Lyserødt udflåd - jeg ammer!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2022

Anonym trådstarter

Hej alle! 
jeg ved nogen kan få mens efter fødslen på trods af de fuld ammer. 
Min datter er 2 måneder, og jeg amningen kører bare 

jeg oplevede igår 3 gange da jeg var på toilettet at der var lidt lyserød udflåd på papiret, altså meget lyst, så lyst at jeg kun kunne Ane nuancen. 
havde lidt murren i maven og var oppustet men det forsvandt igen (måske havde jeg også spist lidt for meget

Nå men min mand og jeg bruger ikke prævention da vi har nedsat fertilitet og i første omgang slet ikke skulle have kunne blive naturligt gravide men det lykkes. Vi har aftalt at droppe prævention, og så ser vi hvad der sker, da vi ønsker et barn mere 

Jeg tænker så, kan det være en implantations blødning? Eller starten på mens? Jeg oplevede det kun igår, der har ikke været mere siden. 

Hvad tænker i? Kan ikke rigtig beslutte heller hvornår det vil give mening med en test eventuelt da jeg jo grundet manglende cyklus ikke har en “4+0” dag som sådan

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Selvom du ammer kan det godt være menstruation, det kan også være kontakt”blødning” hvis I har haft sex.

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Selvom du ammer kan det godt være menstruation, det kan også være kontakt”blødning” hvis I har haft sex.

Ja det ved jeg  undrer mig bare det stoppede igen for regnede egentlig først med at mens ville gå igang inden for et døgns tid.. 

kontaktblødning har jeg kun oplevet under graviditet og det var der også inden vi havde sex..

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym

Der er virkelig mange der får en eller anden form for blødning ca 2 mdr efter fødslen. Som om der er kuk i hormonsystemet og kroppen prøver at lave en menstruation uden at det rigtig lykkedes, og så sker der ikke mere i mange måneder, for nogle endda år afhængig af hvor længe man ammer

Selvfølgelig kan en cyklus gå igang igen, men det er usansynlig så tidligt med fuldamning

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der er virkelig mange der får en eller anden form for blødning ca 2 mdr efter fødslen. Som om der er kuk i hormonsystemet og kroppen prøver at lave en menstruation uden at det rigtig lykkedes, og så sker der ikke mere i mange måneder, for nogle endda år afhængig af hvor længe man ammer

Selvfølgelig kan en cyklus gå igang igen, men det er usansynlig så tidligt med fuldamning

Tak for svar! Det vidste jeg ikke  

med min søn kunne jeg desværre kun amme 3 uger så måtte han suppleres og så stoppede amningen inden han var 2 måneder. Er lykkelig for at kunne fuld amme uden problemer denne gang 

jeg tænker jeg lader det være ved det og tilskriver det kuk i systemet

Anmeld Citér

29. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar! Det vidste jeg ikke  

med min søn kunne jeg desværre kun amme 3 uger så måtte han suppleres og så stoppede amningen inden han var 2 måneder. Er lykkelig for at kunne fuld amme uden problemer denne gang 

jeg tænker jeg lader det være ved det og tilskriver det kuk i systemet

Det er heller ikke noget jeg har "hørt om" fra officielle kilder. Men i min vennekreds er det ca. halvdelen der har oplevet det, mig selv inkl. Både efter 1. eller flere børn og min cyklus genstartede altså først 1 og 2 år efter fødslen, men begge gange havde jeg blødning lige omkring 8 uger. Min læge trak bare på skuldrene dengang og kunne ikke forklare det nærmere

Anmeld Citér

29. juli 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså fuldamning har aldrig været en sikker præventionsmetode. Masser af børn er undfanget de første måneder efter en fødsel. Faktisk påstår nogle at kroppen er mere modtagelig for ny graviditet, fordi hormonerne allerede er der agtigt. 

Når men ægløsning kommer jo før mens, og da du ikke ved hvornår du får første mens ved du heller ikke hvornår første ægløsning ligger. 
Du kan sagens være blevet gravid, men det kan også være ingenting, det ville også være helt normalt så tæt på fødsel. 
Da jeg fik første mens efter fødsel var der pletblødning i nogle uger inden det rigtige kom, så det ville være helt normalt. 

Når nu du ikke har fået mens og I bevidst ikke bruger prævention så ville jeg nok tage en test med jævne mellemrum, måske en gang om måneden. I hvertfald indtil mens kommer første gang og du kan regne med den som tegn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.