederikke Cordua

Anmeld Citér

28. november 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg læser noget med Kadre eller lign. inden der står Camilla. Som om det er en betegnelse og ikke et navn.. Og der står også en betegnelse inden Frederik, som virker tilsvarende, Ganda eller noget. Og hvad det betyder ved jeg ikk. For hvis jeg googler kommer der nogle kurdiske navne frem  og det var måske ikke lige tiden for kurdere i dk dengang. 

Prøv at Google et ark med skråskrift fra 1800-noget og stav jer igennem.

Det er mega spændende og glæder mig til at høre resultatet. Der må være en oldemor eller oldefar til nogen i denne tråd der måske kan tyde. 

Anmeld Citér

28. november 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg læser det som Sdmd. Johan Adolf Frederik Cordua og Hustru Camilla Sofie Ottomiru f. (født) Kragh 8 ug. 

Anmeld Citér

28. november 2022

AnoMor

Ms.Momo skriver:

Kan anbefale facebook gruppen slægtsforskning (den med 10.000+ medlemmer) 

der sidder folk der er vildt gode til at læge kirkebøger. 

har selv været i gang og fundet helt tilbage til 1600 tallet og en masse sjove historier

Anmeld Citér

28. november 2022

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mor til Z & X skriver:

Jeg læser at hun hedder Marla Frederikke Cordua

Marta Frederikke Cordua er barnets navn. Morens navn står i den sidste rubrik

Anmeld Citér

29. november 2022

321

Profilbillede for 321
Aalborgtøsen skriver:

Jeg læser det som Sdmd. Johan Adolf Frederik Cordua og Hustru Camilla Sofie Ottomiru f. (født) Kragh 8 ug. 

Kamilla Sofie Ottomine Født Kragh.

Anmeld Citér

29. november 2022

321

Profilbillede for 321
Ms.Momo skriver:

Jeg Googlede deres navne og det ser ud til at der er laver slægts forskning på dem. 

Anmeld Citér

30. november 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
321 skriver:

Kamilla Sofie Ottomine Født Kragh.

Du har ret, det er da Ottomine og ikke Ottomiru

Anmeld Citér

30. november 2022

Tinstin

Gdmd. (gårdmand) Johann Adolf Frederik Cordua og Hustru Camilla Sofie Ottomina f. (født) Kragh

Det kan også være Ottomine. Det sidste ved jeg ikke helt, hvad står for.
Altså er hendes navn, før hun blev gift, hvis I skal forske videre i hende: Camilla Sofie Ottemine Kragh.

Hilsen slægtsforskeren /historikeren

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.