Forvirring omkring ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.541 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. november 2022

Louise1992

Hej

Jeg tager minipiller og har gjort dette siden min sidste fødsel. Har hele tiden haft regelmæssig menstruation og ægløsning på trods af brug af minipiller, men nu hvor vi har besluttet at forsøge at blive gravide igen, har jeg i sidste måned selvfølgelig ikke haft ægløsning (typisk) og i denne måned virker det heller ikke som om jeg får det, da jeg burde være der omkring og testene bliver ved at være negative. 
Er det minipillerne der forvirrer min cyklus siden jeg skifter mellem at have ægløsning og ikke have? Havde bare forståelsen af at enten har man det eller også har man det ikke på minipiller og virker det ikke mærkeligt at mine menstruationer kommer regelmæssigt, men at ægløsningen ikke gør? 

Kan jeg overhovedet blive gravid nu så? Jeg har taget min sidste minipille i går og stopper med dem nu i håb om positiv test inden for nærmeste fremtid. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2022

Imaong90

Profilbillede for Imaong90

På minipiller har man ikke ægløsning, men nogen har en blødning (mens) ligesom på p-piller. Pillerne forhindre at man får ægløsning, men man får en blødning, nogen på mini-piller ser slet ikke deres blødning (mens). Så ja man kan ikke blive gravid mini-piller hvis man tager dem som man skal 

Anmeld Citér

13. november 2022

Louise1992

Jamen jeg har haft ægløsning selvom jeg har taget minipiller. Er testet positiv på ægløsningstest hver måned undtagen i sidste måned? 

Anmeld Citér

13. november 2022

Anonym

Louise1992 skriver:

Jamen jeg har haft ægløsning selvom jeg har taget minipiller. Er testet positiv på ægløsningstest hver måned undtagen i sidste måned? 

Hvorfor har du testet for æl i alle de måneder? Spørger af nysgerrighed

Det lyder som om at du har ønsket dig en ny graviditet længe, men hvorfor så beskytte sig? 

Det korte svar er du skal stoppe de pillerne for at opnå en graviditet.

Når du stopper vil du få din mens også kan du trake din æl også finde ud af hvornår den æl ligger. Også skal du ikke tage dem mere.

Håber du får dit ønske opfyldt

Anmeld Citér

13. november 2022

Louise1992

Har testet for ægløsning fordi jeg havde hamrende ondt i min mave/siden af maven én gang om måneden samt ægløsningsslim på trods af at jeg tog minipiller. Så af ren nysgerrighed testede jeg om det virkelig kunne være rigtigt at jeg fik ægløsning på trods af at jeg tog minipiller. Og testene var positive. 
Flere skriver bare at man ikke kan få ægløsning når man tager minipiller, så det er da forvirrende..

Anmeld Citér

13. november 2022

nanan78

Profilbillede for nanan78

Det er ikke korrekt, at minipiller altid hindrer ægløsning. Deres primære virkningsmekanisme er ændring af slimhinden i livmoderen, så et evt befrugtet æg ikke kan sætte sig fast. De vil også ofte medføre ændring af slimen, så sædceller har sværere ved at penetrere og befrugte ægget. Afhængig af hvilken type (gestagen koncentration) kan de også virke ægløsningshindrende. 
Du kan således godt have fået ægløsning under brug af minipiller. Ønsker du graviditet skal du naturligvis stoppe og afvente naturlig cyklus. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.