Jer som bor i nybyg kvarter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.624 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2022

Anonym trådstarter

Hvordan er det ?

Ej det er et mærkeligt spørgsmål, men vi bliver muligvis tvunget til at sælge vores fantastiske hus med vores fantastiske store grund (pga "fremskridt" ikke vores valg).

Pt kan vi i hvertfald ikke finde noget tilsvarende, derfor er vi ved at undersøge en grund vi kan bygge på. Jeg har altid sagt at jeg IKKE vil bo i nybyg kvarter, så jeg er som sagt meget nervøs .

Mest i forhold til privatliv, så vi skal have en af grunden ud til kanten, men den grund vi er mest til (udsigt til marker, med heste, som højst sensynligt ikke bliver udstykket, så vi ved altså hvad vi har i baghaven) bliver der også anlagt fællesarealer bagved. Dvs legeplads osv. Det er der jo både fordele og ulemper ved. Hvis ungerne går på legepladsen er de tæt på, men på den anden side tænker jeg også der vil være støjgener (og det er ikke fordi vi er sarte, men kan da måske godt være det bliver trættende i længden (her tænker jeg især på når hækken er lav/ikke eksisterende) og mht aften støj.)

Nogen som bor i nybyg lige ved legepladsen?��

Der er selvfølgelig også fordele ved det som vi ikke har nu. Bedre skolevej (langt mere sikker end der hvor bor). Børnefamilier lige ved hånden, så tænker mange potentielle legekammerater, men uha jeg er en privat person og elsker at vi i princippet kan gå nøgne rundt i vores have nu uden nogen opdager det (ikke at vi gør det , men vi har muligheden )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2022

Anonym

Vi bor i nybyg og det er vi glade for på trods af jeg som dig helst vil bo helt for mig selv i ingenting  

men vi har det godt her og ungerne har legekammerater lige ved og er altid ude og lege, de går ind/ud hos os alle og hygger. 
vi holder vejfest hvor vi spiser og hygger sammen, alle hjælper hinanden og er overbærende ifht fx fester der er lidt højlydte, og vi taler sammen om eventuelle gener. Vi har dog en “regel” at klokken 21 er der ro på medmindre man holder fest fx. Således at vi alle kan sidde i haven om aftnen og slappe af og de store børn ikke står og sparker bold på en mur når de har weekend til kl 22 og høre musik. 
det fungerer fint, men kræver selvfølgelig man er imødekommende og god til at få snakket sammen om tingene, laver nogen gode kompromisser osv. 

Anmeld Citér

4. oktober 2022

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Hvis man er villig til at smide lidt flere penge efter sin hæk kan man købe en der er udvokset, så der er privatliv fra starten.

Anmeld Citér

4. oktober 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi bor i et nybygget kvarter. Vi har dog ikke selv bygget det, men købte huset da det var nogle år gammelt. Vi er rigtig glade for det. Før boede vi i et klassisk ældre villakvarter, der var et rigtigt sølvbryllupskvarter. Der var ingen legekammerater på vejen, og børnene kunne ikke bare løbe ud og lege på vejen. Der var en stor vej, der skulle krydses for at komme til skolen. 

I vores nye område er der masser af børn, og de løber ind og ud ved hinanden og hygger sig. Der er stisystem til skolen, hallen og fodboldklubben, så vores ældste på snart 7, cykler rundt til det meste. 

Vi kommer naboerne meget mere ved, da vores børn jo ses med hinanden. Vi har vejfest og en facebookside hvor vi hjælper hinanden med alverdens ting. 

Jeg kan dog ikke hjælpe dig med, hvordan det er at bo op mod en legeplads, men da jeg selv er meget støjsensitiv, havde det været et no-go for mig. Jeg kan forestille mig at det er et sted områdets unge mennesker sidder og hører musik om aftenen. Fred være med det, men jeg skal bare ikke selv bo lige op ad.

Man bestemmer jo selv hvor høj ens nye hæk skal være. Jo mere udvokset, jo dyrere bliver det selvfølgelig. 

Anmeld Citér

4. oktober 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hvordan er det ?

Ej det er et mærkeligt spørgsmål, men vi bliver muligvis tvunget til at sælge vores fantastiske hus med vores fantastiske store grund (pga "fremskridt" ikke vores valg).

Pt kan vi i hvertfald ikke finde noget tilsvarende, derfor er vi ved at undersøge en grund vi kan bygge på. Jeg har altid sagt at jeg IKKE vil bo i nybyg kvarter, så jeg er som sagt meget nervøs .

Mest i forhold til privatliv, så vi skal have en af grunden ud til kanten, men den grund vi er mest til (udsigt til marker, med heste, som højst sensynligt ikke bliver udstykket, så vi ved altså hvad vi har i baghaven) bliver der også anlagt fællesarealer bagved. Dvs legeplads osv. Det er der jo både fordele og ulemper ved. Hvis ungerne går på legepladsen er de tæt på, men på den anden side tænker jeg også der vil være støjgener (og det er ikke fordi vi er sarte, men kan da måske godt være det bliver trættende i længden (her tænker jeg især på når hækken er lav/ikke eksisterende) og mht aften støj.)

Der er selvfølgelig også fordele ved det som vi ikke har nu. Bedre skolevej (langt mere sikker end der hvor bor). Børnefamilier lige ved hånden, så tænker mange potentielle legekammerater, men uha jeg er en privat person og elsker at vi i princippet kan gå nøgne rundt i vores have nu uden nogen opdager det (ikke at vi gør det , men vi har muligheden )

Nu bor vi ikke selv i nybyg kvarter, men har selv haft ideen for nogle år siden. Snakkede med nogen som fortalte at noget de ikke havde tænkt på var hvor bart der var. De havde boet der i flere år og det blæste hele tiden hele vejen rundt om huset. Der var intet til at stoppe vinden. 
Derudover var der larmen fra byggeriet rundt omkring. 
De uforudsete udgifter ved nybyg. 
Men det er jo kun ulemperne. Så er der alle fordelene drømmer selv om at få lov at bygge nyt

Anmeld Citér

4. oktober 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hvordan er det ?

Vi bor ved et stort nybygger kvarter. 
en af ulemperne er, at alle ved alt om alle. Det er lidt svært at foretage sig noget uden folk på vejen ved det. Lederen i børnehaven sagde det nok så pænt en dag “ulempen er at sladderen løber ekstremt stærkt i sådan et kvarter”. 

Og der er nogen der konsekvent sender deres børn over til naboen for at lege, så de selv kan få lidt fred uden børn. 
Og ja, det blæser en halv pelikan, for det er jo ikke andet end en mark med nogle huse på de første par år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.