Pseudotvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.918 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. oktober 2022

Anonym trådstarter

Hej! 
jeg vil gerne høre erfaringer fra enlige med pseudotvillinger. 
Min mand er ikke så ofte hjemme grundet arbejde, og vi brugte mange år på at opnå en graviditet - derfor tog vi beslutningen ikke at starte p-piller da lægerne siger det faktisk er næsten umuligt vi skulle blive naturligt gravide igen. Men nu har vi altså en baby på 4 mnd og en på vej. 
der vil være 13 mnd mellem dem. 
Jeg ved at man kan klare alt når man står i det og selvfølgelig finder sin egen rutine og måde at gøre tingene på. Dertil har det ikke været hårdt overhovedet at stå alene med én. 

vi er lidt i shok men også lykkelige! 
der er jo gode og dårlige sider ved alt. 
jeg er glad for at de får hinanden at vokse op med og jo efter baby stadiet “følges ad”. Men er også realistisk og ved at et spædbarn og en 1 årig er ben hårdt at stå med, og kræver også jeg vil skulle trække på vores netværk, og tænke løsningsorienteret fx i forhold til indkøb (bestille udefra), købe rengøringshjælp for at befri mine hænder der, og tænker allerede i noget vikle som man kan amme i, så jeg har armene fri til den store.. så ja jeg gør mig rigtig mange tanker. 

Men ville rigtig gerne høre andres erfaringer, både gode og dårlige, hvad ville i have gjort anderledes? Havde i en vikle/slyngevugge eller andet der gjorde jeres dage lidt nemmere? Hvilken slags søskendevogn? Tips, erfaringer og ideer.. 

pft.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2022

Carina:-)

Med flere forældre i vennekreds med små børn helt tæt på hinanden ( helt ned til kun  9 mdr imellem) vil mit bedste råd være at huske at den ældste stadig er en baby.

Man bliver ikke stor bare fordi der kommer en yngre søskende. 

Så husk at den ældste stadig er en baby . 

Søskendevogn og vikle er gode hjælpemidler .og en slyngevugge  med motor.

Og en god barnepige der kan tage baby et par timer - så du kan koncentrere dig om den ældste . Og få tanket ham/hende op på kærlighed og omsorg.

Held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

2. oktober 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Først kæmpe stort tillykke med den lille og med graviditeten!

Enig med Carina.

Og ellers er i måske nød til i en periode, at ompriotere mandens arbejde, så han får mere tid hjemme, så I ka være sammen om opgaven, de første par år.

Bestil vare over nettet.

Og enig i at rengøringshjælp, ka være rigtig godt! Vh Stine 

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Soonmom

Der er 12 måneder mellem mine og de første år er klart de letteste.

Jeg fik ret hurtigt kørt den lille ind i en rytme, så de sov middagslur på samme tid og så kunne jeg så forberede aftensmad, støvsuge osv der. (Her har manden altid arbejder rigtig meget, så jeg har altid været primær på børnene).

Ellers sørg for at den store har gode faste rutiner og en god godnat vane (her har det været godnat og sov godt ) og så har han selv ligget og faldet i søvn). Det er uundværligt når man putter alene

Vi har aldrig brugt slyngevugge, men tværtimod også ret hurtigt fået dem vendet til at falde i søvn i vognen når de blev lagt fordi det ofte kan være en udfordring med søskende at skulle gå frem for tilbage.

Vikle har vi været glade for hvis den lille var urolig, men fungere ikke helt for mig at have baby på maven og lave noget (tror min overkrop er for kort?).

Vi havde en Bugaboo donkey dou som kunne slås sammen til en super dejlig vogn

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Anonym

Jeg kan anbefale en Mountain Buggy tvillingevogn. 

Derudover er jeg enig med de andre, hyr rengøring og babysitter.

Skal den store ikke i vuggestue eller dagpleje, når baby kommer? I så fald ville jeg trække rigtig meget på den hjælp. 

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Anonym

Vikle er et genialt redskab, men du vil aldrig kunne amme uden at støtte med i hvert fald én hånd, når baby er i vikle af sikkerhedsmæssige hensyn. 

Min veninde har børn med 13 måneder imellem og har været rigtig glad for en søskendevogn, som både kunne have lift i og klapvognsæder til begge børn. Det var vist en Bugaboo Donkey Duo.

Anmeld Citér

3. oktober 2022

Anonym

Åh hvor dejligt i skal have en lille ny mere. Jeg drømmer også om en ny graviditet og en baby mere inden alt for længe. Vores yngste er nu 4 måneder og super lækker. Da vi skal igennem reagensglas behandling kan det dog tidligst blive når jeg er færdig med at amme. 

Hvis vi ender med at få børn med tæt mellemrum så vil jeg gerne have en slyngevugge med motor og en søskende vogn der er nem at pakke i bilen. Jeg har ikke rigtig brugt bæresele/vikle i den her barsel, men tænker det nu nok bliver nødvendigt med 3 børn hvoraf de to er så tæt i alder. 

Anmeld Citér

3. oktober 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Åh hvor dejligt i skal have en lille ny mere. Jeg drømmer også om en ny graviditet og en baby mere inden alt for længe. Vores yngste er nu 4 måneder og super lækker. Da vi skal igennem reagensglas behandling kan det dog tidligst blive når jeg er færdig med at amme. 

Hvis vi ender med at få børn med tæt mellemrum så vil jeg gerne have en slyngevugge med motor og en søskende vogn der er nem at pakke i bilen. Jeg har ikke rigtig brugt bæresele/vikle i den her barsel, men tænker det nu nok bliver nødvendigt med 3 børn hvoraf de to er så tæt i alder. 

Ja jeg bruger det heller ikke, men tænker det vil give frihed til at have den lille tæt på sig og samtidig kunne sidde og hygge og lege med den store 

og tak til jer andre for gode råd og tip med vogn! 

tænker en slyngevugge med motor skal købes hjem (har vi ikke til bebs nu) og så må vi ud og prøve nogen søskendevogne.. og muligvis have en større bil

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.