Lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.475 visninger
11 svar
4 synes godt om
6. august 2022

Baremig1975

Hej. 
på mange låne sider står der “du kan sagtens låne alene men er du samboende eller ægtefælle er det vigtigt i søger sammen” betyder det at min kæreste som jeg deler adresse med  ikke kan låne til en motorcykel hvis jeg ikke vil hæfte / eller give mit cprnr og navn og evt hæfte for gælden?? Nogen der ar forstand på dette?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2022

drabo

Profilbillede for drabo
Baremig1975 skriver:

Hej. 
på mange låne sider står der “du kan sagtens låne alene men er du samboende eller ægtefælle er det vigtigt i søger sammen” betyder det at min kæreste som jeg deler adresse med  ikke kan låne til en motorcykel hvis jeg ikke vil hæfte / eller give mit cprnr og navn og evt hæfte for gælden?? Nogen der ar forstand på dette?? 

Det kommer an på hans økonomi, hvis långiver ikke mener han kan løfte lånet alene så kan han ikke, hvis de mener han sagtens kan klare betalingerne med sin økonomi, så kan han.

men det er jo altid i långivers interesse at få flere til at hæfte for gælden, da det mindsker deres risiko.

Anmeld Citér

6. august 2022

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Altså alle kan låne. Hvis nogle vil låne dem penge. 

Også som ægte mand/kone. Uden at der er brug for hinandens underskrift el. 

Samlever i dette tilfælde tror jeg er også ægteskab. Bare med homoseksualitet. Det vil jeg mene. 

Men til dit sidste spørgsmål. 

Dun kæreste skal ikke bruge din underskrift til at låne. 

Vægler du at skrive under. Hæfter du jo for lånet også. Betaler din kæreste ikke så vil de(dem han låner penge af )komme efter dig 

Anmeld Citér

6. august 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tænker det handler om at man kan låne for mere hvis man har to indkomster. 

Anmeld Citér

6. august 2022

Soulaima

Jeg lånte selv penge da jeg købte bil - det havde intet med min kæreste at gøre og var intet problem

Anmeld Citér

7. august 2022

321

Profilbillede for 321
Baremig1975 skriver:

Hej. 

Han kan sagtens låne alene.

tænker det er relevant at låne penge sammen hvis det f.eks er til et nyt køkken eller en fælles rejse. Så det ikke kun er den ene der hænger på lånet.

Men når det er en ny motorcykel til ham, så skal du jo ikke hænge på den. 

Anmeld Citér

7. august 2022

Igen

Profilbillede for Igen

Hvis man deler bolig, skal partneren underskrive fordi der ikke må stiftes gæld der kan risikeres at inddrives i bolig uden partneres kendskab. Det betyder ikke man hæfter for gælden, man skriver bare under på man er bekendt med den

Anmeld Citér

8. august 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Han kan godt låne alene. 

MEN drop nu de lånesider. Renterne er for vanvittige. Få ham i stedet til at gå i banken og låne pengene. Eller opret et lån ved forhandleren ligesom et billån. 

Anmeld Citér

8. august 2022

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Da vi skulle låne til bil nummer 2, der ville de også have min mand skulle stå som medansøger. Det var fordi vi i forvejen havde en anden bil og en motorcykel, så det var 3. køretøj... det var ikke fordi min økonomi ikke kunne bære det, de sagde det var et princip hos dem når det var bil nummer 2 (for bil nummer 1 stod nemlig også i mit navn) det var hos jyske finans.

Så nu ved jeg ikke om det samme kan gælde I Jeres tilfælde, at han fx. også har en bil i hans navn...?

Anmeld Citér

14. august 2022

EthelCole

For mig er dette relevant information, tak fordi du deler din oplevelse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.