Brud- familie.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

981 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. november 2022

Anonym trådstarter

Nogen der har oplevet at deres forældre har brudt med Jer?

Man hører jo jævnligt om voksne børn der bryder med deres forældre. 

Men her er det omvendt. 

Og vil høre om nogen har oplevet at deres forældre ikke længere ønsker kontakt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Nogen der har oplevet at deres forældre har brudt med Jer?

Man hører jo jævnligt om voksne børn der bryder med deres forældre. 

Men her er det omvendt. 

Og vil høre om nogen har oplevet at deres forældre ikke længere ønsker kontakt.

Tjaa, kender ikke nogen. Men har da hørt om nogen der har måtte afskære deres børn  pga misbrug etc.

Der må da være sket et eller andet drastisk siden forældrene du omtaler har afskåret sine børn?

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tjaa, kender ikke nogen. Men har da hørt om nogen der har måtte afskære deres børn  pga misbrug etc.

Der må da være sket et eller andet drastisk siden forældrene du omtaler har afskåret sine børn?

Det behøver jo ikke at være noget vildt.

Voksne børn dropper jo også kontakten pga " småting" 

Måske nogen forældre bare får nok af forkælede egoistiske voksne børn...

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym

Mine forældre (og jeg) har slået hånden af min lillesøster fordi hun simpelthen er så grov og ubehagelig. Alt drejer sig om hende, og går det ikke som hun vil skaber hun sig som et barn. Det fyldte så meget til sidst at vi nærmest var lettede når hun sagde hun tog på weekend med en veninde for så “slap vi da for hende”. Det lyder ondt.. men hun drænede os fuldstændig for overskud og tålmodighed, så vi måtte alle sige stop til sidst. 

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mine forældre (og jeg) har slået hånden af min lillesøster fordi hun simpelthen er så grov og ubehagelig. Alt drejer sig om hende, og går det ikke som hun vil skaber hun sig som et barn. Det fyldte så meget til sidst at vi nærmest var lettede når hun sagde hun tog på weekend med en veninde for så “slap vi da for hende”. Det lyder ondt.. men hun drænede os fuldstændig for overskud og tålmodighed, så vi måtte alle sige stop til sidst. 

Det lyder også ubehageligt. 

Og nogen kommer aldrig ud af barne rollen . Selv om de for længst er blevet voksne.

Her er det primær en svigerdatter der skaber splid og ballade.  

Men hendes mand vil ikke se det . Måske fordi han selv bliver behandlet rædselsfuldt af hende.

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Og nogen kommer aldrig ud af barne rollen . Selv om de for længst er blevet voksne.

Men hendes mand vil ikke se det . Måske fordi han selv bliver behandlet rædselsfuldt af hende.

Afhænger af hvad spild og ballade det er, før man tager så voldsom beslutning, efter min mening

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Må sige at man som svigerforælder nok skal passe på med at sætte det på en spids pga sit barns partner. Selv om man måske opfatter det som hun ikke er god ved ham, så er det ikke sikkert han oplever det sådan. 
Der er stor forskel på at slå hånden af sit eget barn fx som mine forældre valgte med min søster fordi hun bare er direkte uartig i sin opførsel, og så at slå hånden af en svigerdatter. 
Din svigerdatter vil være der uanset hvad du synes, og du kan risikere din søn så heller ikke kommer til invitationer hvis hun ikke er velkommen. 

det kan hurtigt blive den der “svigermor mod svigerdatter krig”, og svigermor har 50% chance for at vinde den krig, og stå tilbage med en såret søn. 
Kan fortælle at min svigermor har på diverse måder forsøgt at splitte os, alt fra at låne penge og så overtale min mand til ikke at skulle betale tilbage for det er synd for hende (og der står jeg fast på man betaler hvad man låner), til hun direkte har løjet om mig for at skabe splid, og det har kun ført til at vi ikke taler med hende mere end ren høflighed. 

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Må sige at man som svigerforælder nok skal passe på med at sætte det på en spids pga sit barns partner. Selv om man måske opfatter det som hun ikke er god ved ham, så er det ikke sikkert han oplever det sådan. 
Der er stor forskel på at slå hånden af sit eget barn fx som mine forældre valgte med min søster fordi hun bare er direkte uartig i sin opførsel, og så at slå hånden af en svigerdatter. 
Din svigerdatter vil være der uanset hvad du synes, og du kan risikere din søn så heller ikke kommer til invitationer hvis hun ikke er velkommen. 

det kan hurtigt blive den der “svigermor mod svigerdatter krig”, og svigermor har 50% chance for at vinde den krig, og stå tilbage med en såret søn. 
Kan fortælle at min svigermor har på diverse måder forsøgt at splitte os, alt fra at låne penge og så overtale min mand til ikke at skulle betale tilbage for det er synd for hende (og der står jeg fast på man betaler hvad man låner), til hun direkte har løjet om mig for at skabe splid, og det har kun ført til at vi ikke taler med hende mere end ren høflighed. 

Det er ikke min svigerdatter.

Men i min familie. 

Og jo han ser det også sådan .Men tør ikke gøre noget fordi hun bruger deres fælles barn imod ham..

Anmeld Citér

26. november 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Men i min familie. 

Og jo han ser det også sådan .Men tør ikke gøre noget fordi hun bruger deres fælles barn imod ham..

så skal han kontakte sundhedsplejersken eller mødrehjælpen eller kommunen og få hjælp..

det er faktisk en pligt at underrette når man ved et barn mistrives eller er i et usundt miljø psykiskt og det er bestemt ikke sundt hvis de oplever at far kun bliver fordi ellers må han ikke være sammen med os...

det ødelægger barnet og giver dem skyldfølelse der virkelig kan skade dem rigtig dybt på længere sigt...

Anmeld Citér

26. november 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men i min familie. 

“Men hendes mand vil ikke se det . Måske fordi han selv bliver behandlet rædselsfuldt af hende.” 

Det hænger ikke helt sammen med “jo, han ser det også sådan”. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.