Amning og sår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.007 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. november 2022

Olismama

Profilbillede for Olismama

Hej. Jeg har en lille datter på 3 uger, som jeg ammer. Selvom jeg fik hjælp på hospitalet med amning - gode råd osv., så er jeg stadig endt med brystbetændelse og sår AV!

Jeg har nu taget antibiotika i en uge, så jeg håber snart de sår kan hele, men jeg er godt nok ved at være utålmodig.. 

Så.. Har I nogle gode råd til sårheling?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2022

Lillenine

Hej,

Jeg har brugt ammebrikker når det var værst. Baby får ikke forkert fat og laver nye sår, og jeg synes det gør mindre ondt at amme. 

God bedring!

Anmeld Citér

11. november 2022

LEEV

Hej, jeg ved hvilken smerte du står i. Var selv indlagt med brystbetændelse ved første barn og jeg havde det on and off i 3 mdr. årsagen var at jeg var vejledt til ammebrikker, så det kan jeg ikke anbefale, men jeg har tilgengæld også lige født, (vores børn er lige gamle) og kæmper igen med amningen, men ingen brystbetændelse. Jeg tror jeg ville få undersøgt teknikken hvis du stadig får sår. Jeg har smerter men ingen sår, men jeg ved også teknikken er gal. Det var ikke meget hjælp, men vil klart anbefale ikke at bruge ammebrikker når du har tendens til brystbetændelse. Derudover skal brystvorter holdes rene og gerne fugtes med lanolin

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.