Jeg er så nervøs for behandlingen. Hjælp! ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.366 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. august 2022

Anonym trådstarter

Hej piger..

Jeg har brug for at skrive herinde og høre nogle gode råd/erfaringer.

Min mand og jeg har været i gang med PB siden august 21. Jeg lider af vaginisme, og i starten af projektet kunne jeg ikke gennemføre samlejet helt, altså det var ikke det hele der kom ind men noget af det. Vi prøvede alligevel og stod hver måned med en negativ test, har også prøvet med ægløsningstest og har en meget stabil cyklus, AMH FSH og andre blodprøver så rigtig fine ud . 
Jeg var til gynækolog hvor hun ville scanne mig, men kunne ikke komme ind da jeg spændte. Hun kunne lige lave en celleskrab, hvor røven var i vejret og jeg nærmest skreg af smerte.
jeg tog mig endelig sammen, og har været i behandling hos en terapeut. Det har ført til, at jeg nu kan have normalt samleje. Spændingerne er der, men jeg kan godt holde det ud. Jeg sagde til min mand, at jeg synes han skulle aflevere en sædprøve (privat hospital, da lægen mente det var for tidligt) denne viste at han havde årebrok og kun 4 mio sædceller. Han blev derfor opereret og en ny test viste 125 mio sædceller. Så det er jo rigtig dejligt. Alt dette skete i april 2022 og vi havde først samleje i juni igen, pga operationen.

vi er nu henvist til fertilitetsbehandling fordi der er gået 1 år. Og jeg har en tid på mandag. Men jeg er SÅ nervøs. Har aldrig fået lavet en ultralydsscanning eller HSU. Vaginismen er ikke væk og synes det er så pinligt hvis jeg begynder at lukke benene eller tude af smerte. Min mand har virkelig været tålmodig, taget mod operationen med det samme, og jeg føler mig som en KÆMPE egoist fordi jeg har det som jeg har det. 
Selv en undersøgelse skræmmer mig, hvordan skal jeg holde behandlingen ud. 

Vil I komme med nogle opmuntrende ord ������

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2022

Niviaq

Hej :-)

Jeg er i behandling og er pt. blevet scannet tre gange denne uge - jeg har fået konstateret vaginisme for nyligt, men slet ikke i en grad, som du har det. Min erfaring er at lægerne på fertilitetsafdelingen er både dygtige og meget søde og lyttende. Jeg synes, du skal starte med at tage derop og så fortælle dem om din situation - jeg er sikker på, at lægerne så kan lægge en plan for dig.

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke <3 

Anmeld Citér

4. august 2022

Anonym

Fortæl dem det og læg en strategi. Jeg har også haft det i meget slem grad, og alligevel gennemført behandling

Anmeld Citér

4. august 2022

Anonym

Hej.

Ih hvor får jeg ondt af dig da jeg har oplevet det samme. Jeg led af vulvodyni(ved ikke om det er det samme), jeg fik så konstateret en kæmpe cyste på min venstre æggeled, som skulle scannes jævnligt vaginalt (samtidig med at jeg var gravid). I de tilfælde hvor jeg blev scannet var det med rumpetten i luften, og skrig og rødt hovede. De fleste læger gynækologer mm. er informeret om sygdommen tænker især fertilitetslæger da mange med disse sygdomme desværre ryger i puljen.

Jeg har ikke haft andet end gode oplevelser, jeg har altid fået gode ord på vej eller et kram(trods alt smerte). Husk det! Og husk hvilket formål du gør det for! Held og lykke

Anmeld Citér

5. august 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Åh, det lyder slemt. 

Fortæl endelig fertilitetslægen om det inden undersøgelsen. De har helt sikkert erfaring med det. Ifm. ægudtagning bliver man faktisk lokalbedøvet. Måske det også kunne lade sig gøre ved en undersøgelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.