Jer, der fuldammer: hvornår menstruation igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.075 visninger
18 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. september 2022

fehår

Baby #3 er 11 uger, bliver fuldammet og har aldrig gået længere end fire timer om natten uden at amme (og det har været meget sjældent!).

Men i dag har jeg fået menstruation igen. Øv!  

Derfor blev jeg nysgerrig omkring, hvornår I andre fuldammende mødre fik menstruation igen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2022

Anonym

Jeg fik det en måned efter at jeg stoppede amning helt. Jeg fuldammede i 6 måneder og trappede langsomt ned til vores datter var 11 måneder. Så den kom Ca 12 måneder efter fødslen. Men der var flere fra min mødregruppe som trods fuldamning også fik deres menstruation et par måneder efter fødslen. 

Anmeld Citér

21. september 2022

Ano20

Henholdsvis 12 og 15 måneder efter fødslen. Den kom i forbindelse med at jeg stoppede amning. 

Anmeld Citér

21. september 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Alle tre gange fik jeg mens præcis 1 måned efter fødslen

Anmeld Citér

21. september 2022

fehår

Meyer skriver:

Alle tre gange fik jeg mens præcis 1 måned efter fødslen

Ah det' lige godt groft! 

Anmeld Citér

21. september 2022

Anonym

Jeg har alle 3 gange fået mens en måned efter fødslen trods jeg har fuldammet alle 3 til de var 10 måneder 

Anmeld Citér

21. september 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
fehår skriver:

Baby #3 er 11 uger, bliver fuldammet og har aldrig gået længere end fire timer om natten uden at amme (og det har været meget sjældent!).

Derfor blev jeg nysgerrig omkring, hvornår I andre fuldammende mødre fik menstruation igen?

Min nr 1 ammede jeg en måned, og fik menstruation 1-2 uger efter jeg stoppede. 

Med nr 2 fik jeg mens 11 mdr efter fødslen. Fuldammede til 6 mdr og ammede en del det første år af hendes liv. Ammer fortsat en smule nu (hun er 2 år og 8 mdr) og jeg har en fuldstændig regelmæssig cyklus.

Anmeld Citér

21. september 2022

Lala

Profilbillede for Lala

11 måneder efter fødsel. 

Jeg fuldammede i 6-7 måneder, men ammede stadig en del, da jeg fik menstruation igen.

Anmeld Citér

21. september 2022

Mrs.

Jeg har lige fået første cyklus her da hun fyldte 16 uger og jeg fuldammer stadig - men dog kun 1 gang om natten nu. 
det var dog intet nævneværdigt - meget sparsomt så man kan jo håbe det forsætter sådan

Anmeld Citér

21. september 2022

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
fehår skriver:

Første barn:

Fik første menstruation da han var 1 år og 6 måneder, fuldammet til 6 måneder, ammet meget til 3 år. 

Andet barn:

Fik menstruation et par dage før hun blev 1 år, hun var fuldammet til 6 måneder og ikke ammet super meget til 1 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.