Jeg har en 10 år gammel Ford Ka. Har aldrig passet godt på den, har aldrig fået noget behandling, vask eller andet. Den har haft sine udfordringer, men det var jo også en billig bil - og man får vel hvad man betaler for. Vi købte den i sin tid for at jeg kunne køre på arbejde langt væk, men nu bruger jeg den ikke meget, da jeg kan cykle eller gå på arbejde. Så det er begrænset til småture indenfor bygrænsen.
Nu ved synstjek nævner mekanikeren at der bla bør laves undervognsbehandling, koster ca 4500 - mere hvis der skal dobbelt behandling til (og der var kommet rust allerede). Jeg prøvede at spørge om det nu kunne betale sig, men synes ikke der kom et klart svar - han snakkede noget om 10 år med undervognsbehandling, men jeg tænker jo den når at bryde sammen eller der kommer en dyr reparation inden da - og så vil det næppe være det værd at ordne det (når vi nu reelt ikke har brug for bilen).
Så med tanke for at den måske alligevel snart er udtjent, så virker det unødvendigt at kaste et større beløb efter den. Men indrømmet: jeg ved intet om biler eller undervognsbehandling.
Håber lidt nogen herinde kan give lidt kommentarer på emnet - jeg er selvfølgelig klar over ingen kan forudsige fremtiden, og jeg kan være både heldig og uheldig med det, men al info vil være mere end jeg har nu 
Anmeld
Citér