Husmor råd der virker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.614 visninger
14 svar
12 synes godt om
27. september 2022

Hanspige

Inspireret af a38 tråden. 

Hvad har i af husmor råd der virker? 

Hos mig: 

A38 mod skedesvamp 

Kolde agurk skiver på hævede øjne 

Let afkølet te poser på ømme områder

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Selvom lægerne siger fy fy så bruger vi kamillete til at tørre væk hvis der er snask i øjnene som kan tyde så at der kommer øjenbetændelse 

Anmeld Citér

27. september 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg kan nogle gange have en strid hovedpine, hvor Panodil ikke hjælper - eller i hvert fald kun tager toppen. Min mands mormor fortalte så for 20 år siden at man kunne drikke espresso (stærk kaffe) med saften af en halv citron. Ingen sukker. Det smager SÅ forfærdeligt, men det virker skisme og jeg har siden lært at undlade at smage på det - bare ned i en hurtig slurk.

Dengang kendte jeg ikke til Treo, men opdagede senere at den indeholder netop koffein & syre, så det giver jo god mening.

Anmeld Citér

27. september 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ved ikke om det tæller som et husmor-råd, men hvis man har brændt sig på en gryde eller lign, så smør lidt tandpasta på. Det lyder underligt, men det virker så godt.

Anmeld Citér

27. september 2022

Mrs.

Natron - fikser alt  

danskvand på vin og blod pletter på tøjet. 
billig shampoo (remas egen er bedst) til alle pletter den æder alt 

et par tsk gulerodssaft fra revet gulerod til baby ved forstoppelse

det er sådan lige dem jeg bruger mest

Anmeld Citér

27. september 2022

Hanspige

Hvor er i gode

Anmeld Citér

27. september 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Mrs. skriver:

Natron - fikser alt  

danskvand på vin og blod pletter på tøjet. 
billig shampoo (remas egen er bedst) til alle pletter den æder alt 

et par tsk gulerodssaft fra revet gulerod til baby ved forstoppelse

det er sådan lige dem jeg bruger mest

Yes - natron og bagepulver (bla til forskellige rengøringsformål).

Natron kan også bruges i vandbad til at fjerne pesticider mm fra frugt og grønt.

Anmeld Citér

27. september 2022

Carina:-)

Mælkebøttepletter.

Bland opvaskemiddel med citronsaft.

Smør det på og i en lukket pose 1 døgn. 

Vask som normalt. 

Anmeld Citér

27. september 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Følgende "cocktail" i et almindeligt størrelses glas/kop:

1/3 del kogt vand (som til the)

1/3 del citronsaft

1/3 del sukker

virker hvis man synes der er optræk til forkølelse eller man er helt stoppet til.. giver energiboost til kroppen.. fik rådet af en der kendte det fra da hun boede med sigøjnere.. OBS det smager ganske forfærdeligt selv når man næsten ikke kan smage noget men det virker for mig hver gang.. jeg bruger det når jeg kan se at ungerne hiver forkølelse hjem og jeg er næsten aldrig syg med forkølelse..

eddike til at afkalke, det ætser ikke emaljen på tingene. Her bruges det både til kaffemaskine, elkedel, brusehovedet og vandhanehoveder(kan ikke huske det rigtige navn på dem :P)

Aloe Vera til brandsår- solskoldet og ved sår der har svært ved at hele. Jeg har sådan en gel der ikke skal i køleskabet som jeg bruger.

Anmeld Citér

27. september 2022

Hanspige

Wampires skriver:

Følgende "cocktail" i et almindeligt størrelses glas/kop:

1/3 del kogt vand (som til the)

1/3 del citronsaft

1/3 del sukker

virker hvis man synes der er optræk til forkølelse eller man er helt stoppet til.. giver energiboost til kroppen.. fik rådet af en der kendte det fra da hun boede med sigøjnere.. OBS det smager ganske forfærdeligt selv når man næsten ikke kan smage noget men det virker for mig hver gang.. jeg bruger det når jeg kan se at ungerne hiver forkølelse hjem og jeg er næsten aldrig syg med forkølelse..

eddike til at afkalke, det ætser ikke emaljen på tingene. Her bruges det både til kaffemaskine, elkedel, brusehovedet og vandhanehoveder(kan ikke huske det rigtige navn på dem :P)

Aloe Vera til brandsår- solskoldet og ved sår der har svært ved at hele. Jeg har sådan en gel der ikke skal i køleskabet som jeg bruger.

Skal det være frisk citron eller er koncentration okay? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.