Ildelugtende skænk - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

680 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. august 2022

Mrs.

Hej! 
jeg købte en skænk via dba mhp at male den så den passer ind i hjemmet. Den stod udendørs da vi hentede den - og fremstod ok, dog tiltrængt en klud. 
da den kom hjem stod den indendørs et kvarters tid så spredte en lugt af gammel nikotin sig i hjemmet, så den røg omgående ud i haven! Her er den så blevet vasket, renset, fået spærrer mm. 
MEN på trods af det og at skabene indvendigt også har fået en vask med både Rodalon og citronvand, så STINKER skabene af muggen gnu. Ikke noget jeg har lyst til at ligge vores ejendele ind i.. jeg er meget glad for skænken (på trods af manglende oplysning om den er fra rygerhjem for så havde jeg ikke købt den) så vil gerne have fjernet den fæle lugt! 
Nogen gode råd? (Udover eddike, har lige stillet eddike skåle ind i alle skabene til morgen i håb om det måske kan tage lidt af lugten)

på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2022

Anonym

Jeg købte for et par måneder siden noget spray af en art til at rense kalk og skimmel af fliserne i brusekabinen. Det viste sig at det kunne fjerne mere eller mindre alting - også fæl lugt. Den held vist nok "Zero Blackmould" af Cillit Bang. Jeg ved ikke om den også kan fjerne røglugt fra møbler, men den fjernede i hvert fald alt hvad jeg var nysgerrig nok på til at bruge den til - inklusive lugten af gammel kattepis i gulvbrædderne hos mine forældre 

Anmeld Citér

19. august 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Jeg købte for et par måneder siden noget spray af en art til at rense kalk og skimmel af fliserne i brusekabinen. Det viste sig at det kunne fjerne mere eller mindre alting - også fæl lugt. Den held vist nok "Zero Blackmould" af Cillit Bang. Jeg ved ikke om den også kan fjerne røglugt fra møbler, men den fjernede i hvert fald alt hvad jeg var nysgerrig nok på til at bruge den til - inklusive lugten af gammel kattepis i gulvbrædderne hos mine forældre 

Interessant  ja hvorfor ikke prøve, hvis skidtet virker

Anmeld Citér

19. august 2022

Mortiltreogmåskefire

Jeg købte en trip trap stol på dba som også stank af røg  jeg prøvede alt for at komme af med lugten, men det hjalp ikke, vi brugte den dog alligevel og efter 3 måneder kunne man heldigvis ikke lugte det mere

Anmeld Citér

19. august 2022

Mrs.

Mortiltreogmåskefire skriver:

Jeg købte en trip trap stol på dba som også stank af røg  jeg prøvede alt for at komme af med lugten, men det hjalp ikke, vi brugte den dog alligevel og efter 3 måneder kunne man heldigvis ikke lugte det mere

Ja okay  

vi skal bare have håndklæder osv i den.. så er lidt betænkelig ved at ligge det ind før lugten er væk netop fordi det jo så også vil stinke  

må prøve at la den stå noget tid og se om lugten forsvinder.. er bare så ærgerligt! 

Anmeld Citér

19. august 2022

Mortiltreogmåskefire

Mrs. skriver:

Ja okay  

vi skal bare have håndklæder osv i den.. så er lidt betænkelig ved at ligge det ind før lugten er væk netop fordi det jo så også vil stinke  

må prøve at la den stå noget tid og se om lugten forsvinder.. er bare så ærgerligt! 

Ja måske skulle du bære den ind i et andet rum og lade den stå med åbne låger i nogen måneder, så går du heller ikke og bliver irriteret på den

Anmeld Citér

19. august 2022

Mrs.

Mortiltreogmåskefire skriver:

Ja måske skulle du bære den ind i et andet rum og lade den stå med åbne låger i nogen måneder, så går du heller ikke og bliver irriteret på den

Ja  synes bare det lugter så fælt.. kan vitterligt lugte den slags på kilometers afstand  har en virkelig sart næse.. men nu når jeg kan li den må jeg hellere holde op med at være sart og investere i en duft spray

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.