Nakkefold veloverstået :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.278 visninger
16 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

Ansemusen

Endelig nåede vi dagen hvor vi skulle til NF  Føler bare jeg har ventet måneder på denne dag!

Jeg startede med at få taget blodprøve (Double-test) hvorefter vi ventede halvanden times tid på at komme til scanningen. Jeg blev mere og mere nervøs jo længere tid der gik, og det gjorde det bestemt ikke bedre, at der tyve minutter inden det blev vores tur, kom et ungt par ind, meget nedtrykte hvorefter kvinden begyndte at græde. Deres scanning havde vist at den ene tvilling var død  Gik næsten i panik  Og stakkels stakkels dem, de var virkelig ulykkelige!

Men så blev det endelig vores tur og jeg næsten holdt vejret indtil hun fandt baby og vi kunne se den hoppede rundt derinde, puh ha Alt så rigtig fint ud, blev rykket tilbage til 12. maj igen, altså bare én dag! Risikoberegningen for Downssyndrom var 18.703 og for den anden 33.400. Så det var jo bare helt perfekt  Jeg var virkelig lettet! Hun sagde dog at jeg havde en muskelknude på indersiden af livmodervæggen. Jeg blev selvfølgelig straks nervøs, for har aldrig hørt om det før. Hun sagde det ikke kunne påvirke barnet eller forårsage abort, men at den kunne vokse sig så stor at den ville blokere fødevejen. Håber jeg godt nok ikke, vil så gerne føde selv!
Men over all rigtig god oplevelse, trods endnu engang, en noget stram jordemoder!

Håber vi får råd til kønsscanning om 4 uger, så jeg skal se den lille igen og få at vide hvad det bliver! Jeg spurgte idag om hun kunne se køn, men hun sagde at man ikke kan være sikker, og at barnet kan ligne det ene køn nu men vise sig at være noget andet når den vokser sig større. Desværre! Men havde jeg heller ikke regnet med!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

Nybagt mor

Ih - stort tillykke med det fine resultat, og det dejlige første kig til ham/hende den lille derinde

Er så skønt at gå derfra med det lille billede i hånden

Anmeld

31. oktober 2009

Ansemusen

Ih - stort tillykke med det fine resultat, og det dejlige første kig til ham/hende den lille derinde

Er så skønt at gå derfra med det lille billede i hånden

Tusind tak

Det var godt nok tredje gang, men først gang var det bare en lille kugle, slet ikke noget der lignede noget som helst. Anden gang kunne man se hoved, arme, ben og krop, men slet ikke så detaljeret som nu! SÅ det var helt fantastisk!! Bortset fra at det gjorde sindssygt ondt!

Anmeld

31. oktober 2009

Nybagt mor

Ansemusen skriver:

Tusind tak

Det var godt nok tredje gang, men først gang var det bare en lille kugle, slet ikke noget der lignede noget som helst. Anden gang kunne man se hoved, arme, ben og krop, men slet ikke så detaljeret som nu! SÅ det var helt fantastisk!! Bortset fra at det gjorde sindssygt ondt!

Det var da en del scanninger du har været til så? - Og blev du ikke scannet udenpå maven?

- Husker nemlig slet ikke at det gjorde ondt på nogen måde, var vist bare gevaldigt koldt med at den gele hun hældte på

Anmeld

31. oktober 2009

Ansemusen

Jo denne gang var det udenpå. Hun asede og masede, fordi den ikke lå så hun rigtigt kunne komme til nakkefolden. Så jeg lå der og bed smerten i mig i mindst tyve minutter. Det gjorde virkelig ekstremt ondt! Kender nogle hvor det har gjort ondt og andre som intet ubehag har mærket! Måtte mase min kærestes hånd meget undervejs og bide tænderne sammen for ikke at klynke. Damen kunne tydeligvis se at jeg havde rigtig ondt, men valgte åbenbart ikke at sige noget som helst. Mystisk! Spurgte også om barnet virkelig godt kunne tåle at hun maste SÅ hårdt. Det sagde hun selvfølgelig ja til. Har dog haft mere ondt i underlivet siden scanningen i dag, så noget har det da gjort..

Anmeld

31. oktober 2009

dorthemus

Ihh hvor dejligt for jer  Og hvor ser den sød ud

Puh kan altså ikke vente med at få min NF overstået...er begyndt at frygte den

Og altså Anna! Havde ventet hele dagen på at høre nyt, blev helt nervøs over at du ikke skrev noget...godt alt gik vel

Knus Dorthe

Anmeld

31. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Tillykke med veloverstået nakkefoldsscanning og de MEGET flotte tal.

Som jeg sagde i går gjorde det også ondt på mig fordi hun trykkede hårdt for at få ham til at ligge sig ned (uden held) og dagen efter havde jeg det som om jeg havde blå mærker på maven.

Glæder mig til at høre om kønsscanningen.

Anmeld

31. oktober 2009

Bare mig..

Sjovt du siger det med at det gjorde ondt. Jeg måtte også bide smerten i mig, for jeg synes også det gjorde vildt ondt.. Men hun sagde det var noget værre pjat, for det gjorde da ikke ondt ! Hmm. En meget gnaven en, rigtig sur. Lidt træls første gang.

Anmeld

31. oktober 2009

Betina88

Dejligt at høre at det gik godt .. Nu ved du , at hun er rask ..

Det er osse frygteligt at se et andet par der ha' mistet den  ene baby , hvor man ikk' selv ved , hvordan et eget barn ha' det .. Ku' godt forstå at du var nervøs ..

Anmeld

31. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN
marikka skriver:

Sjovt du siger det med at det gjorde ondt. Jeg måtte også bide smerten i mig, for jeg synes også det gjorde vildt ondt.. Men hun sagde det var noget værre pjat, for det gjorde da ikke ondt ! Hmm. En meget gnaven en, rigtig sur. Lidt træls første gang.

Hvem er hun dog til at fortælle dig hvad du føler?

Folk er altså lige sære af og til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.