Lorte jul :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
9 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. november 2022

Anonym trådstarter

Har brug for gode råd, mine børn vil så gerne julehygge og bage imorgen - men min økonomi er ikke til det lige pt. Store elregning, varme osv. og jeg er på kontanthjælp så alt er bare et puslespil.  Hvad pokker kan jeg gøre ? 
Ved godt der findes facebook sider hvor man kan søge hjælp men pga min situation pt har jeg ikke lyst til slå sådanne opslag op sådan steder. 
har bare brug for gode råd til hvordan vi kan julehygge fordi jeg er lidt fortabt lige nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2022

drabo

Profilbillede for drabo

Hvad med at lave risengrød og lave bæredygtigt julepynt, altså klippe julepynt af gamle blade, aviser toiletruller og hvad i ellers har liggende. Du kan finde en masse inspiration på nettet.  Evt. en tur i skoven og samle materialer til julepynt.

Julebagningen kunne også være at lave f.eks havregrynskugler eller andet konfekt agtigt, som ikke kræver en ovn og som måske bare kan laves i en lille portion, så der ikke skal købes så meget ind.

Gå i det lokale storcenter eller bymidte og se på juleudstillinger. Måske har det lokale bibliotek nogle juleaktiviteter, vores har f.eks. Juleværksted hver lørdag.

lån en julebog på biblioteket og begynd at smuglæse den, find julemusik og måske julefilm eller gamle julekalendere så f.eks. Dr havde nissebanden på Grønland liggende i deres app.

Anmeld Citér

26. november 2022

Pb18

Jeg kan godt forstå at du mister modet lidt, men husk at det er de små ting der betyder noget for børnene - og der kan man godt finde billige /gratis aktiviteter.

Ift risengrød så tjek opskrifter på at lave den i mikroovnen. Det er så meget nemmere da den ikke brænder på og nok også mere energivenligt end komfur. 

Mange storcentre har "mød julemanden" og andre Events her i julen, måske har jeres lokale kirke en børnejulegudstjeneste? I vores er der gratis aftensmad efterfølgende.

Og hvis de gerne vil bage, men du syntes at det er for dyrt ift elforbrug, så overvej at købe nogle billige brunkager som i kan dekorere selv med glasur

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

Pb18 skriver:

Jeg kan godt forstå at du mister modet lidt, men husk at det er de små ting der betyder noget for børnene - og der kan man godt finde billige /gratis aktiviteter.

Ift risengrød så tjek opskrifter på at lave den i mikroovnen. Det er så meget nemmere da den ikke brænder på og nok også mere energivenligt end komfur. 

Mange storcentre har "mød julemanden" og andre Events her i julen, måske har jeres lokale kirke en børnejulegudstjeneste? I vores er der gratis aftensmad efterfølgende.

Og hvis de gerne vil bage, men du syntes at det er for dyrt ift elforbrug, så overvej at købe nogle billige brunkager som i kan dekorere selv med glasur

Tak for de gode råd  

og jeg er ikke bange for at  bruge strøm osv det simpelthen bare lige økonomien lige nu der ikke er til at handle ingredienser med. Men må ligge hoved lidt i blød

Anmeld Citér

26. november 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tak for de gode råd  

og jeg er ikke bange for at  bruge strøm osv det simpelthen bare lige økonomien lige nu der ikke er til at handle ingredienser med. Men må ligge hoved lidt i blød

Kan I ikke lave saltdejsfigurer med julemotiver? Det kræver kun få ingredienser. https://madensverden.dk/saltdej-opskrift/

Og juleklip af genbrugsmaterialer er gratis og fint. 

Anmeld Citér

26. november 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mor og meget mere skriver:

Kan I ikke lave saltdejsfigurer med julemotiver? Det kræver kun få ingredienser. https://madensverden.dk/saltdej-opskrift/

Og juleklip af genbrugsmaterialer er gratis og fint. 

Tilslutter mig her!

Og man ka putte sovsefarve i dejen, så det ligner brunkager.

Det har vi før gjort, også lavet et lille hul i inden de blev bagt. Så puttede vi en snor i bagefter, og gav dem som julegaver til bedsteforældrene, plus ku hænge det op, hus os selv vh Stine 

Anmeld Citér

26. november 2022

Carina:-)

Det er jo sådan det er .

Enten søger du i diverse hjælpe grupper. 

Eller også går I en tur og samler pant .

Eller også hygger I med en film .

Tænker ikke børnene bliver skuffet over samvær med mor. Og din situation er den samme for mange.

Anmeld Citér

26. november 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Har brug for gode råd, mine børn vil så gerne julehygge og bage imorgen - men min økonomi er ikke til det lige pt. Store elregning, varme osv. og jeg er på kontanthjælp så alt er bare et puslespil.  Hvad pokker kan jeg gøre ? 
Ved godt der findes facebook sider hvor man kan søge hjælp men pga min situation pt har jeg ikke lyst til slå sådanne opslag op sådan steder. 
har bare brug for gode råd til hvordan vi kan julehygge fordi jeg er lidt fortabt lige nu

altså hvis du har smør/margerine, mel/havregryn og sukker måske noget kanel eller vaniljesukker så har du til at lave småkage dej :)

alt efter børnenes alder så behøver man ikke vanvittig stor portion kagedej ;)

hvorhenne i landet bor du?

måske jeg kan hjælpe med et opslag på Facebook-hjælpegrupper så du er anonym? jeg er med i flere hvor man kan lave anonymt opslag og så svare i PB dem der siger de kan hjælpe..

Anmeld Citér

26. november 2022

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

altså hvis du har smør/margerine, mel/havregryn og sukker måske noget kanel eller vaniljesukker så har du til at lave småkage dej :)

alt efter børnenes alder så behøver man ikke vanvittig stor portion kagedej ;)

hvorhenne i landet bor du?

måske jeg kan hjælpe med et opslag på Facebook-hjælpegrupper så du er anonym? jeg er med i flere hvor man kan lave anonymt opslag og så svare i PB dem der siger de kan hjælpe..

Bor på Falster  og ved jeg godt har bare ikke lyst til at udstille mig på Facebook

Anmeld Citér

26. november 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Bor på Falster  og ved jeg godt har bare ikke lyst til at udstille mig på Facebook

Det forstår jeg godt :)

men den anonyme er jo netop for at ingen ved hvem du er før du tager kontakt og får hjælp..

nu er det nok også ved at være lidt for sent hvis det skal bruges imorgen... :)

jeg ville gerne hjælpe med opskrifter du hurtigt kan lave af ting man oftest har uden det behøver at tømme skabene :)

jeg er selv udfordret på ikke at have råd til indkøb af ekstra ting så derfor har jeg fundet og søger efter opskrifter med så få og så almindelige ting som muligt så jeg stadig kan hyggebage med børnene når økonomien er ad møg...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.