Influenza A - Jeg er så bange!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

355 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

CamiRon

Ja jeg er vist ved at gå i panik, men er simpelthen så bange for den influenza A.  Man hører og læser så meget og de dør jo nærmest som fluer i Mexico og Norge! Hvad sker der når influezaen rigtig rykker ind i Danmark? Hvad med min lille Emma? De anbefaler jo at børn ned til 6 mdr bliver vaccineret mod influenza A og Emma bliver 6 mdr i december - skal hun så vaccineres? Åhh jeg har så mange tanker og jeg er så bange for at miste mit lille stjerneskud!
Er der andre end mig der har de her tanker? Føler lidt at jeg er nødt til at bremse mig selv i tankerne for at de ikke løber helt løbsk, men er altså også nødt til at komme af med mine bekymringer. Min mand mener jeg panikker lidt. Det gør jeg måske også?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg tager det stille og roligt.

Tror den her influenza er blevet blæst ALT for meget op.

Der er jo en masse mennesker der dør af den alm. influenza hver vinter, det hører man bare ikke om.

Hørte en udmeldelse fra sundhedsstyrelsen, at mange højst sandsynlig allerede har haft den...uden at vide det. Og problemet ligger egentlig ikke i at der kan være mange der dør af sygdommen, men at der kan komme til at være et stort tab af arbejdsstyrke på diverse arbejdspladser, over en længere periode.

Så ingen panik her.

Anmeld

31. oktober 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Jeg må indrømme, at jeg ikke er det mindste nervøs for influenzaen.

Der er 5000 døde på verdensplan. Det lyder måske vildt, men årligt dør der ca. 1000 i danmark pga. den alm. influenza. Så ser billedet lige pludselig meget anderledes ud.

Anmeld

31. oktober 2009

MaleneG

Jeg tager det ikke spor tungt længere, i starten var jeg også ved at gå til af panik ligesom dig.

men efterhånden så trækker jeg bare skuldrene over den, den er netop ikke værre end den normale influenza vi har herhjemme hver vinter.

Men hvis du er så nervøs, så synes jeg du skal snakke med din læge, som helt sikkert kan give dig et beroligende svar

Anmeld

31. oktober 2009

Bondepigen

Jeg har Emma på 1 år, og den anden dag fik hun pludselig 40 i feber ovre i DP, så vi tog en smut forbi lægen, som kunne fortælle at hun havde en virus med halsbetændelse.

Jeg spurgte til H1N1 og om hun ikke skulle vaccineres. Han sagde at det syntes han ikke, for H1N1 skulle have et mildere forløb end den almindelige influenza. Dem som det skulle være værst for skulle være kvinder i 30'erne (bla. mig), men det skulle vi heller ikke tage så tungt lød det til.

En af de andre læger som jeg har snakket med sagde det samme mht. Emma, og at hun kun ville anbefale det til dem med svær astma eller andre lungesygdomme eller andre med kroniske sygdomme...men specielt luftvejssygdomme... Men det er jo det samme med den alm. influenza vaccination, hvor dem med luftvejssygdomme kan få en supplerende vaccine mod lungebetændelse.

Jeg har osse været meget bange for det, og bryder mig da stadig ikke om at tænke på det, men er dog blevet beroliget lidt af det lægen siger.

Anmeld

31. oktober 2009

Muffinmus

Nej, er slet ikke panik slagen og mine børn ikke vaccineret med det.

Langt flere mennesker dør af den almindelige virus end den nye, så det kan jeg ikke tage seriøst som noget at panikke over.

Anmeld

31. oktober 2009

Diana...

Jeg tænker slet ikke over den, for mig er den lige som en helt alm sygdom som alle andre vi har i danmark. Den er mildere end den alm så hvis det endelig skulle være ville jeg sgu være mere bange for den. Jeg gider ikke bruge min tid på at tænke over alle de sygdomme så bliver jeg sgu da skør til sidst.

Knus Diana

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.