Min søn havde sådanne anfald da han var 2-3 år, primært sent på aftnen (putning og så vågnede han ved 22-23 tiden og var helt umulig)
det hjalp ham at jeg simpelthen satte mig med ham og holdte rundt om ham - selvom han ikke ville have det. Han var hysterisk! Men holdte om ham, talte stille og rolig til ham og sagde alt bliver okay, og efter lidt tid slappede han af og faldt til sidst i søvn i mine arme og han kunne bæres i seng.
efter en periode med de hysteri anfald på 5 måneder, snakkede jeg med dagplejemoren om dem, og fortalte hvad jeg oplevede hjalp. Hun foreslog en tyngdedyne til ham, så han kunne mærke sig selv, da det jo lidt er det samme jeg gjorde for ham ved at holde om ham.
det hjalp OMGÅENDE, fra dag til dag stoppede det fuldstændig. Han er 11 år i dag, og sover stadig med tyngdedyne. Hvis han sover med en almindelig dyne sover han uroligt og står op 4-5 gange i løbet af en nat, der er intet når han sover med sin tyngdedyne.
fik forklaret af dagplejemor dengang at nogen børn har svært ved at mærke sig selv og koble fra i søvnen, så det kan hjælpe dem til at finde den ro.
måske det virker for jeres pige

Anmeld
Citér