ideer til børnefødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
8 svar
8 synes godt om
15. september 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Okay, jer med "store" børn på de 10-11 år.. der ikke har meget plads og ikke har penge til bare at hoppe på MCD eller Burger King bølgen..

hvordan gør I med fødselsdag for vennerne?

sønnen bliver 11 på mandag og jeg ville virkelig gerne glæde ham og invitere nogle af hans venner fra klassen..

delt op i mindre grupper af 3+3+2- dvs 3 legeaftaler i løbet af de næste uger..

Jeg har stressreaktion stadigvæk, så det er også begrænset hvad jeg kan udsætte mig selv for..

jeg har været igennem alle legepladser jeg kender i hele byen- alle steder er for åbent eller har ting der vil give mig angst hvis de leger vildt på...

jeg kan ikke tage med bus/tog med dem da jeg faktisk er i tvivl om de vil høre efter hvad jeg siger..

alle ideer er velkomne til en løsning for jeg synes det er synd for ham hvis han ikke kan have det sjovt med vennerne bare den ene gang om året..

jeg bor i Roskilde- og jeg har forsægt at kigge igennem aktivitetskalenderen som for det første er utrolig rodet for min hjerne og dernæst kan jeg ikke finde noget jeg tænker de ville synes om..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Hvad med at slå jer sammen en anden der har fødselsdag nogenlunde samtidigt. Hvis man deles om udgifterne bliver det mere overskueligt og man er flere om at holde opsyn.. (Og måske der er en familie i blandt med plads til alle) 

Anmeld Citér

15. september 2022

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Hvad vil de sige til en film-aften med masser af popcorn, is, sodavand og bare madrasser og dyner på gulvet? Sådan give dem lidt følelsen af, at nu er vi lidt store, så vi skal sådan noget lidt mere ‘teenageagtigt’.

Eller hvad med sådan noget i den her stil: https://www.grapevine.dk/product/escape-game-hallows-skole-for-hekseri-magi-10-14-ar 

Altså jeg kender ikke noget til det, men synes det ser sjovt ud.

Ellers kan de måske pynte cupcakes - det kender jeg flere, som har haft stor succes med. Eller bage pizzaer med fyld efter fri fantasi.

Måske et tema, hvor de selv skal lave fødselsdagsmenuen. De fleste børn elsker at være med til at lave mad, og det kan nok bedre lade sig gøre, når de kommer i lidt mindre grupper, end hvis det var hele klassen.
Så kan de dække bordet med sjov og skør pynt, lave pizzaer, burgere eller anden forholdsvis nem mad, blande sjove drinks af saftevand og sodavand i forskellige farver, pynte kagerne… det tror jeg, mange børn i den alder vil synes er sjovt.

Eller LAN-party hvis de er til det.

Håber du finder ud af noget hyggeligt og sjovt med dem. 

Anmeld Citér

15. september 2022

Mrs.

Hvis din søn har nerf guns, eller du kender en med børn der har du kan låne, så tag dem med ud og lav nerf gun krig og tag nogen brikker med juice/iste/kakao med hvad de nu bedst kan li, og lidt snacks. Tænker de vil have en fest med det og få en masse frisk luft, uden man skal ofre en formue

håber i finder på noget fedt

Anmeld Citér

15. september 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min søn er vild med fodbold. Vi inviterer til fodboldfødselsdag hvor der bliver fodboldquiz, hjemmelavet pizza, en gåtur til kunstbanen hvor der skal spilles bold og så tilbage igen til FIFA turnering på Playstation og kage. Så er den fødseldag færdig. 
Billigt og nemt☺️
Hvad interesserer din dreng sig for? Kunne man finde på noget ud fra det?☺️

Anmeld Citér

16. september 2022

Wampires

Minime2018 skriver:

Hvad med at slå jer sammen en anden der har fødselsdag nogenlunde samtidigt. Hvis man deles om udgifterne bliver det mere overskueligt og man er flere om at holde opsyn.. (Og måske der er en familie i blandt med plads til alle) 

Jeg har forsøgt de andre år at få hjælp af de andre 2 der har fødselsdag tæt på og også bare generelt i klassen uden held..

de snakker rigtig meget om at børnene skal have et godt sammenhold men det er der bare ikke i mellem forældrene hvis man ikke bor i villakvarteret med de andre...

Anmeld Citér

16. september 2022

Wampires

mor:) skriver:

Min søn er vild med fodbold. Vi inviterer til fodboldfødselsdag hvor der bliver fodboldquiz, hjemmelavet pizza, en gåtur til kunstbanen hvor der skal spilles bold og så tilbage igen til FIFA turnering på Playstation og kage. Så er den fødseldag færdig. 
Billigt og nemt☺️
Hvad interesserer din dreng sig for? Kunne man finde på noget ud fra det?☺️

Min søn er computernørd, Legobygger og fjernstyret bil entusiast.

men det er ikke delt i klassen med de interesser.

Anmeld Citér

16. september 2022

Mrs.

Hvad med at holde “fjernstyret bil race” et sted ee kan køre med dem? (En tennis bane eller lign) og de så vinder ledetråde, som de bagefter skal følge og så har du gemt slikposer til dem et sted?

det er lidt “teambuilding” samtidig

Anmeld Citér

16. september 2022

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Jeg har ikke selv børn i den alder, så ved ikke om mit bud er helt ved siden af. Men...

Hvad med en park hvor de kan fx spille rundbold, spille gæt og grimasser, skattejagt med nogle sjove ledetråde. Tag tæpper, pølsehorn, pizzasnegle, kage med. 

Det kræver selvfølgelig tørvejr  

Hvad kunne din søn tænke sig? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.