“Menstruation” i start af graviditeten ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.337 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2022

Anonym trådstarter

Hej! 
Jeg har læst om de såkaldte falske menstruationer. Altså hvor man er gravid men får en menstruationslignende blødning (dog lidt mere sparsom) der kan komme ca en uge før mens og ellers på mens dag (derimellem). 
jeg har en positiv test, den bliver ikke svagere. 
men jeg har fået en meget mild menstruation med mørkt blod, på én dag ca 1/4 af et bind. 
har testet og stregen bliver kun tydligere og er også begyndt at få kvalme. 
ved godt chancen for en abort er ret stor.. ringer til læge mandag. 
men tænkte om nogen havde oplevet det og det var gået godt  de kloge siger trods alt det er 10-15% der oplever det, så måske nogen vil dele erfaring?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2022

Anonym

Jeg er en af dem der oplever en mild menstruation cirka samtidig med min normale menstruation skulle komme, når jeg er gravid. Har aldrig testet før den har været kommet, så har ikke erfaring med den del, men de menstruationsagtige blødninger jeg har haft, har ikke medført bio /tidlig abort (og er ret sikker på at jeg ikke har misset viden om nogle potentielle graviditeter da jeg 2x er blevet gravid i 1. cyklus og en gang i 3. cyklus).

Krydser fingre for dig

Anmeld Citér

19. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er en af dem der oplever en mild menstruation cirka samtidig med min normale menstruation skulle komme, når jeg er gravid. Har aldrig testet før den har været kommet, så har ikke erfaring med den del, men de menstruationsagtige blødninger jeg har haft, har ikke medført bio /tidlig abort (og er ret sikker på at jeg ikke har misset viden om nogle potentielle graviditeter da jeg 2x er blevet gravid i 1. cyklus og en gang i 3. cyklus).

Krydser fingre for dig

Testede igen til imorgen den er hverken svagere eller stærkere stregen og bløder stadig  

venter lige 3-4 dage før næste test

Anmeld Citér

19. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 
Jeg har læst om de såkaldte falske menstruationer. Altså hvor man er gravid men får en menstruationslignende blødning (dog lidt mere sparsom) der kan komme ca en uge før mens og ellers på mens dag (derimellem). 
jeg har en positiv test, den bliver ikke svagere. 
men jeg har fået en meget mild menstruation med mørkt blod, på én dag ca 1/4 af et bind. 
har testet og stregen bliver kun tydligere og er også begyndt at få kvalme. 
ved godt chancen for en abort er ret stor.. ringer til læge mandag. 
men tænkte om nogen havde oplevet det og det var gået godt  de kloge siger trods alt det er 10-15% der oplever det, så måske nogen vil dele erfaring?

Første gang jeg var gravid blev det først opdaget da jeg var 10+5 uger henne, netop fordi jeg havde menstruation helt som vanligt. 
jeg valgte godt nok en abort da jeg på ingen måde var klar til barn på daværende tidspunkt. 

da jeg ventede mit barn blødte jeg også mildt i starten. Testen var svag positiv selvom jeg var over 6 uger henne. Den blev aldrig kraftigere. Og har da et sundt og raskt barn på 7 år idag.

Anmeld Citér

19. november 2022

Anonym

Stregen behøves ikke bliver svagere hvis du er ved at miste, det har jeg oplevet to gange den blev tydeligere og tydeligere.

Det kan jo være mange ting og en blødning behøves ikke være dårligt. 

Anmeld Citér

19. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Stregen behøves ikke bliver svagere hvis du er ved at miste, det har jeg oplevet to gange den blev tydeligere og tydeligere.

Det kan jo være mange ting og en blødning behøves ikke være dårligt. 

Sandt  må la tiden arbejde og se hvad der sker

Anmeld Citér

19. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Sandt  må la tiden arbejde og se hvad der sker

Du kan jo bestille en scanning til om nogle uger for at se om det hele er om det skal være

Anmeld Citér

19. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan jo bestille en scanning til om nogle uger for at se om det hele er om det skal være

Det er selvfølgelig rigtigt  

men tager lige en test mere før jeg bestiller scanning hvis nu den går hen og bliver negativ.. 

Anmeld Citér

21. november 2022

Anonym trådstarter

Lige en opdatering, hvis der var noget så er det der ikke mere. Tog en rungende negativ test til morgen  

så op på hesten igen og forsøge igen. 
er dog lidt i tvivl med min cyklus nu, efter som sidste var på 19 dage.. skal jeg bare antage den nye cyklus er 28 dage så?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

21. november 2022

Anonym

Den eneste måde at finde ud af det på at teste for æl, du kan desværre ikke altid bare gå udfra det du plejer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.