Til jer der har været gennem IUI?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.115 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. august 2022

Anonym trådstarter

Hejsa. Vi er henvist til gynækolog mhp fertilitetsbehandling og skal til 1. samtale i morgen hos en gynækolog. Vores læge mente det vil være Mhp. IUI behandling.  

Jeg forventer at skulle få en ultralydsscanning i morgen. Men hvordan plejer forløbet at være herefter? Gik der F.eks 2-3 mdr før selve behandlingen startede eller aftaler men det allerede ift kommende cyklus?. Jeg skal have menstruation om 1 uge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Vi kom igang med det samme. Det lykkes i 2. forsøg, som dog endte med en GUL, så nu er vi i IVF behandling på en fertilitetsklinik. 

Anmeld Citér

7. august 2022

Anonym trådstarter

Tami skriver:

Vi kom igang med det samme. Det lykkes i 2. forsøg, som dog endte med en GUL, så nu er vi i IVF behandling på en fertilitetsklinik. 

Tak for svar. Håber det bedste for jer. 

kan jeg forvente at der bliver lavet en HSU i morgen?

er det meget normalt at man gør det til 1. Samtale?

Anmeld Citér

7. august 2022

My1234

Vi kom også  i gang med det samme. Det lykkedes dog ikke. Vi fik 6 forsøg. De troede på det, og vi ville have fået 2 forsøg mere. Vi ville bare gerne videre på det tidspunkt, så vi sagde nej tak, og blev henvist til IVF i det offentlige. 

Anmeld Citér

8. august 2022

Tidra22

Anonym skriver:

Tak for svar. Håber det bedste for jer. 

kan jeg forvente at der bliver lavet en HSU i morgen?

er det meget normalt at man gør det til 1. Samtale?

Nu har du nok fået svar, men nej. Det skal passe med menstruation, mener ikke de laver den så tæt på. Jeg fik min lavet få dage efter menstruation, tror det var 2. samtale. Min kæreste skulle aflevere sædprøver ad to omgange med et par måneders mellemrum, for at sikre prøven er valid. Efter 2. “Aflevering” kom vi til 3. samtale hvor vi blev oplyst om behandling som vi starter på nu. Vi ventede en måned pga ferie. 
Før alt dette var vi hos egen læge for at få taget blodprøver osv. + jeg har været til to scanninger hos gynækologen. 

Anmeld Citér

8. august 2022

Anonym trådstarter

Tidra22 skriver:

Nu har du nok fået svar, men nej. Det skal passe med menstruation, mener ikke de laver den så tæt på. Jeg fik min lavet få dage efter menstruation, tror det var 2. samtale. Min kæreste skulle aflevere sædprøver ad to omgange med et par måneders mellemrum, for at sikre prøven er valid. Efter 2. “Aflevering” kom vi til 3. samtale hvor vi blev oplyst om behandling som vi starter på nu. Vi ventede en måned pga ferie. 
Før alt dette var vi hos egen læge for at få taget blodprøver osv. + jeg har været til to scanninger hos gynækologen. 

Det bliver først engang om 1.5 uge, så jeg kan ikke undgå HSU gjorde det ondt? Og håber der kom en baby  

Anmeld Citér

9. august 2022

Tidra22

Anonym skriver:

Det bliver først engang om 1.5 uge, så jeg kan ikke undgå HSU gjorde det ondt? Og håber der kom en baby  

Jeg synes det gjorde røv ondt, sorry�� Det var presset fra væsken der gav mig voldsomme mens lignende smerter. Men det er jo heldigvis “hurtigt” ovre. Jeg sagde ja til kontrastvæske fremfor “alm” vand, da det var en bedre undersøgelse. Kom af med 350,- mener jeg. Var glad for at få alt undersøgt før vi gik videre. Ville være træls at begynde en behandling og så dernæst finde en “fejl”. 

Kan se det er lidt dumt skrevet, men pga ferie hos klinikken er vi ikke startet endnu. Men jeg skal starte på hormoner nu her ved min næste mens(: Vi er uforklarligt barnløse og starter med IUI. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.