Frisør med små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. oktober 2022

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg overvejer at starte på frisøruddannelsen på NEXT, men jeg er virkelig i tvivl om det kan hænge sammen med det at have et lille barn på knapt 4 år.  Jeg er gammel (næsten 40 år) men har lyst til at skifte spor inden det er for sent - frisørfaget har altid trukket i mig og kan mærke det måske er tid til at gå andre veje.  

Er der nogle frisører her på Baby.dk, der kan give nogle erfaringer videre til mig? 

Min tanker går på:

1) Er en elevplads 37 timer og hvordan ligger arbejdstiden typisk?

2) I hvilke tidsrum ligger undervisningen når man er på skole og hvor mange timer er man på skole om ugen sådan ca.? 

3) Kan læse mig frem til at en nyuddannet frisør tjener 21.500 pr måned. Kan det virkelig passe - der er jo ikke langt fra elevlønnen til den færdige løn.

4) Er der andre ting jeg skal overveje inden jeg søger ind?

På forhånd tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm
Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg overvejer at starte på frisøruddannelsen på NEXT, men jeg er virkelig i tvivl om det kan hænge sammen med det at have et lille barn på knapt 4 år.  Jeg er gammel (næsten 40 år) men har lyst til at skifte spor inden det er for sent - frisørfaget har altid trukket i mig og kan mærke det måske er tid til at gå andre veje.  

Er der nogle frisører her på Baby.dk, der kan give nogle erfaringer videre til mig? 

Min tanker går på:

1) Er en elevplads 37 timer og hvordan ligger arbejdstiden typisk?

2) I hvilke tidsrum ligger undervisningen når man er på skole og hvor mange timer er man på skole om ugen sådan ca.? 

3) Kan læse mig frem til at en nyuddannet frisør tjener 21.500 pr måned. Kan det virkelig passe - der er jo ikke langt fra elevlønnen til den færdige løn.

4) Er der andre ting jeg skal overveje inden jeg søger ind?

På forhånd tak. 

Jeg ved ikke noget om at være frisør, men mon ikke du kan få plads som voksenelev, og derved lidt flere penge i uddannelsestiden - værd at undersøge.

Anmeld Citér

3. oktober 2022

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Jeg ved ikke noget om at være frisør, men mon ikke du kan få plads som voksenelev, og derved lidt flere penge i uddannelsestiden - værd at undersøge.

Ja det tror jeg også. Men Det er mest det med arbejdstider jeg er nysgerrig efter. Men må prøve tage et smut rundt til frisørerne og spørge ud. 

Anmeld Citér

3. oktober 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ja det tror jeg også. Men Det er mest det med arbejdstider jeg er nysgerrig efter. Men må prøve tage et smut rundt til frisørerne og spørge ud. 

Min ene veninde der er frisør og arbejder 9-17 + hver anden weekend. 
Den anden underviser på frisørskole og arbejder ved siden af. Så hun arbejder 8-14 i skolen og så 15-19 i salon. Salon 3-4 gange ugentligt.. 

Anmeld Citér

3. oktober 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis du tjekker frisørernes åbningstider ud, så har de fleste åbent fra 8/9 til en 18/20 stykker i hverdagene også åbent lørdag, og nogen skal jo dække de vagter. Så man må forvente at man nogle dage er der tidligt og andre dage til sent. Og måske hver anden eller hver lørdag.

Jeg har en veninde der er frisør, og hun har 3 korte dage, hvor hun har fri ved 14/15 tiden, også arbejder hver anden lørdag. Og har 1-2 helt lange dage. Også fri en dag i hverdagene.

Anmeld Citér

4. oktober 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Min ene veninde der er frisør og arbejder 9-17 + hver anden weekend. 
Den anden underviser på frisørskole og arbejder ved siden af. Så hun arbejder 8-14 i skolen og så 15-19 i salon. Salon 3-4 gange ugentligt.. 

Skal lige siges i salon er ingen af dem ansat men har lejet sig ind som selvstændige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.