Udregning af termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.032 visninger
6 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. september 2022

Anonym trådstarter

1. Hej alle sammen 

Jeg har fornyelig mistet i uge 10, da foster gik til grunde. Nu står jeg med en ny graviditets test som er positiv. Men der er rod i min cyklus kontra hvornår min ægløsning fandt sted. Havde mens d. 15/8 ægløsning slog ud d. 4-5 sep som positiv, bør jeg gå ud fra ægløsningen. Er der nogen som har erfaring med en anden måde at udregne termin, altså ved hjælp af blodprøver eller scanning? Tak

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2022

Mrs.

Udregning er jo fra sidste mens første dag.. scanning kan de dog måle fosteret og anslå en mere præcis terminsdato

og forsigtigt tillykke

Anmeld Citér

18. september 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Udregning er jo fra sidste mens første dag.. scanning kan de dog måle fosteret og anslå en mere præcis terminsdato

og forsigtigt tillykke

Ja, men også når ægløsningen har rykket sig? Den plejer altid at ligge efter ca 12-14 dage hos mig og denne gang ( i forhold til test) 21-22 dage efter menstruation? Tak for svaret

Anmeld Citér

18. september 2022

Anonym

Du skal gå udfra ægløsning, du er altid 2+0 ved ægløsning. Uanset hvad så bliver termin jo fastsat ved nakkefold

Anmeld Citér

18. september 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal gå udfra ægløsning, du er altid 2+0 ved ægløsning. Uanset hvad så bliver termin jo fastsat ved nakkefold

Ja det nok bare mig som får svært ved tanken om at der går så længe inden jeg er tættere på en termins dato, tak for svaret

Anmeld Citér

18. september 2022

lælili

Hvis du havde æl omkring d. 4/5 september, har du termin omkring d 28/29 maj ��

Anmeld Citér

18. september 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Du kan godt så småt selv regne ud fra ægløsning. Men i systemet(læge jm osv) går de altid ud fra sidste mens første dag indtil nf. 
Ved min første graviditet havde jeg en lang cyklus, men da de regner ud fra 28 dage regnede jeg det selv lidt om. Så jeg vidste godt at jeg ikke var så langt henne. Blev sat 2 uger tilbage ca. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.