Anonym skriver:
Ja, det gør jeg ofte. Mine æl ligger tidligt. Særligt mens jeg er i gang med vægttab også. Nu er jeg gået fra en ret stabil cyklus på 30 dage til 20 dage . Mine menstruationer er også korter ca 5 dage i stedet for 7-14 dage. Så der er lidt kuks i alt
Ja okay. Jeg ved godt at vægttab kan kludre i cyklus, men har dog aldrig hørt at man kan gå direkte fra det ene til det andet. Normaltvis ligger ægløsningen jo midt i cyklus, sådan at hvis din cyklus er 20 dage burde den ligge cirka på cyklus dag 10. Det tager jo noget tid for ægget at vandre fra æggestokkene, igennem æggelederen, og klar til befrugtning i livmoderen.
Jeg havde så godt nok en kortere luteal fase, altså tiden der går fra positiv ægløsningstest til menstruation. Selvom min cyklus var cirka 28-29 dage, gik der som regel kun 10 dage fra positiv æl test til mens. Men jeg er gravid nu her, så jeg regner ikke med at noget som helst er der samme når jeg har født.
Men hvilken dag havde du positiv æl test, hvor begge streger er lige tydelige, eller teststregen tydeligere end kontrolstregen?
Anmeld
Citér