Jeg har lige gennemført en graviditet, hvor andre måske vil sige at jeg fulgte kostrådene fra Sundhedsstyrelsen og norske sundhedsmyndigheder ret slavisk og kunne have slappet mere af (jeg boede i Norge ved graviditetens start). I perioder var jeg da også ved at blive sindssyg af begrænsningerne, og der er ting som jeg har savnet såsom brie, rødt kød og sushi med tun, som alle er ting andre spiser uden større betænkeligheder.
Som mange af de andre skriver, så er alle danske mejeriprodukter pasteuriseret og du kan fint sige ja tak til flødeskum på Espresso House eller købe en bolle med ost hos bageren, men hold dig gerne fra den fransk brie og tre gange espressoshot latte
Det er ikke nemt at være gravid og ville spise eller drikke alt det rigtige, man kan blive helt bange for at spise og drikke. Men det er vigtigt at få nok næring og man er nødt til at finde ud af, hvad der fungere for en selv og hvad der ikke gør. Personligt fungerede det for mig, at drikke koffeinfrit hjemme og så en gang imellem drikke en enkelshot latte eller en cappuccino hos diverse kaffesteder, hvorimod det ikke fungerede sidst i graviditeten at undgå det meste kødpålæg.
Min søn er i øvrigt sund og rask, selvom han er til den bette side, præcis som sine forældre var det da de blev født 
Beklager at jeg ikke nøjedes med at besvare dit spørgsmål, jeg synes bare det ville være ærgerligt hvis du blev alt for stringent med hvad du må og ikke må, det kan blive en hel besættelse.
Anmeld
Citér