Pletblødning + positiv test? Whaaaaaat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. november 2022

Anonym trådstarter

Skriver lige som anonym da nogle jeg kender er herinde og vi ikke vil dele det (endnu evt). 
jeg har en bebs på 5 mnd og min cyklus startede igen da hun var 3 mnd, på trods af jeg fuld ammer. På forventet mens dag (ca ved godt den kan være uregelmæssig og udeblive osv pga amning) fik jeg pletblødning på dag 1 + 2 ikke nok til sammenlagt at fylde et trusseindlæg ud, men blodet så frisk ud. så tænkte det nok bare var en mens og tænkte ikke mere over det. 
jeg ved befrugtning er sket d 18/19 oktober. Så alt efter hvornår ægget har sat sig er jeg mellem 4-5 uger henne nu hvis det er. 
nå ! Men til morgen var jeg ramt af kvalme som i en grusom kvalme! Præcis som med min bebs nu. Jeg er ikke typen der ellers får kvalme og lign. Den varede lige et par timer og forsvandt så som dug for solen (som sidste graviditet)

jeg tænkte jeg køber lige en test just in case, og har valset rundt med baby hele formiddagen for at finde en butik der havde en test! (Vi bor ude i ingenting så udvalget er småt og de havde alle udsolgt) jeg ender så med en apotekets hurtig test. Deres test tidligt vil jeg ikke have pga jeg før har testet falsk positiv på den - men hurtig testen er lidt anderledes men stadig blå farve. Det var ikke med min gode vilje, men i mangel af bedre.. 

jeg tester så da baby er lagt til middagslur, fordi jeg tænker hvis jeg er 4+ må den jo kunne slå ud relativt nemt. Det gør den så også! Jeg fik en ekstra blå streg, men den er ikke KNIV SKARP! Jeg kan tydligt se den i strakt arm. Jeg går i panik og river lortet fra hinanden (ja det ændrer jo ikke på om der er en streg mere eller ej men ja ved ikke hvad jeg tænkte&hellip og kan tydligt se den ekstra streg.. 

spørgsmålet er: kan jeg tage det for gode vare? Ville i gøre det? Eller teste igen med en anden? 
Overvejer at bestille nogen hjem fra babyplan? 
kan jeg være gravid når jeg har pletblødt? 
Undskyld alle spørgsmålene men min hjerne kører på højtryk lige nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2022

Anonym

Har du et billede af testen?

Anmeld Citér

8. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du et billede af testen?

Fik ikke taget et billede inden for tid og har smidt alle stumperne fra min panik reaktion ud  

men kunne tydligt se der var blå farve i stregen ikke bare den der grå/hvide der kan anes ofte på de blå test.. 

må vidst bestille fra babyplan . Så er jeg også tvunget til at afholde mig fra at teste indtil da

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.