Arbejde inden for HR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. august 2022

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg søger forskellig inspiration og viden hos jer, der arbejder inden for HR. 

Hvad er jeres månedsløn og hvilke titler og arbejdsopgaver har I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2022

Anonym

Hej 

Jeg søger forskellig inspiration og viden hos jer, der arbejder inden for HR. 

Hvad er jeres månedsløn og hvilke titler og arbejdsopgaver har I? 

Jeg arbejder som HK’er i en statslig styrelse. Jeg har været uddannet siden aug 2015 og ansat i HR siden april 2016. Min titel er HR-medarbejder.

Jeg ligger på løntrin 3, sats 2 med et lille tillæg - ca. 30.200 kr. pr måned før skat og 15% i pension.

Jeg tager mig af diverse lønspørgsmål, barsel - på alle punkter, indtaster i det statsligt HR system, diverse orlovs spørgsmål, vejleder generelt om tidsregistrering, er torvholder på en del sekundære arbejdsopgaver, da jeg har været ansat så længe, som jeg har

Det er vist kort ridset op mine primære opgaver

Anmeld Citér

25. august 2022

Anonym

Jeg arbejder med rekruttering i en offentlig styrelse. Jeg er tovholder på ca 50-60 rekrutteringsprocesser ad gangen. Jeg tjener 47.000 inklusiv pension.

Herudover er der personalekonsulenter der bl.a. håndterer kontraktskrivning.

HR partnere der har sparring med lederne omkring HR issues. 

Ledelsesudviklingskonsulenter - laver workshops med lederne og er tovholdere på trivselsmåling osv.

Arbejdsmiljøkonsulent - hjælper med arbejdsmiljø projekter.

Der er nogen som arbejder med rekruttering der har en HK baggrund (kontor og adm) og det samme gælder hos personalekonsulenterne. Den anden del er Ac’er. Så hvad du kan forvente af opgaver og løn afhænger jo af hvilken baggrund du har? Hvad har du af baggrund?

Anmeld Citér

25. august 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg arbejder som HK’er i en statslig styrelse. Jeg har været uddannet siden aug 2015 og ansat i HR siden april 2016. Min titel er HR-medarbejder.

Jeg ligger på løntrin 3, sats 2 med et lille tillæg - ca. 30.200 kr. pr måned før skat og 15% i pension.

Jeg tager mig af diverse lønspørgsmål, barsel - på alle punkter, indtaster i det statsligt HR system, diverse orlovs spørgsmål, vejleder generelt om tidsregistrering, er torvholder på en del sekundære arbejdsopgaver, da jeg har været ansat så længe, som jeg har

Det er vist kort ridset op mine primære opgaver

Mange tak for dit svar

Anmeld Citér

25. august 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg arbejder med rekruttering i en offentlig styrelse. Jeg er tovholder på ca 50-60 rekrutteringsprocesser ad gangen. Jeg tjener 47.000 inklusiv pension.

Herudover er der personalekonsulenter der bl.a. håndterer kontraktskrivning.

HR partnere der har sparring med lederne omkring HR issues. 

Ledelsesudviklingskonsulenter - laver workshops med lederne og er tovholdere på trivselsmåling osv.

Arbejdsmiljøkonsulent - hjælper med arbejdsmiljø projekter.

Der er nogen som arbejder med rekruttering der har en HK baggrund (kontor og adm) og det samme gælder hos personalekonsulenterne. Den anden del er Ac’er. Så hvad du kan forvente af opgaver og løn afhænger jo af hvilken baggrund du har? Hvad har du af baggrund?

Mange tak for dit uddybende svar

Hvad er AC'er en forkortelse for? Og hvilken baggrund har du? 

Jeg har en bachelor og er ved at undersøge forskellige kandidater nu. Hvilke der er spændende og hvilke der kan åbne døre inden for HR verdenen. Kan du evt anbefale nogle, jeg skal kigge på? 

Anmeld Citér

25. august 2022

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Jeg har en bachelor og er ved at undersøge forskellige kandidater nu. Hvilke der er spændende og hvilke der kan åbne døre inden for HR verdenen. Kan du evt anbefale nogle, jeg skal kigge på? 

Jeg svarer lige, selvom det ikke er mig, du spørger. En AC'er er forkortelse for en akademiker.

Jeg er uddannet jurist og arbejder som HR-Partner i en statslig styrelse. Jeg kører alt i mit partnerområde fra at hyre til at fyre folk og alt derimellem. Jeg har tre administrative konsulenter i mit team, Jeg tjener ca. 48.000 kr. mdl. + pension 17,1 %.

Anmeld Citér

25. august 2022

Anonym

Ved os er vi opdelt i to teams:

• et personalejuridisk team
  • et udviklingsteam

Det personalejuridiske team arbejder som HRJurapartner og har hver fået tildelt enheder, de er partnere på. De står for rekruttering, personalesager, forhandlinger, sygefravær, notater til direktionen, ministerbejteninger - alt indenfor den daglige personaledrift - tast i diverse systemer, lønspørgsmål, barsel, elever, postkasser osv.

HRJurapartnerne er uddannede jurister og ansat enten som fuldmægtig eller specialkonsulenter. Der er dog en enkelt HK’er der arbejder som HRJurapartner.

Udviklingsteamet arbejder som HRpartnere og og har hver et område indenfor vores organisation. De står for team- og ledelsesudvikling, kurser, APV og næsten alle udviklings- og strategiske tiltag.

De fleste er uddannede indenfor kommunikation og arbejder som AC’er, fuldmægtig, special eller chef konsulenter. Der er en enkelt HK’er, der står for den generelle kursusadministration.

Hvad kunne du godt tænke dig at arbejde med? I vores jobopslag står der som regel den oplysninger om den ønskede uddannelse.

Anmeld Citér

25. august 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er cand.psych fra Københavns universitet. Man kan jo læse HR rettede fag på CBS og RUC. Men er det psykologi/ udvikling/ coaching/ lederudvikling/ rekruttering der interesserer dig eller personalejura, administrative processer i HR..? Eller arbejdsmiljø..?

Anmeld Citér

27. august 2022

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar. Det lyder super spændende med de mange forskellige arbejdsområder og opgaver. 

Jeg vil gerne arbejde, enten med rekruttering eller arbejdsmiljø. Det er i hvert fald det, jeg tænker lige nu. Har I gode råd til kandidater jeg skal kigge på, for at kunne gå den vej? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.