Tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2022

Frejatc

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2022

drabo

Profilbillede for drabo
Anonym skriver:

Men hvorfor har I ikke beskyttet jer mod graviditet, hvis en graviditet er SÅ uvelkommen? 

nu er ingen typer prævention udover afholdenhed jo 100% sikker - så TS kan sagtens have beskyttet sig og alligevel være blevet gravid.

Men det kan jo være de skal overveje en bedre type beskyttelse, hvis en graviditet ikke skal være nu

Anmeld Citér

21. november 2022

Anonym

I kommer ikk til at få det overskud det kræver at få endnu et barn oven i. Jeg er fuld tilhænger af at få abort i sådan et tilfælde her. Et barn med autisme, far skal være væk, du er midt i et drømmestudie. Der skal også være plads til at sætte sig selv først, specielt når man skal have overskud til at være noget for andre. Sender kram og styrke, og håber I følger jeres intuion.

Anmeld Citér

21. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Men hvorfor har I ikke beskyttet jer mod graviditet, hvis en graviditet er SÅ uvelkommen? 

Hvem siger at de ikke har besluttet sig? Personligt er jeg selv blevet gravid 1 gang med et sprunget kondom og 2 gange på p-piller.

Anmeld Citér

21. november 2022

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Nu og da… når man befinder sig i en situation, hvor man ikke har noget begavet at bidrage med… så er det faktisk fuldkommen legitimt blot at tie stille

Anmeld Citér

21. november 2022

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Børn kan aldrig planlægges. Jeg tænker nok I skal få det til at fungere hvis det er det I vil. 

- hilsen en der har været igang med projekt baby nr. 3 i 2,5 år - deraf 1,5 år i fertilitetsbehandling. 

Børn kan da for mange menneskers vedkommende sagtens planlægges. Faktisk forsøger langt de fleste jo nogenlunde at planlægge så godt de kan, alt andet ville være tosset. Og et fravalg af en graviditet, for at passe på den familie man allerede har, er vel i øvrigt også i høj grad udtryk for planlægning.

Desuden skriver TS jo tydeligt, at det lige netop ikke er det de vil. At de faktisk lige netop ikke oplever, at kunne. Og så er det jo sådan set helt irrelevant for hende, hvor længe vi andre er om at blive gravide. Det kan man selvsagt ikke bruge til at få et barn, som man i bund og grund hverken ønsker eller magter…

Anmeld Citér

22. november 2022

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Børn kan da for mange menneskers vedkommende sagtens planlægges. Faktisk forsøger langt de fleste jo nogenlunde at planlægge så godt de kan, alt andet ville være tosset. Og et fravalg af en graviditet, for at passe på den familie man allerede har, er vel i øvrigt også i høj grad udtryk for planlægning.

Desuden skriver TS jo tydeligt, at det lige netop ikke er det de vil. At de faktisk lige netop ikke oplever, at kunne. Og så er det jo sådan set helt irrelevant for hende, hvor længe vi andre er om at blive gravide. Det kan man selvsagt ikke bruge til at få et barn, som man i bund og grund hverken ønsker eller magter…

Det jeg egentlig mener med det er, at det jo ikke er sikkert de kan blive nemt gravide “når det passer bedre ind”. Jeg kan bruge mig selv som eksempel. Det har indtil videre taget 2,5 år. Derfor provokerer det mig også, at man bare får en abort fordi det lige er lidt ubelejligt og man tilsyneladende ikke har beskyttet sig. TS planlagde jo en graviditet for et års tid siden, så det har jo ikke noget at gøre med at de har et barn i forvejen med autisme, men mere fordi det ikke passer ind i deres studie/arbejde pt. 

Anmeld Citér

22. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det jeg egentlig mener med det er, at det jo ikke er sikkert de kan blive nemt gravide “når det passer bedre ind”. Jeg kan bruge mig selv som eksempel. Det har indtil videre taget 2,5 år. Derfor provokerer det mig også, at man bare får en abort fordi det lige er lidt ubelejligt og man tilsyneladende ikke har beskyttet sig. TS planlagde jo en graviditet for et års tid siden, så det har jo ikke noget at gøre med at de har et barn i forvejen med autisme, men mere fordi det ikke passer ind i deres studie/arbejde pt. 

At det provokerer dig kan ts jo sådan set ikk bruge til noget som helst. Eller andre for den sags skyld. 
jeg har fået 2 aborter fordi det simpelthen ikk passede ind. (Og jeg havde beskyttet mig) derudover er mit barn lavet på prævention. Så du kan da ikk udtale dig om hvorvidt de har beskyttet sig eller ej. 
Hvorfor skal andre mennesker stoppe deres studier og liv fordi du har svært ved at blive gravid og bliver provokeret ? 

for nogen passer det simpelthen bare ikke ind. Det ville det bestemt heller ikk for mig nu hvis jeg stod i den uheldige situation og blev gravid. For jeg ville ikk kunne tage mig af det hverken økonomisk eller mentalt. Skulle jeg så også bare beholde det for ikke at provokerer dig fordi du kæmper? 

håber det lykkes dig snart

Anmeld Citér

22. november 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men TS skriver, at deres barn har haft et meget turbulent år, og at de derfor ikke ønsker at give ham/hende en lillesøster eller -bror her og nu, så det  har også noget med dette barn at gøre. 
Jeg forstår ikke, at det kan provokere dig, at andre familier træffer deres valg ud fra en vurdering af, hvad der er bedst for alle parter nu. Hvordan kan man  ikke unde alle, inklusiv et potentielt lille barn, at familien har overskud og kræfter til at give en lille ny en god start på livet? Hvorfra ved du, at det bare er “lidt ubelejligt” og ikke fuldstændigt uoverskueligt? 
Det har jo desuden intet med din kamp for en graviditet at gøre. 

Anmeld Citér

1. december 2022

Anonym trådstarter

Jeg havde faktisk ikke tænkt mig at svare mere i tråden, da jeg blev virkelig ked af flere af kommentarerne. 

Men nu får i lidt uddybning. Sidste år var barnet planlagt, og på det tidspunkt var der kun sket én stor ændring i vores barns liv. Da jeg så mistede det barn, søgte jeg ind på uddannelse og startede på minipiller. Siden det, er der så sket kæmpe omvæltninger i vores liv, med flytning og tabet af en meget tæt person, som vores barn elskede utrolig højt. 

Ærligt, så rager det mig lidt hvor nemt eller svært andre har ved at blive gravid. Måske får jeg svært ved det senere, det kan ingen jo sige noget om endnu og så går det nok. 

Tak til jer der har forsvaret mig og tak for jeres svar. Jeg skal på sygehuset til scanning i næste uge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.