Hvor langt er jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

925 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. august 2022

Anonym trådstarter

Ja det lyder fjollet. Sagen er min cyklus er lidt utilregnelig.

Jeg havde min mens den 4-9. Tror jeg havde æl d 9-11. Der imellem. 

Hvornår vil jeg kunne teste? Jeg prøvede i morges at tage en rfsu tidlig test. Den kom tilbage positiv efter tid. Indenfor tid, var jeg lidt i tvivl om der var noget. Så smed den ud, men min nysgerrighed fik mig til at tjekke igen. Normal er min cyklus på 30 dage, sidste måned 21. Jeg er igang med et vægttab. 

Hvad siger i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2022

Anonym

Det er svært at svare på, jeg ville teste om en uge, for så er det gået 30 dage fra din mens startede nu hvor du hverken kender æl eller noget så er det helt umuligt at svare på

Anmeld Citér

26. august 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Test når du skulle have haft din mens, hvis den er nogenlunde regelmæssig.

Anmeld Citér

26. august 2022

Anonym

Spørg din læge. 

Anmeld Citér

27. august 2022

Ano1991

Hmm. Ville nok teste igen om en 3-5 dages tid. Men jeg forstår ikke, hvordan du kan have haft æl den 9.-11., hvis din mens lå fra den 4.-9.? Gik du direkte fra mens til ægløsning? For så har det nok ikke været en mens, men nærmere noget ÆL blødning af en art..? 

Anmeld Citér

27. august 2022

Anonym trådstarter

Ano1991 skriver:

Hmm. Ville nok teste igen om en 3-5 dages tid. Men jeg forstår ikke, hvordan du kan have haft æl den 9.-11., hvis din mens lå fra den 4.-9.? Gik du direkte fra mens til ægløsning? For så har det nok ikke været en mens, men nærmere noget ÆL blødning af en art..? 

Ja, det gør jeg ofte. Mine æl ligger tidligt. Særligt mens jeg er i gang med vægttab også. Nu er jeg gået fra en ret stabil cyklus på 30 dage til 20 dage . Mine menstruationer er også korter ca 5 dage i stedet for 7-14 dage. Så der er lidt kuks i alt 

Anmeld Citér

27. august 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ja det lyder fjollet. Sagen er min cyklus er lidt utilregnelig.

Jeg havde min mens den 4-9. Tror jeg havde æl d 9-11. Der imellem. 

Hvornår vil jeg kunne teste? Jeg prøvede i morges at tage en rfsu tidlig test. Den kom tilbage positiv efter tid. Indenfor tid, var jeg lidt i tvivl om der var noget. Så smed den ud, men min nysgerrighed fik mig til at tjekke igen. Normal er min cyklus på 30 dage, sidste måned 21. Jeg er igang med et vægttab. 

Hvad siger i? 

Nu tog jeg lige en udregning ud fra dine info og en gennemsnitlig cykluslængde på 28 dage, og fik det her frem  

Så du ville godt kunne teste positiv nu eller i hvert fald snart. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

27. august 2022

Ano1991

Anonym skriver:

Ja, det gør jeg ofte. Mine æl ligger tidligt. Særligt mens jeg er i gang med vægttab også. Nu er jeg gået fra en ret stabil cyklus på 30 dage til 20 dage . Mine menstruationer er også korter ca 5 dage i stedet for 7-14 dage. Så der er lidt kuks i alt 

Ja okay. Jeg ved godt at vægttab kan kludre i cyklus, men har dog aldrig hørt at man kan gå direkte fra det ene til det andet. Normaltvis ligger ægløsningen jo midt i cyklus, sådan at hvis din cyklus er 20 dage burde den ligge cirka på cyklus dag 10. Det tager jo noget tid for ægget at vandre fra æggestokkene, igennem æggelederen, og klar til befrugtning i livmoderen. 

Jeg havde så godt nok en kortere luteal fase, altså tiden der går fra positiv ægløsningstest til menstruation. Selvom min cyklus var cirka 28-29 dage, gik der som regel kun 10 dage fra positiv æl test til mens. Men jeg er gravid nu her, så jeg regner ikke med at noget som helst er der samme når jeg har født. 

Men hvilken dag havde du positiv æl test, hvor begge streger er lige tydelige, eller teststregen tydeligere end kontrolstregen? 

Anmeld Citér

27. august 2022

Ano1991

Anonym skriver:

Nu tog jeg lige en udregning ud fra dine info og en gennemsnitlig cykluslængde på 28 dage, og fik det her frem  

Så du ville godt kunne teste positiv nu eller i hvert fald snart. 

Men den passer jo ikke hvis trådstarters æl  lå den 9., 10., eller 11., og ikke den 18. Så ville hun nærmere være 4+0-4+2, og så er der stor sandsynlighed for at hun ville teste positiv nu her. 

Anmeld Citér

27. august 2022

Anonym

Ano1991 skriver:

Men den passer jo ikke hvis trådstarters æl  lå den 9., 10., eller 11., og ikke den 18. Så ville hun nærmere være 4+0-4+2, og så er der stor sandsynlighed for at hun ville teste positiv nu her. 

Nej men hun tror kun at hun havde Æl derimellem - den kan jo godt have ligget før hvis hun ikke har testet det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.