Endelig nåede vi dagen hvor vi skulle til NF
Føler bare jeg har ventet måneder på denne dag!
Jeg startede med at få taget blodprøve (Double-test) hvorefter vi ventede halvanden times tid på at komme til scanningen. Jeg blev mere og mere nervøs jo længere tid der gik, og det gjorde det bestemt ikke bedre, at der tyve minutter inden det blev vores tur, kom et ungt par ind, meget nedtrykte hvorefter kvinden begyndte at græde. Deres scanning havde vist at den ene tvilling var død
Gik næsten i panik
Og stakkels stakkels dem, de var virkelig ulykkelige!
Men så blev det endelig vores tur og jeg næsten holdt vejret indtil hun fandt baby og vi kunne se den hoppede rundt derinde, puh ha
Alt så rigtig fint ud, blev rykket tilbage til 12. maj igen, altså bare én dag! Risikoberegningen for Downssyndrom var 18.703 og for den anden 33.400. Så det var jo bare helt perfekt
Jeg var virkelig lettet! Hun sagde dog at jeg havde en muskelknude på indersiden af livmodervæggen. Jeg blev selvfølgelig straks nervøs, for har aldrig hørt om det før. Hun sagde det ikke kunne påvirke barnet eller forårsage abort, men at den kunne vokse sig så stor at den ville blokere fødevejen. Håber jeg godt nok ikke, vil så gerne føde selv!
Men over all rigtig god oplevelse, trods endnu engang, en noget stram jordemoder!
Håber vi får råd til kønsscanning om 4 uger, så jeg skal se den lille igen og få at vide hvad det bliver! Jeg spurgte idag om hun kunne se køn, men hun sagde at man ikke kan være sikker, og at barnet kan ligne det ene køn nu men vise sig at være noget andet når den vokser sig større. Desværre! Men havde jeg heller ikke regnet med!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld