Jeg har en søskende, som med sin partner forsøger at opnå graviditet. De har prøvet i over et år og har desværre mistet flere gange i processen og er nu startet i udredning. De åbnede lidt op omkring det efter 2. abort. De har en gang nået at dele den glædelig nyheded med familien men hvor det igen gik galt kort efter.
Jeg er virkelig ked af det på deres vejne! Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre/tale om det/ikke tale om det/spørge ind. Jeg kan forestille mig at det må være vildt hårdt at blive spurgt ind til hvordan det går hele tiden, særligt når der ikke er noget man ønsker mere end at det skal lykkedes. Samtidig forstår jeg godt hvis de ønsker at holde det hemmeligt længe når det sker. Jeg vil bare heller ikke virke ligeglad ved aldrig at spørge. Hvordan kan jeg bedst gribe det an?
Jeg kan sige at jeg ikke har det tætteste forhold til denne søskende. Vi elsker hinanden og har det godt sammen men vi ses kun en 5-10 gange om året. Desuden er føler jeg at jeg er en omvandrende rød klud for deres øjne (100% min følelse, de har aldrig sagt noget) fordi jeg har 4 børn som alle bare er kommet inden for de første 6 mdr vi har prøvet. Den nyeste er baby og jeg ved at de ville have haft en baby på samme tid nu, hvis graviditeten var blevet siddende. Seneste abort faldt sammen med at jeg havde termin med denne baby. De har derfor (og helt forståeligt!) F.eks. ikke været på barselsbesøg, og de har meldt afbud til børnefødselsdage i den periode (jeg har haft skrevet og sagt de skulle have tilbuddet ligesom alle andre men jeg var i fuld forståelse for hvis ikke de magtede en masse baby-lykke, og det har de sagt tak for) Jeg ved bare ikke om der er mere jeg kan gøre? Tiden går jo og de er i udredning, forhåbentlig lykkedes det lige pludselig, men det er jo ikke til at vide om der går måneder eller år. Så jer der har prøvet dette og været i usikkerheden og delt det med de nærmeste -hvordan ville I have ønsket folk talte/ikke talte med jer om det? 
Anmeld
Citér