Graviditet efter fjernelse af hormonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2022

MorTilBabyA

Hej piger

Jeg har lige fået fjernet min spiral, da vi gerne vil i gang med projekt baby. Planen er at bruge kondom de næste par måneder, mens min krop lige finder sig selv.

Kom dog til at tænke på at vi 4-5 dage før jeg fik spiralen fjernet havde ubeskyttet sex. Har læst mig frem til at sædceller kan overleve 4-6 måneder i livmoderen. 

Er der en mulighed for at jeg kan blive gravid? Eller burde spiralen beskytte mod det?

Aner btw ikke hvor jeg er henne i min cyklus, da jeg ikke har blødt med min spiral. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2022

Anonym

MorTilBabyA skriver:

Hej piger

Jeg har lige fået fjernet min spiral, da vi gerne vil i gang med projekt baby. Planen er at bruge kondom de næste par måneder, mens min krop lige finder sig selv.

Kom dog til at tænke på at vi 4-5 dage før jeg fik spiralen fjernet havde ubeskyttet sex. Har læst mig frem til at sædceller kan overleve 4-6 måneder i livmoderen. 

Er der en mulighed for at jeg kan blive gravid? Eller burde spiralen beskytte mod det?

Aner btw ikke hvor jeg er henne i min cyklus, da jeg ikke har blødt med min spiral. 

Sædceller kan ikke leve så længe nærmere op til 5 dage… men kan ikke se hvorfor i skal beskytte jer mens din krop finder sig selv

Anmeld Citér

27. juli 2022

MorTilBabyA

Sædceller kan ikke leve så længe nærmere op til 5 dage… men kan ikke se hvorfor i skal beskytte jer mens din krop finder sig selv

Der skulle selvfølgelig stå 4-6 dage og ikke måneder haha

Vores tanke er at begynde projekt baby om et par måneder. Inden jeg fik spiral var jeg på p-piller og da jeg stoppede med dem nåede jeg aldrig rigtig at få en stabil cyklus. Kunne godt tænke mig at få en nogenlunde stabil cyklus, inden vi forsøger os med en baby

Anmeld Citér

27. juli 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Nej sædceller kan ikke leve så længe. 
de kan kun leve i 4-5 dage. 

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym

Når man starter projekt baby tænker man at man nok bare bliver hurtig gravid, men for de fleste tager det et år  jeg har veninder der har prøvet i flere år  

nu ved jeg self ikke hvor gammel du er, men for mig (hvor det også tog et år) ville det være spild af tid at vente 2 måneder efter fjernelse af spiral

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym

Jeg nåede aldrig at få min mens efter at have fået spiralen ud. Vi lavede baby i første hug.. kroppen er helt klar på hvad der kan/skal ske. 

Anmeld Citér

28. juli 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Når man starter projekt baby tænker man at man nok bare bliver hurtig gravid, men for de fleste tager det et år  jeg har veninder der har prøvet i flere år  

nu ved jeg self ikke hvor gammel du er, men for mig (hvor det også tog et år) ville det være spild af tid at vente 2 måneder efter fjernelse af spiral

Nej, det tager ikke et år for de fleste. 25 % af unge, raske par bliver gravide allerede den første måned og 60 % i løbet af de første tre måneder. 80-85 % - bliver gravide inden for et år. 

Anmeld Citér

28. juli 2022

MorTilBabyA

Anonym skriver:

Jeg er 28 og har en datter i forvejen, som blev lavet i første hug. Går nok naivt ud fra, at det også går hurtigt anden gang

Sidste gang smed jeg p-pillerne et halvt års tid, før vi gik i gang med projekt baby, så min krop lige kunne finde sig selv efter hormonerne. Havde så også taget p-piller i over 10 år… Satser på at kroppen hurtigere finder sig selv efter spiral

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Nej, det tager ikke et år for de fleste. 25 % af unge, raske par bliver gravide allerede den første måned og 60 % i løbet af de første tre måneder. 80-85 % - bliver gravide inden for et år. 

Unge er folk under 25, de fleste er ældre når de starter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.