Kære kvinder, hvad gør jer trygge/glade og tændte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.207 visninger
11 svar
19 synes godt om
29. juli 2022

Less is more

Profilbillede for Less is more

Kære kvinder

Jeg kunne faktisk godt tænke mig en bredere palet!

Personligt synes jeg, det er dejligt, at kunne gøre min kæreste glad og tryg - ligesom, det er fedt, at kunne tænde hende.

Men, det bliver ofte det samme, jeg siger og gør, og faktum er, at ordene og hændelserne med tiden bliver "slidte".

Jeg roser min kæreste for hendes udstråling, hendes tøjstil, hendes krop, at hun er det menneske, hun er i forskellige kontekster og køber en ting til hende en gang imellem, masserer hende og prøver at komme med en overraskelse ud fra de økonomiske muligheder, jeg nu har. Endelig prøver jeg på at være opmærksom på at støtte hende, når hun er presset og at lytte på, hvad hun faktisk siger, men...........det bliver ofte det samme

I og med, at I er kvinder, ved I jo om nogen, hvad, der gør jer glade - eller ville gøre jer glade Jeg ved, at svarene vil være lige så forskellige, som hvis jeg stillede en mand det samme spørgsmål, men vil I dele jeres præferencer og håb med mig?

Hvad gør jeres kæreste/mand for jer - eller ville I ønske, at jeres kæreste/mand gjorde for at gøre jer trygge, glade og holde gnisten i jeres forhold?

God weekend til jer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Har I problemer siden du spørger?

for jeg synes du lyder utrolig opmærksom

Jeg ville være glad for alt det du skriver. 
det gør mig tryg, at jeg ved min mand er der for mig - især når jeg er allerværst! - for det er vi jo alle engang imellem. 
men jeg kan ikke tyde hvad det er du mangler…. Er det seksuelt du søger noget andet? 

Anmeld Citér

29. juli 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Har du spurgt hende selv? Sådan på en rar måde altså

Anmeld Citér

29. juli 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvorfor er det handlingerne bliver "slidte"? Hvis de er dybfølte og oprigtige, så er der vel intet i vejen for at gentage dem.

Selvfølgelig er det da fint, hvis man en gang i mellem positivt kan overraske eller vise en ny side af sig selv, men jeg har været sammen med min kone i 15 år og jeg ville synes det var opslidende hvis jeg til stadighed skulle finde på nye måder at være en "god mand".

Anmeld Citér

29. juli 2022

Less is more

CKJ skriver:

Har I problemer siden du spørger?

for jeg synes du lyder utrolig opmærksom

Jeg ville være glad for alt det du skriver. 
det gør mig tryg, at jeg ved min mand er der for mig - især når jeg er allerværst! - for det er vi jo alle engang imellem. 
men jeg kan ikke tyde hvad det er du mangler…. Er det seksuelt du søger noget andet? 

Ja, det er også seksuelt!! Faktum er, at jeg er meget vanemenneske og nogle gange kan jeg blive helt træt af min egen mangel på opfindsomhed

Jeg søger råd som forebyggelse for at det hele ikke skal blive så kedeligt og forudsigeligt. Det tror jeg ikke på, at et forhold kan holde til.

Anmeld Citér

29. juli 2022

Less is more

Minime2018 skriver:

Har du spurgt hende selv? Sådan på en rar måde altså

Ja, men det er tydeligt, at hun ønsker, at jeg skal være manden - tage initiativerne. Og det forstår jeg faktisk godt.

Anmeld Citér

29. juli 2022

Less is more

IenFart skriver:

Hvorfor er det handlingerne bliver "slidte"? Hvis de er dybfølte og oprigtige, så er der vel intet i vejen for at gentage dem.

Selvfølgelig er det da fint, hvis man en gang i mellem positivt kan overraske eller vise en ny side af sig selv, men jeg har været sammen med min kone i 15 år og jeg ville synes det var opslidende hvis jeg til stadighed skulle finde på nye måder at være en "god mand".

Jeg forstår godt, hvad du mener, men jeg føler lidt, at jeg er løbet tør for komplimenter og forslag. Oprigtig er jeg skam, men det lyder bare mere hult og tomt, når jeg siger ordene end før

Anmeld Citér

29. juli 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Less is more skriver:

Ja, men det er tydeligt, at hun ønsker, at jeg skal være manden - tage initiativerne. Og det forstår jeg faktisk godt.

Ja det er jo en meget smuk tanke - men ikke særligt realistisk. Men du kan jo ikke gætte dig til hvad hun kan lide, så synes faktisk  at det er lidt tarveligt at lægge ansvaret over på dig. Du kan jo prøve at vende den om og fortælle hende hvad du godt kumme tænk dig hvad hun kan gøre for dig. Det er jo ikke et oneman show 

Anmeld Citér

29. juli 2022

Less is more

Minime2018 skriver:

Ja det er jo en meget smuk tanke - men ikke særligt realistisk. Men du kan jo ikke gætte dig til hvad hun kan lide, så synes faktisk  at det er lidt tarveligt at lægge ansvaret over på dig. Du kan jo prøve at vende den om og fortælle hende hvad du godt kumme tænk dig hvad hun kan gøre for dig. Det er jo ikke et oneman show 

Det har du helt klart ret i, men det kunne være fedt at overraske hende med noget nyt

Anmeld Citér

29. juli 2022

Mortiltreogmåskefire

Det her er bare min personlige holdning og alle er forskellige, men jeg har ofte oplevet i mine forhold at de kærester jeg har haft har talt for meget om deres følelser eller grædt over deres problemer og for mig er det ikke maskulint og trygt  for mig er det vigtigt at det er manden der tager de vigtige beslutninger eks økonomiske beslutninger osv og er en leder i familien, hvis han ikke er det mister jeg sexlysten. Jeg har mistet sexlysten i alle de forhold jeg har været i (på nær mit nuværende) 

for mig er det vigtigt at jeg er den følsomme og feminine og jeg elsker at forkæle min mand med hans livretter, massage osv. han skal så til gengæld være den der lytter til mine problemer, repererer en ødelagt vindueskarm og fortæller mig hvad madbudgettet er

jeg kunne personligt ikke tænke mig et forhold hvor jeg fik en masse massage og komplimenter, for det føler jeg er min opgave i forholdet  

Jeg synes at det er spændende at læse om maskulin og feminin energi og hvordan polerne skaber det elektriske i parforholdet, men alle er jo heldigvis forskellige og det der virker for nogen, virker ikke for andre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.