Blødning og positiv ægløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2022

Anonym trådstarter

Hejsa

Min kæreste og jeg har lige besluttet at forsøge at blive gravide. Det er vores første.

Jeg har været på hormonspiral i flere år og fik den fjernet i torsdags. Vi fik at vide, at vi kunne blive gravide med det samme.

Efter jeg har fået den fjernet har jeg blødt som en let menstruation. Troede derfor jeg havde fået min mens (igen - havde også for to uger siden med min spiral), men mit udflåd virkede meget æggehvideagtigt og det var masser af det. Jeg tog derfor en ægløsningstest i går, som var tydeligt positiv (teststreg meget tydeligere end kontrolstreg). 

Kan man godt bløde samtidig med ægløsning? Tænker det så bare er en reaktion på at få spiralen fjernet. Eller kan jeg ikke regne med ægløsningstesten? Er lidt forvirret hahah.

Vil vil gerne i gang så hurtigt som muligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Hejsa

Min kæreste og jeg har lige besluttet at forsøge at blive gravide. Det er vores første.

Jeg har været på hormonspiral i flere år og fik den fjernet i torsdags. Vi fik at vide, at vi kunne blive gravide med det samme.

Efter jeg har fået den fjernet har jeg blødt som en let menstruation. Troede derfor jeg havde fået min mens (igen - havde også for to uger siden med min spiral), men mit udflåd virkede meget æggehvideagtigt og det var masser af det. Jeg tog derfor en ægløsningstest i går, som var tydeligt positiv (teststreg meget tydeligere end kontrolstreg). 

Kan man godt bløde samtidig med ægløsning? Tænker det så bare er en reaktion på at få spiralen fjernet. Eller kan jeg ikke regne med ægløsningstesten? Er lidt forvirret hahah.

Vil vil gerne i gang så hurtigt som muligt

Har ingen erfaringer med det, men har læst flere gange at nogle bløder lidt/meget lidt i forbindelse med ægløsning. For nogen er det et tegn på ægløsning

Men hvis det var mig, ville jeg da bare tage chancen og gå i gang med en positiv æl-test trods blod, men kommer selvfølgelig an på hvor meget blod der er tale om

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.