Psykiske udfordringer efter corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

595 visninger
8 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2022

Anonym trådstarter

Er der andre der har haft en fornemmelse af, at jeres psyke har ændret sig efter I har haft corona?

jeg havde det tilbage i Februar og jeg synes jeg har ændret mig meget siden. 
jeg er blevet mere nærtagende, mere obs på hvad andre tænker om mig, synes måske også jeg søger ekstra bekræftelse …. Ydermere sover jeg dårligere og der skal ingenting til, for at irritere mig! Aner ikke om det har en sammenhæng…. Men det er har ændret sig i hvert fald. Jeg plejer ikke at være sådan. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Er der andre der har haft en fornemmelse af, at jeres psyke har ændret sig efter I har haft corona?

jeg havde det tilbage i Februar og jeg synes jeg har ændret mig meget siden. 
jeg er blevet mere nærtagende, mere obs på hvad andre tænker om mig, synes måske også jeg søger ekstra bekræftelse …. Ydermere sover jeg dårligere og der skal ingenting til, for at irritere mig! Aner ikke om det har en sammenhæng…. Men det er har ændret sig i hvert fald. Jeg plejer ikke at være sådan. 

Jeg tænker at fysiske eftervirkninger netop kan have en indirekte effekt på psyken. Hvis man sover dårligere, så bliver man unægtelig mindre oplagt, mere nærtagende mv.

Så fokuser på at få søvnen op at køre igen med gode aften- og søvnvaner, herunder motion og sørge for at komme ud og lufte ud.

Anmeld Citér

22. juli 2022

Mrs.

Tror mere der er selve nedlukningerne der har givet psykiske påvirkninger ihvertfald for mit vedkommende. 
det ramte mig meget da det gjorde 2 gange jeg ikke kunne se min mand i 3 måneder  

har ikke oplevet ensomhed da jeg i forlængelse af mit arbejde har været omkring mennesker også under nedlukning. Men kan da mærke at når jeg er i et storcenter nu, får jeg pres og jeg bliver let irritabel når der er mange mennesker omkring mig, kan simpelthen ikke overskue det mere. (Og det har aldrig generet mig før, plejede at elske at være i centre og shoppe og hygge - nu er det hurtigt ind hurtigt ud hvis det er nødvendigt at tage derind).. 

Perioderne uden mulighed for min mand kunne komme hjem, har gjort mig mere klistrende, men det er gudskelov begge veje og vores ægteskab er faktisk blevet stærkere af at gennemgå det trods alt.. men vi er mere om hinanden end før corona.

Anmeld Citér

22. juli 2022

Anonym

Er du vaccineret? Synes mange klager over søvnbesvær. Siger ikke det er derfor men muligheden er der. 

Anmeld Citér

22. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er du vaccineret? Synes mange klager over søvnbesvær. Siger ikke det er derfor men muligheden er der. 

Ja, det er jeg. Måske det hænger sammen

Anmeld Citér

22. juli 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det kunne også være en helt 8. ting som intet har med corona, nedlukninger, vaccinerne eller lignende at gøre. 

Anmeld Citér

22. juli 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Anonym skriver:

Jeg har også hørt andre klage over psyken efter at de er blevet vaccineret. 

vi har alle haft corona og har ikke mærket nogen ændring efterfølgende - vi er ikke vaccineret. 

Anmeld Citér

22. juli 2022

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det kunne også være en helt 8. ting som intet har med corona, nedlukninger, vaccinerne eller lignende at gøre. 

Det ved jeg - jeg spurgte også blot fordi tanken havde strejfet mig

Anmeld Citér

22. juli 2022

Maximus4

Boyz2 skriver:

Jeg har også hørt andre klage over psyken efter at de er blevet vaccineret. 

vi har alle haft corona og har ikke mærket nogen ændring efterfølgende - vi er ikke vaccineret. 

Især søvnbesvær går igen i mange tilfælde. Ændret personlighed og en masse andre ting 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.