Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:
De fleste arbejdspladser har et tidspunkt, hvor man skal ringe ind og sygemelde sig. Der, hvor jeg er nu, er det mellem 6:30 og 6:45 og jeg synes tit, at det er så tidligt. (Ofte pga. vikardækning)
Hvad så, hvis man bliver syg senere? Hvis ens barn kaster op på vej ud af døren - eller man selv gør?
Jeg sidder f.eks. her og har vildt ondt i maven - jeg troede, det ville gå over, så jeg har ikke sygemeldt mig, men jeg skal møde kl. 8 og det gør stadig meget ondt...
Hvad plejer I at gøre i sådan en situation?
melder mig syg hvis jeg er syg..
jeg er blevet ret hård med det efter at være blevet trådt på lidt for mange gange..
jeg passer på mig selv og min familie først..
hvis jeg føler mig syg så bliver jeg hjemme og ringer og siger at jeg er syg..
hvor syg jeg skal føle mig før jeg sygemelder mig er der ikke nogen der skal/kan bestemme.. hvis de ikke tror på jeg er syg kan de bede om lægeerklæring fra lægen og selv betale for den...
har siddet med en spand og praktisk taget ingen stemme og ringet til en chef der bad mig tage til lægen og få en lægeerklæring.. det resulterede i at min læge måtte spritte hele sin klinik af efter mit besøg da han med rimelig sikkerhed kunne sige at jeg havde fået virus i mavesækken og det var yderst smitsomt så jeg skulle hjem i seng og bliver det til 48 timer efter sidste opkastning/tyndskid...
Anmeld
Citér